Feminism i ett nötskal

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[video=youtube;x9_MVPq1SJY]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=x9_MVPq1SJY[/video]
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
FI...... om dom nötterna kommer in i riksdagen säger det en hel del om svenska folkets intelligens.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Den här artikeln var ovanligt intressant. Alltså, jag tycker damfotboll är underhållande fotboll, men det är inte det. Damfotbollen är inte genuskänslig och verkar ge flator ett maktövertag/fördel jämfört med straighta tjejer.

Är damfotbollen genuscertifierad och förekommer diskriminering av heterosexuella tjejer? Det verkar ju så när klubbarna ger jobb åt båda i ett lesbiskt parförhållande, men bara ena parten av ett heterosexuellt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article19145934.ab

Hon gjorde sin bästa säsong i karriären och sköt Liverpool till titeln i höstas. Men nu slutar Louise Schillgard (tidigare Fors) bara 24 år gammal – och skickar samtidigt en hård känga till förbundskapten Pia Sundhage.
– I Sverige får man inte ha en viss karaktär, de är karaktärsrädda, säger förre landslagsspelaren.

Något hon ger förbundskapten Pia Sundhage kritik för.

– Jag vet att vad jag än gör kommer jag aldrig att komma med. Hon har sina spelare. Jag är tusen gånger bättre nu än vad jag var när jag var med och jag vet att jag inte är sämre än någon annan, men hon väljer sina spelare.

Schillgard fortsätter:

– Hon har inte ens varit och kolla på mig, inte hälsat. Hon har varit nere och kollat på Sofia (Jacobsson) och inte kollat på mig, för mig är det bara... äh, det är lika bra att jag inte säger något. Jag blir inte lyckligare av att spela i landslaget och det är inget jag är ledsen över.

– Just nu prioriterar jag mitt privatliv. Jag har ingen lust att ha distansförhållande med min man. Vi har haft distans i två år och eftersom jag inte har någon flickvän som kan följa med och spela i samma lag, ofta är det så man gör i damfotboll, blir det svårt. Det hade varit lättare om man var lagd åt andra hållet.

Nej, helt seriös är jag inte, men är Pia verkligen helt objektiv?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Fantastiskt roligt med ej politiskt korrekta grejer.
Jag gav boken till en dåvarande flickvän, nu behöver hon inte den längre eftersom hon numera är gift med mig...

uploadfromtaptalk1418061886787.jpg
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top