ER6-tråden

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Tjena killar är jävligt sugen på en av era hojar!:p tänkte ta mc kortet denna sommaren och har sneglat lite på http://www.blocket.se/vi/26864511.htm ... Några synpunkter ni har när ni ser denna annonsen? Sen en fråga, tar det lång tid att återställa den till orginal? Funderar på att göra detta eftersom ska farsan sitta på bönpallen :p Eller det kanske går fint utan handtagen? Tack för era svar!
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Handtagen tar max 10min att sätta dit, om det bara är det som ska återställas.

Ska hela cykeln till orginal så tar det nog nån timme, men det är ingen svår cykel att plocka isär, + att det finns ganska många att fråga här på forumet..

Fin cykel för övrigt :tummenupp
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Tjena killar är jävligt sugen på en av era hojar!:p tänkte ta mc kortet denna sommaren och har sneglat lite på http://www.blocket.se/vi/26864511.htm ... Några synpunkter ni har när ni ser denna annonsen? Sen en fråga, tar det lång tid att återställa den till orginal? Funderar på att göra detta eftersom ska farsan sitta på bönpallen :p Eller det kanske går fint utan handtagen? Tack för era svar!

Tyckte den verkade dyr men det kanske bara är jag som är snål. :näsblod
Gav 49' för min, samma årsmodell men med abs. Hade gått 510mil.
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
ok tack Frostis! Man får la mixtra lite på egen hand å titta om det går^^ Annars har jag ju farsan som har byggt hoj hela sitt liv :p 49 för en 08 med ABS är inte det väldigt billigt? Tror man kan få ner priset lite på hojen men inte säker, hur mycket skulle ni betala? Kan tänka mig att han har lagt ut ett par tusen på den men jag är ju inte så sugen på att köra med cross styre direkt, va fan är en Kolfiberhugger :p?
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Tror nog att du vill köra med cross styre, det var nog bland det första jag köpte till min, då orginal varken är snyggt eller speciellt skönt.
Mycket bättre känsla med rakare styre..

Huggern sitter ovanför bakhjulet, en extra liten skärm där..


Handtagen sitter med 2skruvar var under sadeln, och sadeln låser du upp med nyckeln och lyfter bort bara..
 

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Tack..

Hugger?? :va

Hugger är en liten innerskärm som man monterar över bakhjulet, finns i många olika varianter och lackas antingen i hojjens färg eller köper färdig i nån schysst kolfiberfinish. :tummenupp

skidmarx_hugger_kawasaki_er6.jpg
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
ok tack Frostis! Man får la mixtra lite på egen hand å titta om det går^^ Annars har jag ju farsan som har byggt hoj hela sitt liv :p 49 för en 08 med ABS är inte det väldigt billigt? Tror man kan få ner priset lite på hojen men inte säker, hur mycket skulle ni betala? Kan tänka mig att han har lagt ut ett par tusen på den men jag är ju inte så sugen på att köra med cross styre direkt, va fan är en Kolfiberhugger :p?

För din info så sålde Johans MC ut ett antal nya -08'or i april 2009 för 49900:-. Dock utan ABS men det finns nog prutmån på hojen:)
 

j0nkan

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ER6n -09
Idag servade jag min ER6n efter drygt 100 mils körning. Den aukt. verkstaden menade att den servicen som sedan är vid 600 mil inte behöver göras för att garantin ska gälla, Kawasaki hade meddelat detta till dem.

Om jag spekulerar så kan det ju vara som så att de märkt att bromsarna i stort sett alltid är OK vid denna lilla service och låter den då vara "frivillig".



För övrigt så lånade jag en Versys under tiden de servade min. En mycket skön hoj att åka efter de kälskadade vägarna som finns här uppe nu, mjuk fjädring och man satt mer upprätt än på er6.
 

dizzy84

Egen titel? :P
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Varberg
Hoj
ER6n -06 ABS Svart/Guld
Tjena killar är jävligt sugen på en av era hojar!:p tänkte ta mc kortet denna sommaren och har sneglat lite på http://www.blocket.se/vi/26864511.htm ... Några synpunkter ni har när ni ser denna annonsen? Sen en fråga, tar det lång tid att återställa den till orginal? Funderar på att göra detta eftersom ska farsan sitta på bönpallen :p Eller det kanske går fint utan handtagen? Tack för era svar!
Jag har några synpunkter på annonsen.

"En mycket snabb stark brutal hoj"
Är han säker på att han säljer en Er6?

"Ljuddämpare med Gött ljud"
Ser ut som e vanlig Simons dämpare från mekonomen!? vet inte om det är optimalt.

"Liten skylt"
Olagligt så varför skryta med det i annonsen kan jag inte förstå, hade vart mer säljande att ha orginalskylten... Dessutom finns där vad jag kan se ingen korrekt skyltbelysning så det bör ju med fixas.

Tycker dessutom att den ser riktigt matt och sliten ut i lacken, skiner inte direkt.
Det är nog min pedantsida som talar nu! :D

Sen som sagt så har det sålts ut NYA Er6or riktigt billigt hos handlare.

Synpunkter på detta?
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
En stark å brutal hoj är jag medveten om att det inte är :p ljuddämparen ser ju inte direkt ut att vara något känt märke, lite skylt olagligt och det tänkte jag fixa. Jag är ju ifrån Trollhättan och har bike nära mig de hade en helt ny kawa er6 för ett riktigt bra pris, men den gick iväg till en lyckligt lottad människa :D Får fundera vidare
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
En stark å brutal hoj är jag medveten om att det inte är :p ljuddämparen ser ju inte direkt ut att vara något känt märke, lite skylt olagligt och det tänkte jag fixa. Jag är ju ifrån Trollhättan och har bike nära mig de hade en helt ny kawa er6 för ett riktigt bra pris, men den gick iväg till en lyckligt lottad människa :D Får fundera vidare


Du får min för billig peng :) Helt laglig och alla orginaldelar kvar! 300mil på mätaren. Kraschpuckar, hurric slipon, städad bakdel med minilysen(e-märkta)
 
Last edited:

Christian.

Guest
Tjena killar är jävligt sugen på en av era hojar!:p tänkte ta mc kortet denna sommaren och har sneglat lite på http://www.blocket.se/vi/26864511.htm ... Några synpunkter ni har när ni ser denna annonsen? Sen en fråga, tar det lång tid att återställa den till orginal? Funderar på att göra detta eftersom ska farsan sitta på bönpallen :p Eller det kanske går fint utan handtagen? Tack för era svar!

Det är mycket enkelt att sätta tillbaks handtagen för passagerare, dom sitter med 2 bult, storlek 13 på nyckeln om jag inte missminner mig! Bara o köpa o sätta dit det som du vill ha!
 
Last edited:
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top