Finansiera elitsatsning med bandagsarrangemang ??

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Ja, jag är faktiskt osäker vad som gäller där. Var ju en massa rättsliga tvister med SBF och SMA (tror jag det var) och vad jag vill minnas så kan man väl fram till att SBF inte fick förbjuda sina medlemmar att tävla med SMA, och inte hade nån som helst monopol på att arrangera tävlingar...

Men jag är som sagt långt ifrån säker...

Klart är väl, att OM den där texten fortfarande gäller, så gäller detta inte bandagar då de inte är tävlinge eller uppvisning...
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Tror bara de väntar på att något förbund ska förbjuda någon och då kommer det prövas rättsligt.
Då kommer med all sannolikhet förbundet förlora, tyvärr får jag ändå tillägga och ställa mig lite på CB-tobbes sida då ni är så många mot honom.
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Har inte läst året NT men förut fanns det en lojalitetsklausul som "hotade" med att licensen kunde ryka, men gissar att den kanske försvann efter debaclet med SBF vs SMA.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Sen har vi ju såklart ett annat problem när det gäller tävlingar/licenser/förbundet/. Och det är det allt svagare SM i Roadracing som får konkurrens av (mestadels) utländska bandagsarrangörer som bedriver enklare tävlingar på SVenska banor. Vilket tunnar ut startfälten i SM, och ger mindre pengar in i kassan hos dom klubbar som arrangerar tävlingarna. Detta gör att dom får sämre förutsättningar att göra bra arrangemang, och kvalitén sjunker. Vilket leder till att fler börjar köra dom här bandagsracen istället, och den ondra spiralen är igång...

Det är en trend som vi måste bryta om vi ska ha kvar ett Svenskt mästerskap i roadracing.

Precis på samma sätt som SVEMO inte kan bestämma över bandagarna, så kan SVEMO heller inte bestämma över dom bandagsarrangörerna som kör race på Svenska banor. Man kan inte förbjuda någon att bedriva sådan typ av verksamhet. Det man har provat, både inom SVEMO och SBF, är skrämseltaktik mot förarna. Kör du i osakntionerade tävlingar så blir du av med din licens, eller liknande hot/straff. Vilket inte lyckats något vidare.... Vilket gör att det enda sättet man kan locka tillbaka förare och få SM att blomstra igen, är genom att göra bättre, proffsigare, och billigare arrangemang med mera bantid än konkurrenterna. Vilket är en riktigt tuff nöt att knäcka.... Det råder numera, för första gången i historien, konkurrens om förarna.... Och där har SVEMO en stor utmaning...

Och här har vi kärnan i det hela, vill man satsa på en seriös karriär så måste man nog gå via ProSBK eller annan etablerad serie där man kan visa vad man går för och på så vis få kontrakt utomlands.
Tror ingen av de vi har nu utomlands hade kommit dit genom att köra med RacePutteAB.
 

Räkan 26

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R6
Och här har vi kärnan i det hela, vill man satsa på en seriös karriär så måste man nog gå via ProSBK eller annan etablerad serie där man kan visa vad man går för och på så vis få kontrakt utomlands.
Tror ingen av de vi har nu utomlands hade kommit dit genom att köra med RacePutteAB.

