Fan vad jag hatar folk i spandex, spexiellt om det är gult..

Täppas

Guest
Konstigt att en del människor känner glädje i att irritera andra. :va

De senaste dagarna har jag försökt att inte göra det och hälsat på hojåkare, färgglada cyklister och ryttare!

Och idag vinkade en färgglad tillbaka! :tummenupp

Det var visserligen den 48:e och det var bara några lyfta fingrar, inte släppa styret, men dock!
Alla är inte rövhål! :krama

Undantaget som bekräftar regeln ?
;-)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Undantaget som bekräftar regeln ?
;-)

Jag är Lycrafri cyklist och motorcyklist med SportHoj så jag känner naturligtvis fler som kör SportHoj än färgglada cyklister och i min bekantskapskrets är det inte många rövhål.

Jag vet att det finns färgglada cyklister som visar hänsyn, för några år sedan träffade jag en färgglad cyklist som stannade och pratade med mig. Inte för att skälla utan han var nyfiken på mig som SportHojare och i korthet handlade det om vad denna tråd handlar om. Men konstigt nog så var vi ganska överens om att vi båda visar hänsyn. Inte gå ut mitt i vägen när man hör en hoj närma sig och inte passera så nära som möjligt. :tummenupp

Men det verkar här som att många hellre djävlas lite extra än visar lite extra hänsyn, oavsett om man sitter i sadeln på en häst, motorcykel eller multiväxlad trampcykel... :(
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
:D

Om man kollar tillbaks på VBK´s och maverick oiou11???´s inlägg så är de stentuffa till en början och sågar allt! Lite kul. Ända tills de pudlar med "jag hatar inte EGENTLIGEN" och "jag är cyklist och motorcyklist och bla bla bla och nu är jag en ny förbättrad människa..."

Vämjeligt...:zpy
Du måste lära dig läsa, alternativt få ihop kopplingen mellan ögon och hjärna... Den verkar funka sådär.
Jag är fortfarande stentuff och jag har inte pudlat, jag ifrågasätter fortfarande folk som retar upp sig, och kan tänka sig döda, cyklister bara för att de (vi) har cykelbyxor i lycra och tar upp en bit av vägen.
Eftersom jag både kör bil, hoj och cyklar så inser jag att det är meningslöst att påstå att nån är bättre eller sämre än nån annan.

Det enda som retar upp mig rejält i trafiken är folk som ligger kvar i 109 km/h när de kör om en lastbil på mororvägen, accelerera för fan och kom ur vägen!
 

Täppas

Guest
Eftersom jag både kör bil, hoj och cyklar så inser jag att det är meningslöst att påstå att nån är bättre eller sämre än nån annan.

Det enda som retar upp mig rejält i trafiken är folk som ligger i klunga när de cyklar, lägg er i linje för fan och kom ur vägen!

Sorry för ful-quotning men jag sparade det som var något bra i originalinlägget :crash
 
Last edited:

Täppas

Guest
Men det verkar här som att många hellre djävlas lite extra än visar lite extra hänsyn, oavsett om man sitter i sadeln på en häst, motorcykel eller multiväxlad trampcykel... :(

Håller med och försöker verkligen leva efter hänsyns devisen i trafiken men jag är inte perfekt. Det händer att jag markerar missnöje, men bara mot den direkt vållande och inte i efterhand mot vem som helst i ett kollektiv (händer oftast mot bilister inte cyklister).

Som grädde på cykelmoset så surfar jag nu stenhårt efter en cykel :glömdet
(Men det kommer aldrig komma färgglad lycra på denna kropp :fakta)
 

donald duck

Medlem
Gick med
8 Aug 2011
Ort
t
Hoj
japansk riskokare
Jo jag har inga problem med poliser eller fb.. Har fått byta i snitt en bil om året pga att jag håller mej till regler o förordningar har dessutom aldrig varit vållande till en enda olycka utan alltid varit offret.:tummenupp

Sådant beteende kan eventuellt straffa sig när premien från försäkringsbolaget dyker upp i brevlådan. :tummenupp
Har fått höra att försäkringsbolag gör en riskbedömning av ägaren till fordonet dom försäkrar Även om man inte är vållande till olyckan så kan försäkringsbolagen anse att man har en förhöjd risk om man ofta är inblandad i olyckor.
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Som grädde på cykelmoset så surfar jag nu stenhårt efter en cykel :glömdet
(Men det kommer aldrig komma färgglad lycra på denna kropp :fakta)

Hä ä lugnt, finns i svart eller vitt också :rock

/Anders
lycraklädd ett par dar i veckan, men är allergisk mot team-kläder och inte med i nån cykelklubb så det brukar vara rätt diskreta färger :tummenupp
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
:D

Om man kollar tillbaks på VBK´s och maverick oiou11???´s inlägg så är de stentuffa till en början och sågar allt! Lite kul. Ända tills de pudlar med "jag hatar inte EGENTLIGEN" och "jag är cyklist och motorcyklist och bla bla bla och nu är jag en ny förbättrad människa..."

