Gotland 2009

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Retta
Jag är oxå intresserad av det beroende på pris och skick. PM:a isåfall :tummenupp

Kommer det finnas folk med beg. slicks på banan i helgen? Är eventuellt intresserad av att köpa en uppsättning eller två. Behöver också hjälp med att byta isf.

/Joppe
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Kommer det finnas folk med beg. slicks på banan i helgen? Är eventuellt intresserad av att köpa en uppsättning eller två. Behöver också hjälp med att byta isf.

/Joppe

Beg slics?
Banan kommer vara svinvarm och käkar däck.
Så beggade slics gör nog ingen nytta.

Michelin Power One Competition och Michelin Slics samt Mezeler Racetec kommer finnas nya.
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Beg slics?
Banan kommer vara svinvarm och käkar däck.
Så beggade slics gör nog ingen nytta.

Michelin Power One Competition och Michelin Slics samt Mezeler Racetec kommer finnas nya.

beror väl lite på vilket tempo man kör...men om man ligger i går det åt däck helt klart.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Av vad jag läst lär det gå mer däck än "normalt" på den banan. Är det så? hur mycket mer eller e det mest snicksnack? Mig drabbar det väl ändå inte eftersom jag svenssonåker. Har med mig 2 nästan nya och ett nytt conti endurance. Det ska väl räcka...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Av vad jag läst lär det gå mer däck än "normalt" på den banan. Är det så? hur mycket mer eller e det mest snicksnack? Mig drabbar det väl ändå inte eftersom jag svenssonåker. Har med mig 2 nästan nya och ett nytt conti endurance. Det ska väl räcka...
Ett set Racetec K2 höll ganska precis tre dagar med min 750 förra året.
 

Nilles

Saknar vintern som f*n!!
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
R6 -00 Bana, KTM 350 EXC SIX DAYS
Av vad jag läst lär det gå mer däck än "normalt" på den banan. Är det så? hur mycket mer eller e det mest snicksnack? Mig drabbar det väl ändå inte eftersom jag svenssonåker. Har med mig 2 nästan nya och ett nytt conti endurance. Det ska väl räcka...

Åkte VTR1000 men Dunlop GP Racer (endurance) förra året, hade klarat en fjärde dag med de bakdäcket.....
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Det jag upplevt, kört där varje sedan -03, är att om det är varmt så är slitaget normalt på slicks/racedäck, det är om det är lite kallare så kan man inte ens behålla värmen i däcken, trots däcksvärmare, så då kallriver dom, då är det läge att köra på gatdäck. Tar med mig en uppättning Michelin Power One Competion C, ett exrta bakdäck lika som föregående och ett bakgatdäck.
 

wallden_66

Stjärna
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Tierp
Hoj
Ingen Ännu
Det är inte några vänliga själar som har plats i stugan för en trevlig 21åring som får hyra in sig?

Verkar inte gå att få tag på någon stuga för min del, och självklart vill man inte missa detta! tält är inte mycket till alternativ för mig.
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Det är inte några vänliga själar som har plats i stugan för en trevlig 21åring som får hyra in sig?

Verkar inte gå att få tag på någon stuga för min del, och självklart vill man inte missa detta! tält är inte mycket till alternativ för mig.

Du kan få hyra in dig i vår stuga på Kneippbyn. Vi har en bädd över:tummenupp

Pma mig!
 

lameriders.se

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Ort
Skogen
Hoj
Ngt snabbt
Av vad jag läst lär det gå mer däck än "normalt" på den banan. Är det så? hur mycket mer eller e det mest snicksnack? Mig drabbar det väl ändå inte eftersom jag svenssonåker. Har med mig 2 nästan nya och ett nytt conti endurance. Det ska väl räcka...


När jag va därnere förra året så hade jag me mig ett set nya k2 or mtezeler efter 1,5 dagar så vände jag på det och körde resten av dagen sen den sista dagen så köpte jag ett beggat sjyyst bakdäck som räckte sista dagen men man märkte att greppet inte va det bästa så det optimala hade varit 2st fram och 3 bak

Så jag tror dina borde räcka..

Mr E
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
En fråga så här lite i sista minut, nu är det ju som så att solen kommer att skina hela helgen så det här är ju inte för regnets skull man frågar...finns det möjligtvis någon som har lite space över i nån form utav depåtält där man kan komma i skugga? Mitt bidrag till det hela ( förutom hojen och jag) blir ett elverk och en handjagad däckskrängare.
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
En fråga så här lite i sista minut, nu är det ju som så att solen kommer att skina hela helgen så det här är ju inte för regnets skull man frågar...finns det möjligtvis någon som har lite space över i nån form utav depåtält där man kan komma i skugga? Mitt bidrag till det hela ( förutom hojen och jag) blir ett elverk och en handjagad däckskrängare.

Vi har med ett tält och är tre hojar. Bara att klämma in sig! :tummenupp
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top