Fantastiska bilder från Himalaya

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nu har jag kollat upp lite....QUOTE]

Tycker det är ruskigt dåligt med intresseanmälningar på en resa som borde kunna bli asgrym, och dessutom ganska prisvärd....:confused: Jag som blivit så sugen på att brumma runt lite på en Royal Enfield till hösten eller så.

Gör ett försök och väcker tråden igen...:)
Till hösten? Tror du inte att det är lite vanskligt att brumma runt högt uppe i himalaya under hösten? Eller tänkte du dig dubbdäck?

Den här forumdelen är inte särskilt välbesökt. Och många har nog, liksom undertecknad, redan intecknat den här sommaren.
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Till hösten? Tror du inte att det är lite vanskligt att brumma runt högt uppe i himalaya under hösten? Eller tänkte du dig dubbdäck?

Den här forumdelen är inte särskilt välbesökt. Och många har nog, liksom undertecknad, redan intecknat den här sommaren.

Deras sommar ligger väl inte på samma period som våran gör, eller? men är inte säker...har dålig koll på det området. Mjo det e klart att de flesta har kanske redan planer för denna sommar, men tycker ändå det borde vara mer intresse då för att planera trip nästa, jag är i alla fall sugen som fan förutsatt att man kan bli ett par st.
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
De bilderna som man såg där var ju hur grymma som helst!
Kameran som tagit dessa bilder måste varit dyr + de filter som jag tror nyttjats!
Skitsnygga bilder helt enkelt!

Ska åka någon liknande resa hade jag tänk, dock inte förens om 2 år då
detta år är bokat på Isle Of Man och nästa vet jag vart massa pengar kommer ta vägen på!
Sedan då jävlar ; )
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Vilka minnen som nu återuppstår

Jag har åkt där på en liknande resa år 2000 fast med en annan arrangör.
Men vi åkte från Kolcata (Calcutta) och norrut, mest i Indien, lite Nepal och en halvdag i Buthan. Ca 210 härliga o ohärliga mil under 14 dagar.
En oförglömlig upplevelse.
Denna "enduro-resa" verkar köra lite mer sämre väg än vad vi gjorde, men det är svårt att säga.

Efter en hård körning på en "rullstensgrusväg" så brakade min ram ihop över bakhjulet. Knöts upp med rep, hjälpte en bit. Fick mer o mer tvärnitar innan vi kom fram till en verkstad.

Vi var 10 st o körde Royald Enfield, 350 cc, 19 hk. Grymt skönt ljud.

Funderade på att köpa en i Indien o åka till Sverige, men det blev för dyrt, med införseln då jag inte var intresserad av att ha kvar den i Sverige.

Det man måste tänka på är att tänka efter FÖRE och tänka åt alla ANDRA. Men det där kan ju du Starstriker.

Jag skulle gärna följa med men min familjesituation tillåter nog inte det på ett tag. Fick dispens i somras.

Komplettering:
Åka på hösten vet jag inte på rak arm om. Jag åkte i mars och då var det inga problem. Kan vara problem på hösten men jag tror du måste över 3000 möh innan du kommer till snön. Kanske inte ens där. Rätta mig!
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
1. Starstriker
2. Bingo 2008
3. R2 2008
4. Cirkus
5. Skert
6. Frick Är 100 % på
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Till hösten? Tror du inte att det är lite vanskligt att brumma runt högt uppe i himalaya under hösten? Eller tänkte du dig dubbdäck?

Den här forumdelen är inte särskilt välbesökt. Och många har nog, liksom undertecknad, redan intecknat den här sommaren.



Kopierade från början på tråden : "The mountain passes open in around May and then on, till October or even late November..."

Grymt sugen man blir , men som sagts innan....semestern denna sommaren är redan bokad till Norge.....:)
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...




Kopierade från början på tråden : "The mountain passes open in around May and then on, till October or even late November..."

Grymt sugen man blir , men som sagts innan....semestern denna sommaren är redan bokad till Norge.....:)

Ok, då e det ju rätt många månader att spela på... Fördelen med att åka lite senare sommaren/hösten är ju att man hinner köra mer av säsongen hemma innan man dra på "semestern". Verkar ju dock som de flesta redan har denna sommar bokad redan som sagt, men fan va gött om man kunde få ihop ett gäng med stollar till nästa år.. börjar ju se lite bättre ut på listan...:)
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
1. Starstriker
2. Bingo 2008
3. R2 2008
4. Cirkus
5. Skert
6. Frick Är 100 % på

Vilka otroliga bilder. Och vilken fantastisk resa att göra, det måste man bara göra nån ggn under sin livstid. Indiska brudar kan vara grimt snygga dessutom. :kär

1. Starstriker
2. Bingo 2008
3. R2 2008
4. Cirkus
5. Skert
6. Frick Är 100 % på
7. RoLLER 2008 (med en Nikon D80 i ryggsäcken)
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
1. Starstriker
2. Bingo 2008
3. R2 2008
4. Cirkus
5. Skert
6. Frick Är 100 % på
7. RoLLER 2008 (med en Nikon D80 i ryggsäcken)
8. Malmö-motard
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vilka otroliga bilder. Och vilken fantastisk resa att göra, det måste man bara göra nån ggn under sin livstid. Indiska brudar kan vara grimt snygga dessutom. :kär

1. Starstriker
2. Bingo 2008
3. R2 2008
4. Cirkus
5. Skert
6. Frick Är 100 % på
7. RoLLER 2008 (med en Nikon D80 i ryggsäcken)
Ja, och så lagar de skitgo mat ockå :banana

2008 bär det av. Hur kul som helst kommer de att bli.
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Finns ju lite stuff å fixa innan en sån här trip, så e ju ingen dum ide att sikta på 2008, Lite sådär lagom halv prelimenärt låter slutet juli bra? sedan borta en månad eller? Vi måste ju ha lite tid på oss att brumma runt så det inte blir värsta stressracet.. (lär väl bli lite race ändå iofs:D )
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Jag är på 2008

1. Starstriker
2. Bingo 2008
3. R2 2008
4. Cirkus
5. Skert
6. Frick Är 100 % på
7. RoLLER 2008 (med en Nikon D80 i ryggsäcken)
8. Malmö-motard
9. Fighter
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hur lång tid ungefär behöver man för en sån resa?
Tja, frlygresan tar väl en 12 tim. Sen ska man ta sig från flygplatsen upp i berget. Tar säkert nån dag till. Sen är det väl bara upp till oss hur länge vi vill stanna ute :)

Alla måste ju inte stanna lika länge. En sak är dock att efter vad jag förstått så blir alla ordentligt magsjuka (alltså amöbadysenteri och likartade åkommor) i Himalaya första gången de är där. Det är inget jag vet erfarenhetsmässigt utan som jag fått veta från polare som varit där. Nån som kan berätta mer och som vet hur man skyddar sig?
 
Last edited:

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Sen är det väl bara upp till oss hur länge vi vill stanna ute......QUOTE]

Om man nu går in för det så hårt att man köper en Royal Enfield så vill man ju inte bara brumma upp i bergen å grilla en korv eller 2 å sedan dra hem. (efter den obligatoriska amöbadysenteri vill säga)

Kan inte direkt påstå att jag är bevandrad i området(än):tungan , men lär väl vara vettigt att lägga upp en fin tur på en lagom massa mil så man inte cruisar runt helt planlöst, lär ju finnas en hel del coola ställen/byar mm att försöka ta sej till... :) Tror att det kan bli en riktig Rocken Roll trip!!!:yoparty
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top