ER6-tråden

jodge

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Kinna
Hoj
ER6 N ABS -07
Tack för en bra tråd

Tack för en bra tråd!

Har fått mycket info om er6:an och även köpt mej en 07:a
Hoppas på mycket kurviga vägar i sommar..

Tack alla än en gång för en seriös tråd! :)

/J
 

jodge

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Kinna
Hoj
ER6 N ABS -07
Färger

Jag är har varit lite nyfiken på färger på er6:an så jag gjorde ett test..
Någon som undrar hur hojen ser ut i en annan färg på ram, fälgar?

/J
 

Bifogat

  • er6gul.jpg
    er6gul.jpg
    23.9 KB · Visningar: 235
Last edited:

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Vollsjö
Hoj
er-6n me abs
fan,,vill ha en annan pipa på,,men det e så j-vla dyrt . tror ni inte man kunde gå ihop ex antal , o göra ett köp från utlandet? det e ju en stor tråd och här är väll rätt många som har original pipa som e sugen på ny pipa.

jag vet inte vilka blås som e billiga/prisvärda, eller hur mycket man kunde spara på ett gruppköp.
någon som e sugen på o ta tag i det?
 

Newbie_stefan

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
20165, Suzuki GSR750A
Packväskor

Jag har tänkt att åka på en tur till Italien i sommar med min nya skönhet.
Men för att göra det så måste jag ha något att förvara kalsongerna i. Då jag inte vill spänna fast några ICA kassar bak på hojen så söker jag packväskor.
Är det någon som har några bra tips på var man kan köpa väskor som passar er6an. Jag kan inte hitta några.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag har tänkt att åka på en tur till Italien i sommar med min nya skönhet.
Men för att göra det så måste jag ha något att förvara kalsongerna i. Då jag inte vill spänna fast några ICA kassar bak på hojen så söker jag packväskor.
Är det någon som har några bra tips på var man kan köpa väskor som passar er6an. Jag kan inte hitta några.

Kawa har ju lite egna grejer om du vill ha matchande och betala lite extra för det. Jag gillar bättre generella prylar man kan flytta mellan hojar (väskorna blir kvar längre än hojarna för mig :D ). Jag kör med Helds prylar, billiga och bra, de har tankväskor (ska du bara ha en väska så ska det vara en tankväska) och sadelväskor. Har också köpt en sjösäck på Biltema som är vattentät, tålig och självreglerande storlek när den inte är fullpackad.

Archive%5CProduct_images%5C25%5CLarge%5C25-054_l.jpg


Kostar 139:- på Biltema: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=87555

Held-väskor har Allright, d v s alla handlare kan ta hem dem.
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Jag har tänkt att åka på en tur till Italien i sommar med min nya skönhet.
Men för att göra det så måste jag ha något att förvara kalsongerna i. Då jag inte vill spänna fast några ICA kassar bak på hojen så söker jag packväskor.
Är det någon som har några bra tips på var man kan köpa väskor som passar er6an. Jag kan inte hitta några.

http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10022222&typ_id=ER650A
Här har jag köpt mina väskhållare, funkar jättebra.
 

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
ER-6n
Jag har tänkt att åka på en tur till Italien i sommar med min nya skönhet.
Men för att göra det så måste jag ha något att förvara kalsongerna i. Då jag inte vill spänna fast några ICA kassar bak på hojen så söker jag packväskor.
Är det någon som har några bra tips på var man kan köpa väskor som passar er6an. Jag kan inte hitta några.

De har lite att välja på hos https://www.touring.se/touring/Servlet . Jag ska nog köpa mig en tankväska under våren.

/Jonas
 

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Östersund
Hoj
ER-6n -07 Orange (STENDÖD), GSX400e -83 (halvdöd)
Jag har tänkt att åka på en tur till Italien i sommar med min nya skönhet.
Men för att göra det så måste jag ha något att förvara kalsongerna i. Då jag inte vill spänna fast några ICA kassar bak på hojen så söker jag packväskor.
Är det någon som har några bra tips på var man kan köpa väskor som passar er6an. Jag kan inte hitta några.

www.johansmc.se finns bland annat kawaskai original toppväska och lite mer lull lull.
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Söker man packväskor till hojen så finns ju alltid Bagster.. något dyra men tankväskan och det formsydda tankskyddet ser riktigt schysst ut.. www.bagster.com om man är intresserad av dem, dem har även sadelväskor :tummenupp
 

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Vollsjö
Hoj
er-6n me abs
jo en bagster skall kag köpa,,så fort tanköverdraget kommer i orange.
kompis hade på sin sp1:a ,var helt kanon,sparade tanken som fan också:tummenupp
 

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
någon som bytt till stålomspunna slangar på sin hoj?
priser på färdiga slangar, eller är de nån som vet längder annars?

tacksam för svar
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
någon som bytt till stålomspunna slangar på sin hoj?
priser på färdiga slangar, eller är de nån som vet längder annars?

tacksam för svar

Och vet någon om det gör någon märkbar skillnad? En polare med en XT600 -89 försöker mobba mig för att han har stålomspunnet och jag inte... :)

Finns det några 6-kolvs-ok som passar rakt av?
 

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
känslan blir ju lite mer distinkt iaf. å de e ju alltid bra!

Och vet någon om det gör någon märkbar skillnad? En polare med en XT600 -89 försöker mobba mig för att han har stålomspunnet och jag inte... :)

Finns det några 6-kolvs-ok som passar rakt av?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
känslan blir ju lite mer distinkt iaf. å de e ju alltid bra!

När man byter slang får man ju på köpet ny bromsvätska, har man då inte bytt den på flera år så kanske man inte ska kreditera bara slangarna för den nya känslan. Lite placebo är det allt. :)
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Idag fick jag avi:n i posten så det var bara att åka iväg och hämta det jag väntat på i ett par veckor... kommer passa fint på hojen i sommar :yoparty


Summa summarum, allt som allt: 2600kr, ca 1000 kr billigare än i Svea. :tummenupp

DSC_0020.jpg


DSC_0023.jpg
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Idag fick jag avi:n i posten så det var bara att åka iväg och hämta det jag väntat på i ett par veckor... kommer passa fint på hojen i sommar :yoparty


Summa summarum, allt som allt: 2600kr, ca 1000 kr billigare än i Svea. :tummenupp

DSC_0020.jpg


DSC_0023.jpg

OK! Potent. Det blev ju bra pris, och inget strul. Om man slänger upp ett par hundringar till så tror jag att man har ett likadant från nått EU land! Men det verkar ju gått smidigt iaf.
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Jo, jag har inget överhuvudtaget att klaga på. Förutom möjligen då att aluminium varianten var slut när jag la beställningen. Annars var det "smooth sailing".. :tummenupp
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top