Gröndal SuperMoto Park

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Precis vart o tittat lite. Trodde inte den skulle vara så kuperad ;) blir o åka lite där till nästa sommar då känner jag ;)
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
ser jävligt bra ut. precis vad vi behöver ... jag frågar som alla andra, när får vi komma och träna?! :D
 

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
Ev. tänkte vi köra en liten träning den 6/9. Tänkte först kolla lite hur stort intresse det finns för det datumet, med tanke på örebro SM helgen därpå. Kan även gå att få till någon kvälls-träning veckan efter det oxå.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ev. tänkte vi köra en liten träning den 6/9. Tänkte först kolla lite hur stort intresse det finns för det datumet, med tanke på örebro SM helgen därpå. Kan även gå att få till någon kvälls-träning veckan efter det oxå.

Det är säkert en hel del som är sugna på att testa, men det är nog mer rättvist att lyssna vad folk säger i Linköping. Eftersom Örebro byggt om sin kan det ju tänkas att folk hellre åker dit och tränar?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det går kanske köra en dag hos oss och en dag hos er, banan ser förresten grym ut. :tummenupp
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Det är säkert en hel del som är sugna på att testa, men det är nog mer rättvist att lyssna vad folk säger i Linköping. Eftersom Örebro byggt om sin kan det ju tänkas att folk hellre åker dit och tränar?

Oj så vackert det är!

Träna träna, vi vill träna!!! =)
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Ev. tänkte vi köra en liten träning den 6/9. Tänkte först kolla lite hur stort intresse det finns för det datumet, med tanke på örebro SM helgen därpå. Kan även gå att få till någon kvälls-träning veckan efter det oxå.



Jag kommer garanterat 6/9 om det blir av! :tummenupp
Kan även säga med 90%säkerhet att jag kan komma på kvällsträning
sålänge det inte är tisdag så vi tränar på lunda.
 

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
Jag kommer garanterat 6/9 om det blir av! :tummenupp
Kan även säga med 90%säkerhet att jag kan komma på kvällsträning
sålänge det inte är tisdag så vi tränar på lunda.

Eftersom vi på denna bana kommer att ha tillstånd att träna 7 dagar i veckan kl 10-22, så ska vi försöka anpassa våra träningstider i mesta möjliga grad så att det INTE krockar med andra banors tider. Helger då givetsvis undantaget.
Jag och pepe var och la några varv på banan ikväll, det kändes fin fint!
 

MC Doktorn

Guest
:gnisslaDe va ett tag sen man var ute i "greenvalley" och brottades bland stenrösen.

Jag är stolt över att ni lyckats så bra från tanke till handling..

Jag:yoparty :Bugar:krama:Bugar
Jag har ju kört med slicks förr och kanske kan komma och testa när mina nabbdäck är skalliga ?

Bra Pepe och Gillison och ni andra och inte minst Smederna som lämnade in i höstas :gnissla

Jo Pepe vi har setts förr hos Ricardo på MC delen då det fanns.
 
Last edited:

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Måste man göra något speciellt med hojen för att få köra på motard banan? Måste man ha licens? (Har mc-kort kanske räcker för att träna)
Är grymt sugen att testa på att köra på riktig bana istället fär på gatan.
Kräver ni någon specielltyp av skyddutrustning?
Min är just nu i detta skedde en ren enduromaskin med undantag för att det sitter motarddäck på den just nu. Tänkte kolla om det räcker med att man sätter dit uppsamlingskärl för vatten/soppa.

Tacksam för snabba svar så man hinner få hojen klar till 6/9 :)
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Måste man göra något speciellt med hojen för att få köra på motard banan? Måste man ha licens? (Har mc-kort kanske räcker för att träna)
Är grymt sugen att testa på att köra på riktig bana istället fär på gatan.
Kräver ni någon specielltyp av skyddutrustning?
Min är just nu i detta skedde en ren enduromaskin med undantag för att det sitter motarddäck på den just nu. Tänkte kolla om det räcker med att man sätter dit uppsamlingskärl för vatten/soppa.

Tacksam för snabba svar så man hinner få hojen klar till 6/9 :)

Skydd är ju bra att ha :) asfalten sliter lite mer på kläder än på skinn, så det är bra om du har ett skinnställ som du kan dra ihop med en dragkedja.

Byta ut glykolen mot vatten eller vatten+"waterwetter", waterwetter kan du köpa hos Robbansspeedshop .

Du är välkommen ut alltid kul med nya förmågor
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Tänkte försöka använda mitt sporthojsskinställ har dock aldrig använt det för motardkörning så jag vet inte hur rörlig man är i det (kan vara lite för tajt) men tänkte ta med mig cross skydden oxå ifall man inte står ut med skinstället. Är det bara att köra med vatten istället för glykol så kan ni räkna med mig den 6/9 om det blir träning av då vill säga :banana
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Du måste ha lite smörjmedel i kylaren oxo. Enbart vatten kommer sluta dåligt för vattenpumpen. Jag kommer för övrigt så fort jag fått tag på ett par motardfälgar ;)
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Tänkte försöka använda mitt sporthojsskinställ har dock aldrig använt det för motardkörning så jag vet inte hur rörlig man är i det (kan vara lite för tajt) men tänkte ta med mig cross skydden oxå ifall man inte står ut med skinstället. Är det bara att köra med vatten istället för glykol så kan ni räkna med mig den 6/9 om det blir träning av då vill säga :banana

Jag kör med mitt RR ställ som sitter rätt tajt. Inga problem!

Håller för övrigt på att bygga iordning min crf 450 motard för fullt så den är kittad till träningen dära! Cant wait! =)
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Jag är väldigt sugen att komma och testa. :tummenupp
Vilka är minimikraven på hojen, tänkte på najning och uppsamling, för att få testa en träning?
Är lite osäker på om jag ska behålla nuvarande hoj eller köpa rejsmotard, så jag vill helst inte göra allt för stora ingrepp ännu.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Du måste ha lite smörjmedel i kylaren oxo. Enbart vatten kommer sluta dåligt för vattenpumpen. Jag kommer för övrigt så fort jag fått tag på ett par motardfälgar ;)

smörjmedel flörjmedel ! :tungan
Kör med bara vatten, går utmärkt.

Jag är väldigt sugen att komma och testa. :tummenupp
Vilka är minimikraven på hojen, tänkte på najning och uppsamling, för att få testa en träning?
Är lite osäker på om jag ska behålla nuvarande hoj eller köpa rejsmotard, så jag vill helst inte göra allt för stora ingrepp ännu.

Vad är så jobbigt? Borra ett par små hål i några bultar och strappa fast en colaflaska med några slangar i.
 
Last edited:
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top