ER6-tråden

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Vollsjö
Hoj
er-6n me abs
Va kostar överdrag och tankväska från Bagster i runda slängar? nån som vet?
överdraget går på ca 1200 o väskan lika mycket tror jag

rätt dyrt men det sitter asfint:tummenupp

Jo, jag har inget överhuvudtaget att klaga på. Förutom möjligen då att aluminium varianten var slut när jag la beställningen. Annars var det "smooth sailing".. :tummenupp

kanske e lat som inte orkar leta i tråden :D
men var köpte du blåset från,e länk hade varit najs :)
 
Last edited:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
@Preben: Köpte det via www.ninja650shop.com som är Kawasaki/Ducati återförsäljare, skitsmidigt.

@Doable: Jupp, fick tulla tyvärr men som sagt så gick det ändå att spara tusenlappen även om det vara legitimate.. :tummenupp
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
@Preben: Köpte det via www.ninja650shop.com som är Kawasaki/Ducati återförsäljare, skitsmidigt.

@Doable: Jupp, fick tulla tyvärr men som sagt så gick det ändå att spara tusenlappen även om det vara legitimate.. :tummenupp

Men hrm, 2600:- för den med titanium?
Bara den + frakt går ju på $445, dvs 3150:- sek exkl tull då.
Har dom höjt priserna eller har du fått rabatt för alu var slut? :)
 
Last edited:

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Det är inte titanium varianten, aluminium är det.

Mjaha, då antog jag fel eller så skrev du fel.
Hursomhelst, verkar va schysst pipa, har lyssnat igenom allt på http://www.kawasaki-bikers.gr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3075
och Arrow verkar ju vara mest "bang for the buck".
Filmerna på den där siten är ju knappast topkvalitet så det är lite svårt att avgöra exakt vad som är "bäst" men... Jag tycker att Jardine låter för mkt och Scorpion för lite, resten är för dyra. Lite sugen på Two Brothers med, fin och låter bra.. Synd där inte är G&G också.
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Nyfiken...

Kan ni vara snälla och lista er ni som tänkt köra bana med er ER6 iår?

EDIT: Skapat tråd att anmäla intresse i.... LÄNK
 
Last edited:

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
ER-6n
Jag håller på och letar efter en dämpare men vill inte lägga för mycket pengar på det hela, max 3000. Har surfat runt lite och hittat en tysk sida som säljer Shark och Hurric. Hurric kostar endast €269, plus att man får 10 % rabbat också. Det står dock att den är utan kat och sen kan man köpa en med kat för €369, minus 10 %. Det jag inte riktigt fattar är sitter det en kat i originaldämparen så att man bör köpa med kat eller? Upplys mig! Länk till sidan är http://www.auspuffprofis.de/

/Jonas
 

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
Jag håller på och letar efter en dämpare men vill inte lägga för mycket pengar på det hela, max 3000. Har surfat runt lite och hittat en tysk sida som säljer Shark och Hurric. Hurric kostar endast €269, plus att man får 10 % rabbat också. Det står dock att den är utan kat och sen kan man köpa en med kat för €369, minus 10 %. Det jag inte riktigt fattar är sitter det en kat i originaldämparen så att man bör köpa med kat eller? Upplys mig! Länk till sidan är http://www.auspuffprofis.de/

/Jonas

vad jag förstått så kollar de inte avgasvärden på hojar, som på bilar. om bilbrovnignen nu skulle göra det så slänger du bara på orginal på några minuter. hojen är ju miljlklassad enl euro III normer, vilket är krav 2007 för nya hojar. men du kan koppla bort lambdasonden om du köper en utan kat. en utan kat väger mindre vilket är plus och ska ju gå bättre. så köp vilken du vill, samvetet bestämmer i miljöfrågan.
 

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
ER-6n
vad jag förstått så kollar de inte avgasvärden på hojar, som på bilar. om bilbrovnignen nu skulle göra det så slänger du bara på orginal på några minuter. hojen är ju miljlklassad enl euro III normer, vilket är krav 2007 för nya hojar. men du kan koppla bort lambdasonden om du köper en utan kat. en utan kat väger mindre vilket är plus och ska ju gå bättre. så köp vilken du vill, samvetet bestämmer i miljöfrågan.

Tack för ett snabbt svar. Koppla bort lamban, hur gör man det, och kommer inte det att ge något felmeddelade eller liknande på cykeln?

/Jonas
 

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
Tack för ett snabbt svar. Koppla bort lamban, hur gör man det, och kommer inte det att ge något felmeddelade eller liknande på cykeln?

/Jonas

det sitter en kontakt som du inte har någonstans att fästa sen bara, som idag är kopplad till katdelen.
det ska inte ge något felmeddelande nä när den kopplas bort.
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
det sitter en kontakt som du inte har någonstans att fästa sen bara, som idag är kopplad till katdelen.
det ska inte ge något felmeddelande nä när den kopplas bort.

Den kanske inte visar nåt felmeddelande i displayen, men datorn lagrar nog felkoder 33, 67 och 94. Är det inte så att den går i limp-mode då dessutom? Finns det öht någon anledning att köra utan lambda?
 

dannew

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6n / RD350
Den kanske inte visar nåt felmeddelande i displayen, men datorn lagrar nog felkoder 33, 67 och 94. Är det inte så att den går i limp-mode då dessutom? Finns det öht någon anledning att köra utan lambda?

Näe, utan lambda blir det nog inget bra, den skall man nog ha kvar även om man kör utan kat.
 

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
Näe, utan lambda blir det nog inget bra, den skall man nog ha kvar även om man kör utan kat.

verkar inte som om hojarna på den amerikanska, kanadensiska och australienska marknaden verkar inte ha oxygen sensor (5-8 i manualen)
kan det vara så att de kör utan sensor och after market dämpare i framför allt usa då saknar denna ingång?
det är bara en gissning, rätta mig gärna om jag har fel
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Vet inte riktigt hur det är i USA men jag köpte ju mitt Arrow därifrån det är ju dock made in Italy, precis likadant som det man köper i butik i sverige så nån stor skillnad kan det ju inte vara. Lambda måste väl hojarna ha i usa också?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
De dämpare jag sett har fäste för originallambdasonden så det är bara att flytta över den. Tror ni hojen går fortare utan lambdasond? :tungan
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Är nybörjare på området men kan det här vara nåt som är relaterat? Vet faktiskt inte vad det är..

DSC_0040.jpg
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top