Har du pratat med din lokala ICA Maxi eller närmaste Granngården / Lantmännen?Om någon har tips på var man kan gå tag på spädgris i närheten av Göteborg är jag väldigt intresserad.
Någon som har något bra recept på marinad med öl i sig?
En öl, en vitlök, ett par rejäla nypor timjan, några varv på pepparkvarnen och ett par kilo lammfilé. Salta om du vill, jag föredrar att göra det efteråt.
Grillar mycket kräftor, sen jag började med det har jag slutat att förtära de små asen på annat sätt. Löjligt gott till förrätt
En weber 57cm smoker och en performer 57cm
Hur får du dom att vara still, fjällster?
Vad som råkar finnas hemma och inte är mörkt som natten. Kan slinka ner allt från en folkölslager till en Innis&Gunn, dricker sällan öl så det som finns hemma är i regel kvarlämnat av någon. Faktum är att hela receptet var något jag slängde ihop åt dig på en höft och kan varieras. Lamm, öl och vitlök som grund blir alltid gott och timjan och/eller rosmarin passar bra till.Det lät väldigt gott! Ska absolut testas. Kör du med lager då?
Vad som råkar finnas hemma och inte är mörkt som natten. Kan slinka ner allt från en folkölslager till en Innis&Gunn, dricker sällan öl så det som finns hemma är i regel kvarlämnat av någon. Faktum är att hela receptet var något jag slängde ihop åt dig på en höft och kan varieras. Lamm, öl och vitlök som grund blir alltid gott och timjan och/eller rosmarin passar bra till.
Kan rekommendera Per Morbergs grillsås Sweet & Smokey, perfekt rökig som en bbq sås skall vara! De andra har jag inte hunnit testa men de lät inte lika spännande heller.
Jack Daniels ekchips med skön whiskeydoft/smak finns just nu för 69kr på ÖoB.
Pricken över i när du gör Beercan Chicken eller pulled pork..
Låter gott! Ska testas. Jag gillar bbq såser och har tänkt att göra en egen, har du något recept på det också? Morberg har någon grillsås nu också tydligen, ska köpa den och se om den är något att ha, annars så gillar jag Sweet Baby Rays jäkligt mycket!
Kan rekommendera att skita i alla de där färdiga och satsa på ett bra recept (alltså ett du faller för själv) och gör såsen själv istället. Blir oftast både godare och bättre rent innehållsmässigt.
Har kört Mackmyras variant och visst luktar det gott men inte känner jag någon whiskySMAK på köttet.
Till er som inte har gjutjärnsgaller till Webern, tjöp säger jag bara. Fast man fick hugga ett DIREKCTT när de fick in en laddning, tar slut på nolltid.Klart man grillar året om. Det smakar ju lika bra även om det är snö utanför fönstret.
57cm weber kolgrill som kompletterats med ett rejält gjutjärnsgaller.
View attachment 401531
Grillar det mesta som rymms i grillen. Att låta pulled pork gå första timmarna på grillen med rökflis från gamla whiskeytunnor är aldrig fel. Blir löjligt gott.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|