Helt korrekt gissat....
Dessutom har ju dom som tog beslutet att köra pro superbike på den tiden tagit ett vinnande beslut.
Eftersom RR är så litet som det är i Sverige, Norge och Danmark så visste väl alla att så här skulle det bli utan STCC. Att det nu då är bandages arrangörerna som får över många åkare istället för dom "riktiga tävlingarna" beror väl på att ingen organisation/förening var intelligent nog att inse att vi gör en riktig skandinavisk serie med fulla fält och har det som en ekonomisk plattform för att försöka utveckla skandinavisk RR.....
Kolla på Alex Lind och BOTT (varför kan inte ett förbund i varje land styra upp det så gemensamt)??
Kolla på bike promotion Rudskogen typ 200 hojar varav vi var väldigt många race hojar trots att det gick tre olika mästerskap i Karlskoga... SM och SO och NM...
Så go for it.... Anordna era bandagar och "jippo race" så vi som inte vill tävla i den andra röran kan köra det vi vill.... Och om då en elitåkare gör sig några spänn på det så betalar jag gladeligen så han kan gasa lite mera.
Gissar väl att även den som hyr ut banan känner några kronor in till kassan som ägs av banan... Annars ska man nog inte bedriva en verksamhet....
Blir det tävling igen så blir det en twin och BOTT med tanke på utbudet....
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Helt korrekt gissat....
Dessutom har ju dom som tog beslutet att köra pro superbike på den tiden tagit ett vinnande beslut.
Eftersom RR är så litet som det är i Sverige, Norge och Danmark så visste väl alla att så här skulle det bli utan STCC. Att det nu då är bandages arrangörerna som får över många åkare istället för dom "riktiga tävlingarna" beror väl på att ingen organisation/förening var intelligent nog att inse att vi gör en riktig skandinavisk serie med fulla fält och har det som en ekonomisk plattform för att försöka utveckla skandinavisk RR.....
Kolla på Alex Lind och BOTT (varför kan inte ett förbund i varje land styra upp det så gemensamt)??
Kolla på bike promotion Rudskogen typ 200 hojar varav vi var väldigt många race hojar trots att det gick tre olika mästerskap i Karlskoga... SM och SO och NM...
Så go for it.... Anordna era bandagar och "jippo race" så vi som inte vill tävla i den andra röran kan köra det vi vill.... Och om då en elitåkare gör sig några spänn på det så betalar jag gladeligen så han kan gasa lite mera.
Gissar väl att även den som hyr ut banan känner några kronor in till kassan som ägs av banan... Annars ska man nog inte bedriva en verksamhet....
Blir det tävling igen så blir det en twin och BOTT med tanke på utbudet....

Precis, och det är nog inte så mycket gissat om jag får erkänna som ren kunskap och kännedom... har ju även träffat dig personligen. ;)
Men rent krasst så behövs det mer satsning på motorsport inom Sverige som kan få fram dessa talanger på ett bättre och mer seriöst engagemang än vad som görs idag, för vad har vi idag... två till tre arrangemang där man kan visa vad man går för inför den internationella arenan och därigenom göra en karriär.
Vi är skitbra på att odla svenska framgångar inom hockey och fotboll men det görs verkligen INGENTING för att få fram våra talanger inom motorsport för att få dem att lyckas inom de större serierna... som nu senast när Backlund som 0,3sec från #1 i Superstock i England...
Men det är ett moment 22, vi behöver få tv-tid för att locka sponsorer för dessa sponsorer vill synas och det gör man inte inom Sverige utan det sker inom en väldigt liten krets som absolut har STOR köpkraft men tänk om man kunde engagera MTG/Viasat, HM, IKEA, ABB, Akso Nobel osv att faktiskt vilja sponsra även dessa förare så de kan få en styrning i större sammanhang... men det går inte om de inte får synas att de gör det.

Så vad kan vi göra för de som verkligen vill köra?

T.ex. snackade jag med Robban Gull tidigare i år, han hade problem att få ihop utrustning att få köra sina hastighetsrekord på is bara för att få synas, han fick låna min extrauppsättning trots att jag aldrig träffat grabben... och han har ändå banrekordet på Sviesta (eller ja, han satte det i år).
Men som han sa det, det finns inga pengar överhuvudtaget att hämta på racing utan man måste göra galna saker istället och då finns det sponsorer i överflöd... så varför inte köra drifting med en HD, är det verkligen dit vi vill skicka våra talanger inom RR???
Hade jag haft pengar i överflöd hade jag gärna satsat dem på honom!

Så än en gång, du CB_Tobbe, du som verkligen har energi att vilja rasera all bankörning du kommer över... lägg den istället på att hitta möjligheter för fler stjärnor att växa till internationell nivå istället för att begränsa antalet tränings och tävlingsmöjligheter!

Som exempel reagerade Gull på att jag som simpel SMC-instruktör och föråkare på andra arrangemang hade ungefär dubbellt så många dagar på bana än vad han själv hade i år... då är något knas!
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Det har väl aldrig handlat om att rasera alla bankörningarna.

