Fazer-tråden

-BOMBER-

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha Fazer 600 -00, gixxer 750 -96
Har du fått fila av något på däcket för att det inte ska ta emot kedjan?

nej då det är bara att montera där e några millimeter kvar till den och om man vill kan man fila till kedjeskyddet oxå så att det passar...

Det såg fläskigt ut :tummenupp ...får väl köpa ett sånt när mitt nya är slitet... :gnissla

Hehe det tar inte lång tid att slita ut ett sånt en liten nätt burnout på varvstoppen i trean/fyran hjälpte på mitt original däck iaf...hehe:yoparty
 
Last edited:

-BOMBER-

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha Fazer 600 -00, gixxer 750 -96
Någon som är sugen på ett turbokitt!? Mitt är nu till salu helt komplett bara att montera...!
 

-BOMBER-

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha Fazer 600 -00, gixxer 750 -96

Bifogat

  • DSC00046.JPG
    DSC00046.JPG
    100.4 KB · Visningar: 109
  • DSC00873.JPG
    DSC00873.JPG
    137.5 KB · Visningar: 129
  • DSC00872.JPG
    DSC00872.JPG
    117.5 KB · Visningar: 112
  • DSC00870.JPG
    DSC00870.JPG
    99.2 KB · Visningar: 112
  • DSC00868.JPG
    DSC00868.JPG
    92.6 KB · Visningar: 130
  • DSC00865.JPG
    DSC00865.JPG
    161.7 KB · Visningar: 117

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
haha den e inte till salu den tänkte jag ha kvar på hojen:tuttar

Någon som skulle vilja byta ett par Yamaha r6 -03 kammar emot Fazer kammar?

Tror dom är samma som på en fazer ifrån -04 och framåt.

Annars vet ni vart man kan få tag på originalkammar?
 

Kn Nemo

Lång??? Nä!!!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
FZS 1000
Nu är det bara väntans tider.
Har bara att sätta i batteriet och dra ut.
Har efter förra säsongens omdrevning bak, KN-filter och tändförställar nu även gjort en omdrevning fram med att ta bort 1 kugg. Den blev hysteriskt bättre förra säsongen. Så jag hoppas nu på att det blir detsamma inför årets säsong.
Önskar alla en härlig mc-säsong 2009.
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Jaha ja, nu är K&N luftfilter monterat och stiften bytta så nu väntar man bara på att få tillbaka alla delarna från lackeringen. Sen åker långkalsongerna på...
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Nu är det bara väntans tider.
Har bara att sätta i batteriet och dra ut.
Har efter förra säsongens omdrevning bak, KN-filter och tändförställar nu även gjort en omdrevning fram med att ta bort 1 kugg. Den blev hysteriskt bättre förra säsongen. Så jag hoppas nu på att det blir detsamma inför årets säsong.
Önskar alla en härlig mc-säsong 2009.

Har du någon uppfattning om hur mycket tändförställaren gav i effekt och gassvar? Jag körde 50 mil med ett kugg mindre fram, vilket fö var exakt samma drev som original till RD500. Störde mig på att den varvade för mycket så jag bytte tillbaka efter några veckor.
 
Last edited:

Kn Nemo

Lång??? Nä!!!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
FZS 1000
Har du någon uppfattning om hur mycket tändförställaren gav i effekt och gassvar? Jag körde 50 mil med ett kugg mindre fram, vilket fö var exakt samma drev som original till RD500. Störde mig på att den varvade för mycket så jag bytte tillbaka efter några veckor.

Det är svårt att svara på då jag gjorde mera saker änn bara tändförställaren. Dock upplevde jag att den svarade på gasen bättre. Hela uppträdandet blev mycket bättre. Det hände grejjer när jag gasade. Jag är klart nöjd.
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Kn Nemo, du är väl fortfarande medveten om att en grå Fazer kommer att abdikera på titeln "snabbast färg" även denna säsong?

Hmmm, du har drevat om........ Vänta du bara:hojraket
 

sanna_h

Medlem
Gick med
7 Jan 2009
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-S1000F
Hej hopp! Slösurfade häromdan in på Transportstyrelsens sida, och slog på skoj upp min egen hoj där. Hajade till lite när effekten var angiven som 49.0 kW ISO. Slog upp några andra FZS600 som jag hittade på blocket, och det var samma för dem. Ska inte en Fazer ha 95 hk? Det är väl i så fall mer än 49 kW oberoende vilken norm som används? Nån som vet nåt?

EDIT: Ahaa, hittade svaret själv, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=197247 :)
 
Last edited:

Lagerkungen

Asfaltsallergiker
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Ombyggd Yamaha FZS600
Jaha, då har man handlat på sig lite smått o gott inför säsongspremiären om ett par veckor. (såfort snön försvunnit!)
Olja, filter, tändstift, Halvarsson Track, hugger o undertray, tror faaaen det kliar i gashanden! :gnissla
Fick bra pris på huggern o undertrayet på S-racing, finfin service på det stället!
Ska bli intressant att montera dessa delar på hojen, någon som klämt dit sånt på sin fazer?
Nåja, jag postar foto när det är klart!
 

Kn Nemo

Lång??? Nä!!!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
FZS 1000
Kn Nemo, du är väl fortfarande medveten om att en grå Fazer kommer att abdikera på titeln "snabbast färg" även denna säsong?

Hmmm, du har drevat om........ Vänta du bara:hojraket

Japp!!! Och i år så ligger även en blå R1:a risigt till i kategorin "Snabbaste färg" :banana
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Hum hum hum, så blev de, pearlen syns inte på foto av min gamla skruttkamera tyvärr...
 

Bifogat

  • IMG_4274 sh.jpg
    IMG_4274 sh.jpg
    234.1 KB · Visningar: 177
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top