Grand Prix San Marino

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
visst, HRC är klantar, de kommer aldrig att vinna någonting :fyllisar
Det ser iaf inte bra. Lite pinsamt att försteföraren stannar ett år till bara för att det inte fanns någon plats hos Yamaha.

Riktigt synd att Nicky inte hann mer än 1 kurva igår. Hans utveckling av Ducatin verkar ju ha gjort den klart mer körbar för andra än för Stoner.
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Man kan ju undra om Dani omger sig med rätt folk i depån.

Problemet med misständningarna har nog inte så mycket med folket i depån att göra. Vad som flög av hojen på träning vet jag inte riktigt. Tycker dock Dani har kämpat på bra, trots senaste tidens motvind.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(

Förvisso....men ändå var jag lite smånervös och förmådde mig inte att sitta still.

Även fast Rossi efter dom inledande varven ledde, och dom bakom inte riktigt kunde matcha hans framfart.

Och det var härligt att se publikens ovationer efteråt, och Rossi med sitt stolta leende överst på pallen. :):krama

//M
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Problemet med misständningarna har nog inte så mycket med folket i depån att göra. Vad som flög av hojen på träning vet jag inte riktigt. Tycker dock Dani har kämpat på bra, trots senaste tidens motvind.
4 års motvind är starkt att ta sig igenom ;)
Förvisso....men ändå var jag lite smånervös och förmådde mig inte att sitta still.
Det är bara kungaklassen som ger mig puls och den sitter i tills de gått i mål :)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Man kan ju undra om Dani omger sig med rätt folk i depån.

Rätta mig om jag har fel! Men min känsla är när jag ser Dani i depå att det figgurerar en annan man vid hans sida. Puig har enlig mig sedan typ Indy hållit sig mer i bakgrunden än tidigare och den andra snubben håller alltid första kontakt med Dani efter träning etc etc ! Så kanske fler än Du har ställt sig frågan och handlat därefter :tummenupp
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Det ser iaf inte bra. Lite pinsamt att försteföraren stannar ett år till bara för att det inte fanns någon plats hos Yamaha.

Jag tar inte för allvarligt vad som står i Visor down vilken liksom MCN är en tabloid som gärna spetsar till det ofta med rena skarvningar som har ganska lite med vad folk faktiskt sagt och gjort att göra.

Riktigt synd att Nicky inte hann mer än 1 kurva igår. Hans utveckling av Ducatin verkar ju ha gjort den klart mer körbar för andra än för Stoner.

ja, du, den var bra :tungan
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Solklar race incident. Vem skulle straffas liksom...

Om det delades det ut varningar för rent vårdslösa manövrar så står väl ändå d Angelis högt på listan!


Nicky: "it was just stupid to try and pull a move like that on cold tyres, in the second corner on the first lap"


Skit samma, nu är längtan till Estoril ännu större..

Estoril .. Smaka på det : )
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Iannone fick böta 5.000 US dollar för sin Danska skalle han gav Espargaro i sandfållan. Det tillhörde inte sporten var argumentet och Ianonne la inte in någon vädjan mot beslutet heller.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
HRC driver väl inga team? De utvecklar och tillverkar materialet men själva racingen - inklusive depåarbetet - sköts av européer, australier och jänkar. Japanerna man ser är väl mest något slags sambandsmän som sköter kommunikationen hemåt.

visst, HRC är klantar, de kommer aldrig att vinna någonting :fyllisar
 
Gick med
10 Jun 2008
Ort
High coast
Hoj
Daytona 675
Så du tycker inte att Nicky tillsammans med Ducati har fått till en hoj som passar honom bättre vilket vi kunnat se senaste tiden?


När man såg träningarna och kvalet kändes det som att han sladdade mycket mer än han gjort tidigare i år.
Tyckte det såg ut som när han körde honda.
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Pallen hit eller dit hör ju knappast till saken..

Fjollan :va

Nicky... han hade ju synpunkter på De Angelis... Och sade senare i intervjun (motogp) att han inte kunde vinna, men kanske kunna nå pallen.. Märklig inställning när man sitter på en av de bästa hojarna, i ett av de bästa teamen och är ex-världsmästare.

/J
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
När man såg träningarna och kvalet kändes det som att han sladdade mycket mer än han gjort tidigare i år.
Tyckte det såg ut som när han körde honda.
Håller med, det såg mycket bättre ut i helgen och han fick ju till ett bra kval.
Nicky... han hade ju synpunkter på De Angelis... Och sade senare i intervjun (motogp) att han inte kunde vinna, men kanske kunna nå pallen.. Märklig inställning när man sitter på en av de bästa hojarna, i ett av de bästa teamen och är ex-världsmästare.
Det hela blir mindre märkligt om man sett mer än den 2 senaste racen i år och samtidigt vet hur outstanding Rossi, Lorenzo och Pedrosa är.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Märklig inställning när man sitter på en av de bästa hojarna, i ett av de bästa teamen och är ex-världsmästare.

/J

Nicky syftar såklart på det faktum att Rossi, Lorenzo och Pedrosa styr showen rätt rejält med järnhand just nu ..

Dani säger att det fanns inte en chans att hänga med Yamaha cyklarna igår så lite realist måste man nog ändå förstå att dom är, allt annat blir ju bara löjligt : )
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Iannone fick böta 5.000 US dollar för sin Danska skalle han gav Espargaro i sandfållan. Det tillhörde inte sporten var argumentet och Ianonne la inte in någon vädjan mot beslutet heller.

Vad hände här? Det måste jag missat.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad hände här? Det måste jag missat.
Andrea Iannone gjorde ett sista försök att passera Espargaro in i sista böjen och tappade framhjulet så att bägge kraschade. Espargaro gick efter en stund fram till Iannone och de skrek åt varandra och sedan skallade Iannone Espargaro.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top