Det handlar väl snarare om att som medlem i SVEMO "hjälpa" till att bita den enda hand som åtminstone försöker hjälpa en om man vill satsa på RR i ett större perspektiv oavsett vilken åsikt man har i sakfrågan.
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag har inte lagt någon energi på rasera några bankörningar ( förutom vissa avarter). Däremot kommer dom tyvärr att rasera sig själva om inget görs. Dagens situation kommer att kunna fungera en kort tid i nuvarande form. Sedan kommer stora frågor som branshen tvingas reda ut grundligt. Det frågor kring miljö, juniorutbildning, utbildning, försäkringar och mediakontakter m.m.

Detta är frågor som svemo och delvis smc har hanterat idag. Men med en kraftigt uppsplittrad ''rr värld'' då kommer dessa att förlora intresset av detta. Då måste man naturligtvis hitta andra lösningar i form av en branshorgianistion antingen på svensk eller svensk, norsk, dansk basis. Att fortsätta med dagens lösning leder in i ett kaos när t.ex olyckorna eller bullerfrågan kommer upp och ingen känner sig manad att hantera dessa med myndigheter och media.

Men på kort sikt fungerar dagens system utmärkt med inre konflikter och utnyttjande av resurser som andra har utbildat. Men på sikt fungerar det naturligtvis inte, då måste alla branshens aktörer hitta en modell för visst samarbete. Viktiga frågor som måste lösas är försäkringsfrågan kring verksamheten, där branshen definierar när t.ex trafikförsäkring skall anses gälla respektive altenativa försäkringar inom motorsportomr. ( t.ex smemo, sma). Idag verkar det vara lite tycke o smak hos arr. vilken lösning man påstår skall gälla. T.om smc har fått problem med försäkringsgiltigheten hos fb.

Att dra paraleller med svff och fotbollen går inte att göra med motorsport eftersom den styrs av tvingande lagstiftning såsom körkorktsfågor, trafikförförsäkringsfrågor, fordonsgodkännande m.m. Det är bara under vissa förutsättningar på banor som dessa regler delvis kan frångås.

Till detta kommer mc id frågan som svemo har hanterat. Den frågan måste också hanteras i samarbete med andra aktörer, så att alla acepterar detta och kollar detta.
 
Last edited:

Duxford

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
1976 Yamaha 750
Eftersom vi är på Road racing forumet, så har varken körkorts, trafikförsäkring eller fordonsgodkännanden från myndigheter någon betydelse här, då vi talar om Svemo tävlingsverksamheter på våra banor.
Talar vi SMC verksamhet och deras olika trafikövningar i skilda nivåer, så är det en helt annan sak.
Vad gäller en "bransch organisation" så finns redan de ledande och drivande i Svemo och SMC. Tar du övriga sk RPAB så finns det nog minimalt intresse från dom att delta i detta om det skulle uppstå en kostnad för dom.
Det som gäller för dom, är att utnyttja andra optimalt och minimera kostnaderna och ta så många genvägar som bara är möjligt.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
.....Tar du övriga sk RPAB så finns det nog minimalt intresse från dom att delta i detta om det skulle uppstå en kostnad för dom.
Det som gäller för dom, är att utnyttja andra optimalt och minimera kostnaderna och ta så många genvägar som bara är möjligt.

Ja, och det måste vara ok.
Steget från vanlig gatkörning till att prova bana måste kunna göras enkelt och där fyller RPAB absolut sitt syfte.
Även de som aldrig vill tävla men som tycker det är kul att åka lite bana då och då med sin gatcykel måste kunna ha den möjligheten också så länge det inte strider mot några lagar o regler.

Det är ju här som T.ex. SBF gjort en del satsningar som T.ex. "Prova på" och "En dag på strippen" osv.
Det är den verksamheten som ska konkurrera med RPAB.

Då finns valmöjligheten för om man vill stödja RPAB eller SVEMO med allt vad det innebär.

Dock kvarstår kärnfrågan, ska SVEMO anslutna få medverka i RPAB arrangemang.
Det paradoxala är att i den kommersiella världen är det oftast absolut förbjudet och föremål för uppsägning.....

