GPS eller GSM Tracker!

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Jag är redan så trött på packet som håller på och snor hojar, och säsongen har inte ens startat:mad:

Finns det något intresse bland RoHare att försöka fixa gruppköp av GPS eller GSM tracker?

Jag har börjat kolla runt lite. Men det är en djungel. Var på Motorsport i Landskrona idag. Dom hade ett system som var tillverkat av DEFA.

Kostar 6000:-. Mycket pengar, jag vet. Men jag har i ärlighetens namn inte gett Motorsport någon chans att ge ett bättre pris om vi är flera.

Kanske ska börja såhär:
-Finns det något intresse av att försöka få till ett gruppköp? (Ingen enskild ska tjäna på det, utan allt man kan pruta ner, tillfaller givetvis gruppen genom lägre pris).

- Vilket system är det intressantaste?

Vi brukar kunna vara debattglada, så jag ser fram emot många synpunkter. Spammande är givetvis tillåtet:) Det är ju RoH:yoparty

Däremot tror jag inte att när, och om, vi kommer till skott, att vi gör en konkret beställningslista i "öppet" forum. Vi vet ju av erfarenhet att allt för många som vi inte vill ska läsa viktig info finns här ibland.
Och då menar jag endast tjyv och rackarpack:mad:
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Tjyvarna känner tyvärr redan till såna här:

Kanske lite dumt att lägga ut den infon på SH. Alla Tjyvar känner inte till den. Långtifrån.
Såg att samma kommentar fanns i Stulet/Upphittat forumet.
Och det var lite av frågan. Vilket system är bäst. GSM baserat kan man inte jamma.
 

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Svedala
Hoj
The Bimmer Killer
http://chipnplay.se/bgpsservicebgpstrackerslarm-c-159_161.html

http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/tracking-sprning-alarm-p-175.html?language=SE

http://www.axtech.se/

http://oneralarm.en.made-in-china.c...Car-Alarm-GPS-Tracker-Fuel-Monitor-CT04-.html

http://www.gpscaralarm.com/EnProductShow.asp?ID=67

Bara för att nämna några,
Men det finns andra bra fördelar med att ha en sådan på hojen...
Såg att många hade SOS-knapp, vill säga att kör man av och är sj, kan man bara trycka på knappen, så vet Ambulans och räddningstjänst exakt var du ligger (ner till 2m)
Sen på ngn annan av dom, kunde man stänga av fordonet, om de har startats och körts därifrån...

Dessutom så slipper man iregel Stöld självrisken om man har en tracker installerad på Hojen... :tummenupp
 
Last edited:

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Kanske lite dumt att lägga ut den infon på SH. Alla Tjyvar känner inte till den. Långtifrån.
Såg att samma kommentar fanns i Stulet/Upphittat forumet.
Och det var lite av frågan. Vilket system är bäst. GSM baserat kan man inte jamma.

Jo man kan Jamma GSM GPS VHF m.fl...letar man rätt så finns prylarna som gör jobbet på webben...fin t.o.m mojänger som "kopierar" din fjärr när du larmar av hojen en gång...sen kommer dom på natten o larmar av lugnt o fint utan du vet ngt...:huvet:död
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
jag har ett sådant här system i garaget och möjligheter till att bygga ut det i olika kombinationer......
grundpaket ligger på runt 1800 spänn och funkar kanon...
tar ca 2 sek från att larmet har gått tills det tjuter i min mobiltelefon.
och jag bor 1 min från garaget...:)
 

Bifogat

  • produktbild.jpg
    produktbild.jpg
    64.8 KB · Visningar: 82

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Kanske lite dumt att lägga ut den infon på SH. Alla Tjyvar känner inte till den. Långtifrån.
Såg att samma kommentar fanns i Stulet/Upphittat forumet.

Min tanke var att man inte ska ha nån slags övertro på trackers. Och ska man köpa ändå, så är det ju dumt att lägga flera tusenlappar på en som kanske ändå blir störd. Det finns billiga för runt en tusenlapp som fungerar lika bra.
Om nu tjyven har en störare så är man ju ändå av med både hoj och tracker.

