Precis fått hojen fixad och skulle ta första turen hem från verkstaden.
Små regnar lite ute men allt var fint då man inte kört hoj på ett tag.
Kör över ett backkrön och hoppsan där stog farbrorn (körde inte för fort) när jag passerade så börja han vifta och greja.
Fattade inte riktigt vad han viftade för så fortsatte min färd i lungt tempo och titta bakåt och såg två blinkande bilar.
Körkort, blåsa och råd att fixa lyset.
Finemang inga böter tänkte jag och körde vidare..
Märkte ganska snabbt att båda bilarna låg bakom och skulle jag bromsat skulle jag suttit mellan dom blå farbröderna inne i bilen.
Då börjar dom blinka med ljusena igen och den här gången tyckte dom att min backspegel "var för liten, du kan ju inte se när vi ligger bakom"
Så då blev det en flygande..
Fick anmärkning på ljuset, blinkers fram dåligt ljust (har dom inte obligatoriskt syn test på äldre farbröder? dom lyser som bara den ju.. )
reg plåt "lös".
Men han skrev aldrig upp backspegeln..
Inga böter men surt att köra till besiktningen..
Hur är det där igentligen. vad säger lagen om backspeglar?
Mini blinkers måste lysa upp halva hojen eller?
Hur funkar det med besiktning, måste man boka för det eller funkar det som ombesiktning?
Sen sa han att jag inte får köra hojen förrens jag besiktigat.. men det står inget om körförbud.. vad gäller igentligen?
Men men kunde ju varit värre
Tog ju premiär turen idag iaf
Små regnar lite ute men allt var fint då man inte kört hoj på ett tag.
Kör över ett backkrön och hoppsan där stog farbrorn (körde inte för fort) när jag passerade så börja han vifta och greja.
Fattade inte riktigt vad han viftade för så fortsatte min färd i lungt tempo och titta bakåt och såg två blinkande bilar.
Körkort, blåsa och råd att fixa lyset.
Finemang inga böter tänkte jag och körde vidare..
Märkte ganska snabbt att båda bilarna låg bakom och skulle jag bromsat skulle jag suttit mellan dom blå farbröderna inne i bilen.
Då börjar dom blinka med ljusena igen och den här gången tyckte dom att min backspegel "var för liten, du kan ju inte se när vi ligger bakom"
Så då blev det en flygande..
Fick anmärkning på ljuset, blinkers fram dåligt ljust (har dom inte obligatoriskt syn test på äldre farbröder? dom lyser som bara den ju.. )
reg plåt "lös".
Men han skrev aldrig upp backspegeln..
Inga böter men surt att köra till besiktningen..
Hur är det där igentligen. vad säger lagen om backspeglar?
Mini blinkers måste lysa upp halva hojen eller?
Hur funkar det med besiktning, måste man boka för det eller funkar det som ombesiktning?
Sen sa han att jag inte får köra hojen förrens jag besiktigat.. men det står inget om körförbud.. vad gäller igentligen?
Men men kunde ju varit värre
Tog ju premiär turen idag iaf