Man får dock inte glömma bort att en av anledningarna till att det tolkas annorlunda för ideella förbund jämfört med kommersiella företag är att Staten faktiskt subventionerar det idella förbunden med pengar (c:a 1, 8 miljarder 2012)
Källa: http://www.rf.se/ImageVaultFiles/id_48735/cf_394/2013_-_Idrotten_i_siffror_-_RF.PDF

Ps. I ovanstående finns en annan intressant uppgift:
rf.JPG Ds.
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Att ha en åsikt i det här getingboet är lömskt, man blir lätt betraktad som en okunnig idiot oavsett vilken sidan man företräder. Men för att dra en parallell jag tjatat om diverse gånger:

I Västra Götaland körs Västgötacrossen (tävlingsserie motocross, hädanefter benämnd "VGC") och drar i princip fulla startgrindar tävling efter tävling.
Mr VGC hade "problem" med Svemo i uppstartsfasen men nu efter några år verkar de ha funnit varandra.
Målet för Mr VGC har varit enkelt: Alla ska kunna vara med, lös licens och anmäl dig. Tema: roligt.
Jag vet inte vilka invändningar Svemo hade från början men de bör varit på pappersplanet för serien har bedrivits i princip oförändrad sedan start.

Efter att ha hängt på till Slovakia Ring i våras och sett hur deras raceupplägg fungerade ser jag stora paralleller: Dina varvtider under bandagspassen används för att seeda in dig i en grupp och en startplats och racen hålls ganska korta vilket resulterar i att fartskillnaderna inte hinner utgöra några direkta faror.

Jag tror inte ett ögonblick på att SM ska vara någon motor för att få RR-sverige att börja fungera, snarare är ett SM ett tecken på att den underliggande strukturen börjat fungera.
Kunde jag önska något vore det att Svemo tog ett VÄNLIGT och SANSAT snack med bandagsarrangörerna för att sedan kunna ta fram en "bandagslicens" man kan lösa som förare där ett absolut grundläggande försäkringsskydd ingår. Denna licens ger dig möjlighet att deltaga på ett bandagsrace och att köra en halvdag i en licenstagningskursgrupp plus lite teori kanske kunde räcka för att få ut licensen som förare.

Kunde vi komma hit skulle vi få ett läge som liknar motocrossen lite mer där det faktiskt finns en hel drös människor som bara kör för att det är kul (iofs lättare eftersom det finns motocrossbanor i varenda riktnummerområde).

Jag tror jag förstår delar av CB-tobbes tankar men min åsikt är att det är förbundet som måste sy ihop detta för att blidka sina medlemmar istället för att köra sin vanliga slutna-rumtaktik där man beter sig som förmyndare snarare än representanter.

För egen del vill jag bara tjöra. När tempot uppstår kanske jag vill tävla på skoj. Går det ok kanske jag vill bygga lite cykel och köra Rookie. Går det bra kanske det till slut blir SM. Finns det ett fett underlag av folk och en organisation som inte stretar emot så förbannat kanske förarunderlaget blir större än tillgängliga platser vilket skapar den nödvändiga konkurrensen som motiverar vetet att skilja sig från angnarna.

Hur fungerade Förbundet på TT i Hedemoras tid? Var det MER eller MINDRE byråkrati?

Jag tänker inte försvara min åsikt om detta veckovis eller lösa varenda detaljproblem i mitt resonemang själv, det finns gott om mer lämpade för det men jag är ÖVERTYGAD om att vi inte kan få någon kvalitet på våra förare så länge vi inte har kvantitet och bandagsarrangörerna står definitivt för kvantiteten. Det måste vi vara rädda om.

Sorry att texten blev lång. Jag har garanterat fipplat in mig ett självmotsägande cirkelresonemang nånstans också som den nya tidens ordmärkare kan gå loss på så Flame On.

Sen har vi ju såklart ett annat problem när det gäller tävlingar/licenser/förbundet/. Och det är det allt svagare SM i Roadracing som får konkurrens av (mestadels) utländska bandagsarrangörer som bedriver enklare tävlingar på SVenska banor. Vilket tunnar ut startfälten i SM, och ger mindre pengar in i kassan hos dom klubbar som arrangerar tävlingarna. Detta gör att dom får sämre förutsättningar att göra bra arrangemang, och kvalitén sjunker. Vilket leder till att fler börjar köra dom här bandagsracen istället, och den ondra spiralen är igång...

