Gröndal SuperMoto Park

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
Ett tips i all välmening:
Om ni inte har jäkligt mycket folk som står bakom skulle jag råda er till att ta det lugnt i början så ni inte bränner allt krut direkt vad gäller träningsledare osv. Två dagar i veckan skulle kunna passa bra tror jag. Vi drar ner på tränignstiderna i Örebro i år just pga det...

Jepp, vi har det med i åtanke!
Jag har "hållit" i det med träningsledare vad gäller SMK Södermanland (cross/enduro) tidigare, och det är ju inte skitlätt att få folk att ställa upp.
Men det gäller att premiera sina träningsledare på, ett för dem tillfredställande sätt. Och det är ju lite sådant som måste lösas. Tiderna är ju som sagt preliminära.... Måste ju finnas bra uppslutning på träning annars kommer banan att nyttjas till så mycket annat som möjligt. Så det är upp till oss! Vilka tider kommer gälla i örebro?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Vilka tider kommer gälla i örebro?

Vi kommer att ha öppet tisdagar och lördagar samma tider som förut. Men det finns inget förbud på söndagar så när någon tar på sig att vara träningsledare eller ett stort gäng säger att de vill komma och köra kan vi hålla extraöppet.

Men nerdragningarna beror nog mer på att det var så dålig uppslutning på träningarna än träningsledarproblem för det funkade rätt bra förra året. Bättre om det kommer 4 st på lördag än 2 st på lördag och 2 st på söndag. :)
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Kanske är smart att inte välja samma träningsdagar då.
Banorna ligger ju ändå ganska så nära varandra.
Jag kommer säkert träna mera om i G-dahl i så fall.
 

streetgixxer

FSRacing Supermoto/Trial
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 500 SM -12,Orion 125cc fiddy -09
har ni tänkt er någon avgift för varje gång man tränar, har för mig dom sa på mötet i sommras att de skulle kosta ca 80:- för dom på crossbanan, själv kör ja trial uppe i skogen o e medlem i smk, men ja kommer absolut inte betala för att lulla i skogen,:arsele men iaf har ja oxå motard o de kommer bli superkul när banan e klar, där har ja inga problem iaf att lägga en slant för att köra,:tummenupp
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
har ni tänkt er någon avgift för varje gång man tränar, har för mig dom sa på mötet i sommras att de skulle kosta ca 80:- för dom på crossbanan, själv kör ja trial uppe i skogen o e medlem i smk, men ja kommer absolut inte betala för att lulla i skogen,:arsele men iaf har ja oxå motard o de kommer bli superkul när banan e klar, där har ja inga problem iaf att lägga en slant för att köra,:tummenupp

vet inte vad priset kommer bli just på den banan men på övriga banor brukar det vara mellan 200-300kr gången
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Jag var uppe vid banan idag kollade in hoppen, ett är tillfixat och ser riktigt härligt hårigt ut !!!
Det kommer nog att falla Lennartsson i smaken !!
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag var uppe vid banan idag kollade in hoppen, ett är tillfixat och ser riktigt härligt hårigt ut !!!
Det kommer nog att falla Lennartsson i smaken !!

Så ni slipper drabbas av bakslag senare kommer här texten i reglementet som beskriver hopp:

3.1 Hopp
Hopp och plattåhopp med en högsta höjd 2 meter är tillåtet. Dessa hopp ska göras så skonsamma som möjligt. Hopp får ej vara utformade som trappor. Whoop-de-doos” får ej finnas på SuperMotobanor. ”Waves” skall vara placerade i direkt anslutning till utgången efter en kurva. Ingen begränsning finns på antalet ”vågor”/”waves” som får finnas efter varandra. Banans hopp och landning får endast finnas på avsnittet med naturmaterial. Avståndet från landning till asfalt skall vara minst 15 meter.


