Far åt helvete med er, era jävla "motorcyklister"!

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Man har ju i statistiken sett att det är just de som inte har körkort som är kraftigt överrepresenterade i statistiken. Vi borde iaf inte välkomna dem i mc-gemenskapen tills de har fixat körkort. Finns de som har varit med och kört i klubbar i flera år utan körkort, utan att någon har reagerat. Ingen frågar ju efter körkort, förstår inte varför just den delen är känslig. Pratar inte ens om att vara gasglad och köra hårt. menar bara att ett körkort är det minsta vi ska begära av polarna.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
1av4 överrepresenterat? http://www.trafikverket.se/PageFiles/28172/llycksutveckling_mc.pdf (iof ett par år gammal men antar ungefär samma idag)
Räknar man ytterligare bort påverkade och stulna blir det inte många kvar. Iaf jag anser att dessa inte ska inräknas i statestik med kort/ej kort.

Nä inget känslig ämne, personligen skitar jag i vilket då jag noll intresse av att köra i grupper, ser ingen direkt mening med det bara.

Last edited:

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Är väl bättre att förbjuda dom som är under 40 och ej har kört motorcykel i minst 20 år på träffarna. Erfarenheten i trafiken är nog viktigare än någonting annat! Snorynglar under 40 bör ju hålla sig till 125:eek:r fortfarande! :brinnerup

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
@Dero:
Det är ju knappast 1 av fyra som kör utan körkort av alla hojåkare, därför är det en kraftig överrepresenterad grupp.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Varför gnälls det så mycke om hojåkare, man kan aldrig någonsin styra o ställa över någon, vill personen göra det den gör, vem ska hindra denna indevid till att ändra på sig, tror knapast det löser sig att bura in personen i 5-20år, den kommer ändå göra samma sak.

Finns vissa brottslingar som tillbringar livet mer i fängelse en utanför murana för den tycker om att vara där o vet inget annat, så många av dessa som släpps gör ett grovt brott på stört för att hamna i fängelse igen.

Om det komma en lag som förbjuder mer en 125cc tills man är 40år, så skulle det ändå brukas hojar över 125cc

Skulle jag bott breve en barna så klart att man skulle vart där oftare, men närmsta barna är antal mil bort, sen kanske det inte är roligt att åka på samma barna om o om igen även om det skulle löst lite av mitt betende i trafiken hur jag kör.

Last edited:

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Sant, därför jag la till många av dessa är påverkade kör stulna etc, därav missvisande.

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Din styrka är när du är tyst och din svaghet när du skriver inlägg. :arsele

Fel min styrka är att jag att jag står för min åsikt även om den är obekväm för andra dvs. inte en opportunist. Min svaghet är att jag kan gå på för hårt när jag blir upprörd. I fallet med dödsolyckan i Årstatunneln har inläggen som kränkt & skändat de drabbade upprört mig, jag trodde att det fanns en gräns för hur tarvligt man kan bete sig mot en familj som förlorat ett barn men hade fel. Fy fan!

Smagatusk

Guest
Klart det skulle kunna införas lag på att införa fullt godkänd skyddsutrustning, problemet är att alla har inte råd eller så tycker dom det är fult/obehagligt att köra med.

Att det är fult är nog ingen som tycker. Det finns ju folk som gör det "fula" fulare genom att dra på sig en sweatshirt över skinnstället.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
lag på reflexväst och jättestor gul hjälm så blir vi väck alla som kör illa i trafiken !

(ajusde , finns redan länder som har lag på reflex :glömdet )

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...