ER6-tråden

überkill

Guest
Någon här som väger 90-92 och kan säg mig vilket hack du ställt in fjäderförspänningen på bakdämparen på?
 

überkill

Guest
Länsman och broder Tuck extraknäcker runt hörnet...

:hördu :felämne

Håll koll på högerfoten och högerhanden grabbar och tjejer som viner fram i bil eller mc - (killar usch nej tänk inte den tanken) men denna veckan är hastighetskollar veckan och länsman och broder Tuck är ute och extraknäcker med full styrka så ta det varligt :)

:mattias
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Uddahojen blev en Sherco 5.1 -07 motard, 109kg o okänt antal hk, växlare mellan två tändkurvor och insprut som är silkesmjuk utan ryck,
...
Sålde min er6a för 37000 som gått 1600 mil med slipon, pc3 o sportfilter, nästan nya däck, nyservad, mappad o klar, helt skadefri. tyckte det var ett rätt bra pris. tog från söndag till tisdag o bli av med den.


Grattis! Den borde gå bra den där, lätthanterlig. Ser dock att du skall sälja den redan, trist... det är bara o byta igen.

Det är det jag menar, 37k för din er6:a är ett kanonköp med all den utrustningen! Den rullar vidare länge innan något större problem dyker upp.


Har du ens kört en er6? :arsele

nänänänänej! :tungan
 

Christian.

Guest
på tal om backspeglar så fick jag hem nya idag som jag hade beställt från Louis.de
visabild.php

inte den bästa bilden. men det regnar ute.

Var det smidigt att beställa från louis? Kan inte direkt nån Tyska o hittar inget om att få texten till engelska på deras sida.
Har spanat in nytt bakljus där nämligen, led med klarglas! :)
Skulle kanske kunna ta ledigt från jobbet nån dag och åka dit, är i Tyskland varannan dag, men det e bara meckigt

Har sett ett par hojjar här med fatbar.
Är det välspenderade slantar? Den blir ju snyggare. Men hur är det att köra? Bättre/sämre?
 
Last edited:

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Dagen D närmar sig så jag undrar om här finns någon som besiktigat med Leo Vince utan bekymmer?

Lustigt att du frågar! Jag har besiktigat idag med just Leo Vince som du undrar över. Svaret är att det går alldeles utmärkt. Med dB-killern i blev den uppmätt till 94 dB och skulle dessutom varit godkänd upp till 99 dB enligt besiktningsmannen. Helt perfekt då kraven vid bankörning är 95 dB men så har jag inte heller fått några problem vid besiktningar tidigare heller.

Det går alltså utan problem. Lycka till :tummenupp

:tungan
 

Zpophy

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Lund
Hoj
2013, Kawasaki Z800
Var det smidigt att beställa från louis? Kan inte direkt nån Tyska o hittar inget om att få texten till engelska på deras sida.
Har spanat in nytt bakljus där nämligen, led med klarglas! :)
Skulle kanske kunna ta ledigt från jobbet nån dag och åka dit, är i Tyskland varannan dag, men det e bara meckigt

Har sett ett par hojjar här med fatbar.
Är det välspenderade slantar? Den blir ju snyggare. Men hur är det att köra? Bättre/sämre?

riktigt smidigt att beställa. går riktigt snabbt att får hem sakerna också.
själv läste jag lite tyska i 6an-7an. har ju glömt det mesta :p men man fattar ändå lite ;)
 

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple -08
riktigt smidigt att beställa. går riktigt snabbt att får hem sakerna också.
själv läste jag lite tyska i 6an-7an. har ju glömt det mesta :p men man fattar ändå lite ;)

Jag kör med Google chrome som webläsare och i den kan man välja att översätta hela websidor. Det blir inte klockrent, men för en som inte fattar ett dugg tyska så blir det bättre än ingenting :)

Sen när man väl valt vad man vill beställa så kan man välja att få ordersidorna på engelska, så det är smidigt.
 

Christian.

Guest
Danke Schön för svaren! Får försöka mig på det där med deras hemsida o chrome då! :)
 

Tanja

Guest
Jag tog mitt mc kort idag=)
Tog en runda på 20 mil med några kompisar...
Imorgon ska det bli fler mil =)
Känner mig riktigt nöjd med kawasakin =D
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Lustigt att du frågar! Jag har besiktigat idag med just Leo Vince som du undrar över. Svaret är att det går alldeles utmärkt. Med dB-killern i blev den uppmätt till 94 dB och skulle dessutom varit godkänd upp till 99 dB enligt besiktningsmannen. Helt perfekt då kraven vid bankörning är 95 dB men så har jag inte heller fått några problem vid besiktningar tidigare heller.

Det går alltså utan problem. Lycka till :tummenupp

:tungan

Gott att höra! Jag har lurat lite på det där, om man behöver skruva tillbaka heffaklumpen... mao kör jag lagligt nu, kör med db-killer. :)


@Christian: Du behöver inte Chrome för översättning, gå till: http://translate.google.com

MEN installera Chrome ändå för den är grymt bra! :banana
 

Iceman73

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2010
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki er-6f -09
Jaha, då har man blivit med hoj...

Var och beställde en Kawasaki er-6f ABS -09 svart idag.
Får hojen på fredag nästa vecka, längtar dit! :banana
 

qaisar

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Er6 ABS 06
Nytt sportstyre till er6f

Jaha, då har man blivit med hoj...

Var och beställde en Kawasaki er-6f ABS -09 svart idag.
Får hojen på fredag nästa vecka, längtar dit! :banana

Kul! Funderar också att på att köpa en Kawa er-6f. :tummenupp Vill gärna ersätta orginalstyre mot ett sportstyre. Skicka gärna tips på lämpligt styre och något garage i sthlm-trakten som kan fixa detta billigt. Vore också kul att se bilder på någon som har bytt till sportstyre. Bättre eller sämre körkänsla? Ser bågen mer sportig ut?

Tack!
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Ni som inte kör men orginal dämpare va kör ni för slipon? Va heter det? Pris om ni kommer ihåg :D Tänkte köpa en er-6n, men kan ju inte åka runt med orginal :p
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Kul! Funderar också att på att köpa en Kawa er-6f. :tummenupp Vill gärna ersätta orginalstyre mot ett sportstyre. Skicka gärna tips på lämpligt styre och något garage i sthlm-trakten som kan fixa detta billigt. Vore också kul att se bilder på någon som har bytt till sportstyre. Bättre eller sämre körkänsla? Ser bågen mer sportig ut?

Tack!


Går också i tankarna att byta styret, funderar på hur brett man kan skaffa? Vart går gränsen?
http://biltema.se/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-aluminium-MX-hog/ tex?
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top