Det är en trend som vi måste bryta om vi ska ha kvar ett Svenskt mästerskap i roadracing.

Precis på samma sätt som SVEMO inte kan bestämma över bandagarna, så kan SVEMO heller inte bestämma över dom bandagsarrangörerna som kör race på Svenska banor. Man kan inte förbjuda någon att bedriva sådan typ av verksamhet. Det man har provat, både inom SVEMO och SBF, är skrämseltaktik mot förarna. Kör du i osakntionerade tävlingar så blir du av med din licens, eller liknande hot/straff. Vilket inte lyckats något vidare.... Vilket gör att det enda sättet man kan locka tillbaka förare och få SM att blomstra igen, är genom att göra bättre, proffsigare, och billigare arrangemang med mera bantid än konkurrenterna. Vilket är en riktigt tuff nöt att knäcka.... Det råder numera, för första gången i historien, konkurrens om förarna.... Och där har SVEMO en stor utmaning...
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Eftersom vi är på Road racing forumet, så har varken körkorts, trafikförsäkring eller fordonsgodkännanden från myndigheter någon betydelse här, då vi talar om Svemo tävlingsverksamheter på våra banor.
Talar vi SMC verksamhet och deras olika trafikövningar i skilda nivåer, så är det en helt annan sak.
Vad gäller en "bransch organisation" så finns redan de ledande och drivande i Svemo och SMC. Tar du övriga sk RPAB så finns det nog minimalt intresse från dom att delta i detta om det skulle uppstå en kostnad för dom.
Det som gäller för dom, är att utnyttja andra optimalt och minimera kostnaderna och ta så många genvägar som bara är möjligt.

Ett problem är att definiera hur rr verksamhet respektive trafikövningar ser ut. Vad gör en bandag till det ena eller det andra. Farten räcker inte som mätetal, t.ex kan steg 4 snabb grupp räknas som*trafikövning samtidigt som Emma 13 år funderar på hur kopplingen och växlingen fungerar för undvika motorstopp på sin ninja 250, hon räknas som roadracingförare trots att hastigheten är mopedfart.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Ett problem är att definiera hur rr verksamhet respektive trafikövningar ser ut. Vad gör en bandag till det ena eller det andra. Farten räcker inte som mätetal, t.ex kan steg 4 snabb grupp räknas som*trafikövning samtidigt som Emma 13 år funderar på hur kopplingen och växlingen fungerar för undvika motorstopp på sin ninja 250, hon räknas som roadracingförare trots att hastigheten är mopedfart.

Nej, det är inget problem. En trafikövning följer en kursplan och har gott om instruktörer som är utbildade i att hålla kurser enligt den kursplanen och funktionärer som plockar förare av banan om dom börjar rejsa mot varandra istället för att lyssna till sina instruktörer.

RR verksamhet går ut på att köra om, vara ivägen och komma först i mål efter ett visst antal varv eller komma så många varv som möjligt under en bestämd tidsrymd.

En "bandag" är något mittemellan där man kör för att det är kul och helst utan att störa eller vara till fara för andra på banan.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Nej, det är inget problem. En trafikövning följer en kursplan och har gott om instruktörer som är utbildade i att hålla kurser enligt den kursplanen och funktionärer som plockar förare av banan om dom börjar rejsa mot varandra istället för att lyssna till sina instruktörer ............

Är det verkligen så enkelt.

En förare i rr lägret kan mycket väl bedriva motionsidrott helt i linje med rikssidrottsförbundets regler. Då stämmer inte din beskrivning av en rr förare. Emma 13 år kan även instrueras i körteknik av en smc instruktör.

Bandagsdeltagaren kan även deltaga i enklare tävlingar på bandagen.
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Är det verkligen så enkelt.

En förare i rr lägret kan mycket väl bedriva motionsidrott helt i linje med rikssidrottsförbundets regler. Då stämmer inte din beskrivning av en rr förare. Emma 13 år kan även instrueras i körteknik av en smc instruktör.

