GSX 1400-tråden

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Passar vingemärket mitt på toppkåpan då?:arsele:D
Testmonterade toppkåpan ikväll. Fick köpa lite långa M8 muttrar så man kunde skruva "från bägge håll" och få fast den i original lyktbultsfästen.
De nedre bultarna satte jag i de tomma hålen bara för utfyllning. På en GS500 gisar jag att de har nån typ av funktion men på en GSX 1400 är de onödiga.
Två av Suzuki Original (Kappa) väskorna är monterade som ni ser.
Kort och gott ser den mindre bra ut i denna kostym... toppkåpan blir kanske bra då den är lackad väskeländena kommer att vara fula för evigt.

Snyggt Maggy
Känns som du är på rätt "spår", tror att det kommer bli lätt o känna igen dig :D
 

Bifogat

  • Bild 500.jpg
    Bild 500.jpg
    196 KB · Visningar: 120

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Fillingen Shit nu har du avslöjat hur jag ska packa när jag drar till Skottland ;):D:D:D:D:D.

F*n det värsta jag sett på länge :skrämd våga köra efter den hojen utan rejält med skydd:tungan.

/Maveric
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Hallå i lådan. Ingen där ute som har ett akra eller yoshi helsystem som ligger å skräpar å kan tänkas sälja åt mig. Det börjar snart vara dax att damma av hojen :) Tänkte köpa ett nytt men man har just varit å köpt husvagn så det får nog bli ett beggat om man hittar. Fick en husvagnsplats uppe i fjällen så man har minst 1månad skoter körning kvar :)

Bild på fångsten från annan dag påsk: 3 små öringar å en lite finare röding :)
 

Bifogat

  • DSC00033.jpg
    DSC00033.jpg
    233.4 KB · Visningar: 76

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Känner ni någon gång att ni är "klara"?
Hur skall man tackla det? Sälja och köpa nytt eller riva och bygga om?
I mitt fall kanske man måste bygga tillbaka till "original"?
Finns ju egentligen ingen hoj som är mer lockande än en GSX men man kanske skulle börja med en originalare igen?
I-landsproblem...:huvet
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Känner ni någon gång att ni är "klara"?
Hur skall man tackla det? Sälja och köpa nytt eller riva och bygga om?
I mitt fall kanske man måste bygga tillbaka till "original"?
Finns ju egentligen ingen hoj som är mer lockande än en GSX men man kanske skulle börja med en originalare igen?
I-landsproblem...:huvet

Ett förslag: Börja med att sälj avgassystemet till mig :) Då kan du ju ev byta till Yoshimura (har ju för mig att du var sugen på det)
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Ett förslag: Börja med att sälj avgassystemet till mig :) Då kan du ju ev byta till Yoshimura (har ju för mig att du var sugen på det)

:D:D:D
Tar inte lång tid innan gamarna anfaller här tydligen!
Jag tar inte illa upp och hoppas att du inte gör det heller.
En snabb överslagsräkning ger att jag kan skruva av prylar för 30' och sälja separat. Anskaffningsvärdet är troligtvis ca 2,5-3 gånger den summan. Sjukt...
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
:D:D:D
Tar inte lång tid innan gamarna anfaller här tydligen!
Jag tar inte illa upp och hoppas att du inte gör det heller.
En snabb överslagsräkning ger att jag kan skruva av prylar för 30' och sälja separat. Anskaffningsvärdet är troligtvis ca 2,5-3 gånger den summan. Sjukt...

Vad jag vet så tar inte gamar illa upp av foruminlägg å det gör inte den här heller :D men dom gillar inte hojar med orginal avgassystem :(
 
Last edited:

Versys38

Medlem
Gick med
27 Jul 2007
Ort
svalöv
Hoj
MT-09 2016
Hej är en nybliven ägare till gsx 1400 K5 2006 en fin mc att titta och köra ,,undrar var man köper en liten ruta?
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej är en nybliven ägare till gsx 1400 K5 2006 en fin mc att titta och köra ,,undrar var man köper en liten ruta?

Hej o välkommen i gänget:).

Angående ruta jag hade kollat på ebay där finns en hel del att hitta:tummenupp.


/Maveric
 

Erling

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2010
Ort
Norge
Hoj
gsx1400 k2 (1550cc)
Hej är en nybliven ägare till gsx 1400 K5 2006 en fin mc att titta och köra ,,undrar var man köper en liten ruta?

Her finner du en bra adresse til "litan ruta"
http://www.nationalcycle.com/catalogue/FSeries.shtml

På min GSX1400, er det montert F-Series™ F-18
Hvis du får for stor eller høy "ruta", vil det skape turbulens og dermed støy. Denne fra Nationalcyckle fungerer bra.
se bildet:
GSX1550.jpg
020.jpg
 

Roadrunner69

Roadrunner69
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Hising Island
Hoj
Super Blackbird
Her finner du en bra adresse til "litan ruta"
http://www.nationalcycle.com/catalogue/FSeries.shtml

På min GSX1400, er det montert F-Series™ F-18
Hvis du får for stor eller høy "ruta", vil det skape turbulens og dermed støy. Denne fra Nationalcyckle fungerer bra.
se bildet:
GSX1550.jpg
020.jpg

Hejsan! Ser ut som nåt jag letat efter till hojen som inte är för gubbigt utan smidigt å ok... Undrar bara om det e universal eller om det för specifika hojar? Och hur fixa du isf fastsättningen?? Mvh från GBG
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Slipat ner toppkåpan idag... lägger på sprutspackel imorrn så man har nåt att slipa. Förhoppningsvis klart innan 1:a maj.
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
premiär

Tjohej nu är hinnan på turbon tagen, kan bara säga Wow. den är lite orolig under 4000 varv, men sen :yoparty:yoparty Det gick o vifta med framhjulet på 4an vid 0,6bar o med receptet är maxtrycket 1,2bar så va häder då:::::: Fy f.n nu leker livet!!!!!!!!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top