Och självklart vet proffstjuven om att det finns störare, till och med jag som inte ens skulle sno en trampcykel efter en krogrunda, visste ju om det. Det skulle väl i såfall vara nån nerknarkad pundare som inte känner till det.

Fast jag ska inte förneka att jag själv funderar på att köpa en tracker ändå...
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Kanske lite dumt att lägga ut den infon på SH. Alla Tjyvar känner inte till den. Långtifrån.
Såg att samma kommentar fanns i Stulet/Upphittat forumet.
Och det var lite av frågan. Vilket system är bäst. GSM baserat kan man inte jamma.

Jag är lätt intresserad av axtech grejen. Du kan ju se vad du kommer fram till..
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Jag hade ett gruppköp på en GPS/GSM tracker för ca ett år sedan. Vi hamnade på ca 1400kr/st och då behövs inget mera än ett kontantkort laddat med en hundring.

Är ni intresserade så kan jag kolla om priserna gått ner. Vi var 14st som beställde sist och de som har monterat och använder dem är mycket nöjda. (Jag har själv inte fått tummarna loss att montera min.)

EDIT:

Det var denna vi köpte:
http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/tracker-p-130.html?osCsid=gfjg3d0ub46dgl07f5q4v19k20

GPS%20Tracker.jpg


Jag kan ordna den för ca 700kr inkl frakt om man beställer mer än 5st.
Och då tjänar jag flera tusen på det såklart :tummenupp:tuttar:D:yoparty
 
Last edited:

Orange Haze

Im on a highway to hell ;)
Gick med
18 Dec 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -99
Jag hade ett gruppköp på en GPS/GSM tracker för ca ett år sedan. Vi hamnade på ca 1400kr/st och då behövs inget mera än ett kontantkort laddat med en hundring.

Är ni intresserade så kan jag kolla om priserna gått ner. Vi var 14st som beställde sist och de som har monterat och använder dem är mycket nöjda. (Jag har själv inte fått tummarna loss att montera min.)

Om det e bra skit så är iaf jag intresserad :)
 

Orange Haze

Im on a highway to hell ;)
Gick med
18 Dec 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -99
Uppdaterade mitt inlägg

Nice, hur funkar den då? Kopplad till mobil eller nåt?
Hur stor är den, måste ju gå att gömma så inte man hittar den så lätt, då fyller den ingen funktion antar jag... :D
700kr va billigt! :D

Nice, hur funkar den då? Kopplad till mobil eller nåt?
Hur stor är den, måste ju gå att gömma så inte man hittar den så lätt, då fyller den ingen funktion antar jag... :D
700kr va billigt! :D

Såg din länk nu...
 
Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Nice, hur funkar den då? Kopplad till mobil eller nåt?
Hur stor är den, måste ju gå att gömma så inte man hittar den så lätt, då fyller den ingen funktion antar jag... :D
700kr va billigt! :D



Såg din länk nu...

Tror fortfarande att vi ska var lite försiktiga med att skriva i öppet forum vem som ska ha.
Vi får försöka skynda på Nypremiären på det "Privata".
Och köra övriga intresserade via PM.
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Tror fortfarande att vi ska var lite försiktiga med att skriva i öppet forum vem som ska ha.
Vi får försöka skynda på Nypremiären på det "Privata".
Och köra övriga intresserade via PM.

Precis. Jag tog bara beställningar över PM och skrev inte namn/nick i beställningslistan:tummenupp
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Finns det någon oberoende statistik som visar hur stor andel motorcyklar, bilar, båtar som kommit tillbaka som har GPS, GSM, VIF tracker?

Min erfarenhet av dyl lösningar är att abonnemangskostnaden är förhållandevis dyr och frågan är om tjänsten verkligen gör någon skillnad i slutändan för att få tillbaka motorcykel, bilen, eller båten.
 
Last edited:
Nyheter
Stenegärd på Gränsö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Top