Bandagsdeltagaren kan även deltaga i enklare tävlingar på bandagen.

Emma 13 kan inte instrueras av en SMC instruktör i egenskap av just SMC instruktör på SMC trafikövningar ty hon har inget körkort.... Ge upp Tobbe, inse att RR träning och trafikövning är två skilda saker.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Emma 13 kan inte instrueras av en SMC instruktör i egenskap av just SMC instruktör på SMC trafikövningar ty hon har inget körkort.... Ge upp Tobbe, inse att RR träning och trafikövning är två skilda saker.

Precis! Det handlar inte om vem som gör vad utan om i vilken situation de gör det!
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Emma 13 kan inte instrueras av en SMC instruktör i egenskap av just SMC instruktör på SMC trafikövningar ty hon har inget körkort.... Ge upp Tobbe, inse att RR träning och trafikövning är två skilda saker.

Hon kan instrueras av en smc instruktör i steg 6. Jag skrev aldrig att hon skulle köra en trafikövning i nuvarande form.

Förut försökte många bandagsarr. att dölja sin raceverksamhet under benämningen trafikövning för slippa konflikt med svemo. Det verkar nästan ha försvunnit hos dom privata arrangörerna som ofta indelar efter hastighet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hon kan instrueras av en smc instruktör i steg 6. Jag skrev aldrig att hon skulle köra en trafikövning i nuvarande form.

Förut försökte många bandagsarr. att dölja sin raceverksamhet under benämningen trafikövning för slippa konflikt med svemo. Det verkar nästan ha försvunnit hos dom privata arrangörerna som ofta indelar efter hastighet.

Men är det SMC steg 6 så är det licensträning under SVEMO-flagg, och har på intet sätt med bandag eller trafikkurs att göra så har svårt att förstå vad det exemplet har med det tidigare argumentet att göra. :va
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Dock kvarstår kärnfrågan, ska SVEMO anslutna få medverka i RPAB arrangemang.
Det paradoxala är att i den kommersiella världen är det oftast absolut förbjudet och föremål för uppsägning.....

Får man handla på ICA om man har ett Coop medmera kort?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Alla bytes i denna tråd utgår från byråkrati.
Låt oss backa mentalt ca 1000 år, ni vet till den där tiden där man seglade över haven utan flytväst, kompass eller sjökort och utan att veta ett skit om hur det såg ut bakom horisonten.

Bandagsarrangörerna har ambulanser på plats som förväntas hjälpa till ifall det skiter sig på riktigt.
Min hoj betalar jag själv och jag utgår från att alla på banan (utom Gubbjävel) tänker likadant.
Det allra viktigaste brukar kontrolleras av någon som vet vad denna ska kika efter så att det viktigaste fungerar.

Behöver vi egentligen mer? Nej säger jag. Lika lite som att Riksidrottsförbundet har med att göra ifall jag spelar badminton på min gräsmatta.

Min åsikt kvarstår: de enda som EVENTUELLT har problem med detta förutom TS borde vara Svemo.
Eftersom deras verksamhet backar medan bandagsarrangemangen ökar är det HELT UPP TILL DEM att köpa en vetekrans och bjuda in sig eftersom deras verksamhet borde vara på toppen av "vår".

Om nu någon här har problem med detta så se för jösse namn till att hjälpa vårt stackars förbund att tänka rätt och kanske för första gången jobba med oss istället för emot? Att hänga här och tycka ger lika mycket som ett facebookuppror.

Hänger Svemo här förresten? Det borde de göra kan man tycka. Om inte annat i read-only mode.
Gör de inte det så tycker jag vi avslutar här för i så fall jobbar representanterna med teknik från fel årtusende.

Och lojalitetsklausulen... Svemo betraktar oss som delägare i verksamheten medan de flesta som pyntar in belopp till dem år efter år betraktar sig som kunder. Jag vet inte vad jag ska tycka men går jag med i en klubb vill jag ha något tillbaka för min insats oavsett om det är tid eller pengar och jag är inte medlem i Svemos RR-klubb och känner inget behov av det heller och det är egentligen fel.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top