Vämjeligt...:zpy

Jag står fortfarande fast i det tråden startades för.

"Om ni skall backträna så se förfan till att inte göra det i bredd över hela körfältet"

Men tycker folk att det är funkis så får dom tycka så, jag gör det inte.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Delat vackra vägar med fler cyklister än vad jag någonsin sett under en och samma dag och de var allihopa ett föredöme. Det var även motorcyklisterna och bilisterna. Ömsesidig respekt helt enkelt. Cyklisterna underlättade omkörningar i dolda kurvor i utgången genom att vinka fram en :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Håller med och försöker verkligen leva efter hänsyns devisen i trafiken men jag är inte perfekt. Det händer att jag markerar missnöje, men bara mot den direkt vållande och inte i efterhand mot vem som helst i ett kollektiv (händer oftast mot bilister inte cyklister).

Som grädde på cykelmoset så surfar jag nu stenhårt efter en cykel :glömdet
(Men det kommer aldrig komma färgglad lycra på denna kropp :fakta)
Det är lugnt, kolla på CRAFT eller dhb (wiggle.se) så hittar du massor av neutrala kläder. :tummenupp
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Fyra hälsade igår!:tummenupp

En liten längre bit från Tokholm visserligen men med hela spannet från stor klunga med tre i bredd i gula ledartröjor, som inte hälsade eller visade någon form av reaktion trots att de använde 3/4-delar av vägbredden, till de som föredömligt gick åt sidan när de hörde att vi kom!

Alla som inte satt i sadeln på multiväxlade trampcyklar betedde sig föredömligt! :tummenupp

Inga hEstar på vägen men väl ett flertal högar. Men de låg vid sidan av vägen! :tummenupp
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
När man är i Alperna - i mitt fall faktiskt oftast bakom ratten på tre ton Landcruiser - så är det ofta MYCKET cyklister. Ensamma. I grupp. Uppför i bredd. Nedför, fortare än vad jag kör. Ståendes vid vägkanten pratandes.
Aldrig har jag upplevt det vara ett problem.

Jag har också på ort och ställe sett en etapp i Tour de France.
Ganska många cyklister. Hyfsat med annat folk runtom. Hundratals motorcyklister, varav jag räknade till sextiofem mc-poliser bara före och efter klungan. Till och med servicebilarna kör om obehindrat.

Problemet kanske ligger åtminstone lite någon annanstans än hos cyklisterna?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Täppas

Guest
När man är i Alperna - i mitt fall faktiskt oftast bakom ratten på tre ton Landcruiser - så är det ofta MYCKET cyklister. Ensamma. I grupp. Uppför i bredd. Nedför, fortare än vad jag kör. Ståendes vid vägkanten pratandes.
Aldrig har jag upplevt det vara ett problem.

Jag har också på ort och ställe sett en etapp i Tour de France.
Ganska många cyklister. Hyfsat med annat folk runtom. Hundratals motorcyklister, varav jag räknade till sextiofem mc-poliser bara före och efter klungan. Till och med servicebilarna kör om obehindrat.

Problemet kanske ligger åtminstone lite någon annanstans än hos cyklisterna?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Att du inte upplever situationer som ovan som problem betyder inte att det inte är problem...
Vilka som orsakar och är problemet är uppenbart för det flesta, hur stor sak man sedan gör av det är upp till var och en.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Problemet kanske ligger åtminstone lite någon annanstans än hos cyklisterna?
Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja det är människor som inte visar andra hänsyn och människor som heller inte har överseende med andra.

En del sitter i sadeln på en hEst, andra i sadeln på en motorcykel och några är färgglatt klädda i sadeln på multiväxlade trampcyklar.

Att du inte har problem betyder inte att de visar hänsyn utan kanske att du har överseende?

Men det är bra att vara överseende liksom att visa andra hänsyn! :tummenupp
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja men det var ju en rätt bra sammanfattning!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top