Härligt att ni är igång :tummenupp
 

calle#9carlsson

calle carlsson
Gick med
27 Feb 2008
Ort
eksjö
Hoj
ingen
Så ni slipper drabbas av bakslag senare kommer här texten i reglementet som beskriver hopp:

3.1 Hopp
Hopp och plattåhopp med en högsta höjd 2 meter är tillåtet. Dessa hopp ska göras så skonsamma som möjligt. Hopp får ej vara utformade som trappor. Whoop-de-doos” får ej finnas på SuperMotobanor. ”Waves” skall vara placerade i direkt anslutning till utgången efter en kurva. Ingen begränsning finns på antalet ”vågor”/”waves” som får finnas efter varandra. Banans hopp och landning får endast finnas på avsnittet med naturmaterial. Avståndet från landning till asfalt skall vara minst 15 meter.


Härligt att ni är igång :tummenupp

kanske ska ändra örebros då!!!
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Vi är medvetna om detta :näsblod :confused: Martin Holm var och förbesiktigade tillsammans med banbyggaren så vi bygger efter detta.:tummenupp
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vi är medvetna om detta :näsblod :confused: Martin Holm var och förbesiktigade tillsammans med banbyggaren så vi bygger efter detta.:tummenupp

Kanon !!
Ville inte komma med pekpinnar, bara hjälpa till :)
 

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
hur går de för er?

Jo det går fint!
Offroaddelen är färdigformad, men ska "stenplockas" och läggas på ett ytlager.
Asfaltsdelen har vi i veckan stakat ut och även kritat upp.
Sedan är det den befintliga delen av asfalt som ska breddas, och till det och till avåkningszoner körs det material på dagarna nu. Lär ha blivit 20 lass redan.
Jag var där i helgen med hoj för att provåka offroaden, och den blir riktigt sjysst! 1100m asfalt och 400m offroad blir det iaf.
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Lite sent kanske men vi ska ha lite stenplockning och lite annat bus i helgen :tungan
Jag har lånat en grävmaskin från jobbet att små fixa hoppen plus gräva ner ett fiber skåp som står ivägen i en avåknings zon..

Ni som bor inärheten är välkomna:tummenupp
 

RS

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha yzf supermoto
har ni någon beräknad tid att bli klara?
funderar på att sälja hjulen och bara köra cross istället pga ekonomin.

Men är den klar snart så kanske man kan lösa de:p
orkar inte åka ända till örebro varje gång.

Så om den inte är klar snart så finns det

Motardkit till salu. suttit på en yzf 426 f -01
 

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
Lite Uppdarteringar i tråden!
Arbetet i Gröndal fortskrider lagom fort och säkert framåt.
Vi kommer under nästa vecka få priser från tre olika företag vad gäller asfalt.
Vecka 32 finns med som ett bra alternativ för läggning. Jag lovar inget men det är som sagt ett alternativ...
Och när asfalten väl är på, ja då börjar vi brumma runt på banan:tummenupp.
Offroaddelen är i det närmaste klar, med lite finjustering samt en toppning med lite finare material, Avåkningszoner är fixade allt efter svemos önskan, och ska även de "bara" toppas med lite fin material. Jag återkommer med mer info så fort vi vet någe mera.

:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Lite Uppdarteringar i tråden!
Arbetet i Gröndal fortskrider lagom fort och säkert framåt.
Vi kommer under nästa vecka få priser från tre olika företag vad gäller asfalt.
Vecka 32 finns med som ett bra alternativ för läggning. Jag lovar inget men det är som sagt ett alternativ...
Och när asfalten väl är på, ja då börjar vi brumma runt på banan:tummenupp.
Offroaddelen är i det närmaste klar, med lite finjustering samt en toppning med lite finare material, Avåkningszoner är fixade allt efter svemos önskan, och ska även de "bara" toppas med lite fin material. Jag återkommer med mer info så fort vi vet någe mera.

:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

fan vad kul att höra.. men varför var du inte med i östhammar???
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top