En jävligt dålig idé.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jo, det var en gång en Tompte, som var ca 23 år gammal. Han hade varit på firmafest, och när det var dags att fara hem, så tog han sällskap med några kollegor som bodde åt samma håll. Hela sällskapet tog sig hem medelst cykel. Tompten bodde i hans morfars gamla hus, och allén på väg till huset var bestyckad med vägbom. När sällskapet kom fram till allén skojade Tompten om att han minsann skulle hoppa över bommen. Tompten tänkte finta sällskapet, och tog fart. Givetvis missbedömde han avståndet till bommen, då det var mörkt, och en och annan rusdryck hade inmundigats under kvällen.

Tompten minns inte riktigt om han bromsade så hårt att han flög över styret, eller om han cyklade rätt in i bommen. Han fick i alla fall släpa cykeln de återstående 150 metrarna i allén, med blödning i axeln och trasiga kläder. Styret på cykeln hade snurrat ett varv, så alla vajrar var antingen snurrade runt ramen, eller avslitna.

Tompten skämdes en smula när han åter träffade sina kollegor, men de skrattade gott och varav den ene sade, -"Det hördes en krasch, sen ett högt OUFF, sen hörde vi hur du släpade cykeln hem". :fyllisar
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jo, det var en gång en Tompte, som var ca 23 år gammal. Han hade varit på firmafest, och när det var dags att fara hem, så tog han sällskap med några kollegor som bodde åt samma håll. Hela sällskapet tog sig hem medelst cykel. Tompten bodde i hans morfars gamla hus, och allén på väg till huset var bestyckad med vägbom. När sällskapet kom fram till allén skojade Tompten om att han minsann skulle hoppa över bommen. Tompten tänkte finta sällskapet, och tog fart. Givetvis missbedömde han avståndet till bommen, då det var mörkt, och en och annan rusdryck hade inmundigats under kvällen.

Tompten minns inte riktigt om han bromsade så hårt att han flög över styret, eller om han cyklade rätt in i bommen. Han fick i alla fall släpa cykeln de återstående 150 metrarna i allén, med blödning i axeln och trasiga kläder. Styret på cykeln hade snurrat ett varv, så alla vajrar var antingen snurrade runt ramen, eller avslitna.

Tompten skämdes en smula när han åter träffade sina kollegor, men de skrattade gott och varav den ene sade, -"Det hördes en krasch, sen ett högt OUFF, sen hörde vi hur du släpade cykeln hem". :fyllisar

På tal om firmafester är det inte ALLTID en jättebra idé att försöka hångla upp kollegor heller.
:gnissla
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
På tal om firmafester är det inte ALLTID en jättebra idé att försöka hångla upp kollegor heller.
:gnissla
Det är ALLTID en bra idé under själva festen. Dagen efter har däremot det braiga gått över.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Skulle hissa upp en pall Haribo matador mix på jobb häromveckan och det gick sådär...
Just den pallställningen är lite speciell och man kan inte köra in gafflarna hela vägen (i pallen) för då når pallen inte den inre balken på ställningen.
Morgontrött som jag var så hade jag kört in gafflarna hela vägen och inser mitt misstag först när jag hissat den hela vägen upp.
Fick för mig att jag kunde nog försöka balansera pallen halvt på den yttre balken och försöka lirka ut gafflarna en liten bit, och på så vis slippa hissa ner den hela vägen igen.
Självfallet så tippade palljäveln och 700 burkar matador mix rasade ner i backen från 5 meters höjd.
Jag är inte längre betrodd med att hissa upp pallar på den ställningen :rofl
 
Last edited:

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Har köpt en Stiga Villa att ha i sommarstugan, brorsans svärfar som ägt den sedan den var ny har troligtvis aldrig bytt eller slipat knivarna, så det skulle jag göra innan premiärklippningen. Alla som har stuga vet ju att det första man gör när man kommer dit är att :fyllisar annars går det inte att klippa! Lamelltrissa på vinkelslipen, palla under klippbordet o kryp under, trångt som fan och givetvis ska kniven slipas på ovansidan? Kanske inte spelar någon roll men är ibland riktigt anal på att saker ska göras riktigt, o för att komma åt med vinkelslipen får jag den briljanta idén att vända på lamellskivan så att den arbetar på undersidan av maskinen istället. Fan vad jag är smart tänker jag o firar med en Falcon Export, lägger mig under o börjar slipa o det funkar skitbra...ända tills lamellerna hugger i kanten på kniven o skickar iväg vinkelslipen rakt i skallen på mig:dummer klarade mig med skrubbsår och bula i pannan.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
För ett antal år sedan. Ungefär 25 år sedan närmare bestämt när jag var någonstans i 15 års åldern så skulle jag göra en förlängningssladd för att få ström till något (kommer inte ihåg vad) som var lite för långt ifrån vägguttaget. Letade i skåpen där hemma och hittade en hane och en sladd och monterade ihop dom och tänkte nöjd att jag nu bara saknade en kontakt i andra änden och började leta efter en hona att sätta där.
Efter mycket letande så hittade jag en hankontakt som jag skruvade dit. (Jag hade vid det laget på något sätt glömt bort att det ju var en hona jag skulle ha) Jag monterade även den och stoppade i den andra änden i vägguttaget och skulle dra ut den andra änden dit jag skulle ha ström.
När jag gjorde det så råkade jag ta tag i den lediga hankontakten så att jag tryckte in båda metallstiften in i handflatan. Fick en rätt ordentlig stöt men det blev inget allvarligare av det. Efter det är jag sjukt noga med att alltid se till att kontrollera att jag har rätt grejor och alla grejor innan jag börjar skruva ihop något sådant för att slippa dylika misstag igen.
 

Wiggge

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2016
Ort
Hörby
Hoj
-14 Aprilia Tuono V4R
I mellanstadiet fick vi som uppgift att kontrollera vad som ledde ström.

Rätt lärorikt faktist.
Var kopplat såhär: Klämma - tråd - lampa - tråd - batteri - tråd - klämma, så när man la klämmorna på något som ledde så lös lampan.

När allt de vanliga var kontrollerat typ tandställningar o sånt så fick jag den ljuuusa idén att vi skulle testa att stoppa in klämmorna i ett eluttag....


De blev ett jä*la liv haha.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Inte jag men brorsan gjorde något minnesvärt o komiskt för ett gång år sedan.
Han hade en opel vektra då och insåg att oljan började bli låg bilen. Så han åker in på närmsta mack för att fylla upp på stickan. Han går in o kollar upp vilken olja han ska ha i hyllan. Går o betalar o tömmer sedan hela oljeflarran i bilen.

Hela 4 liters flarran!

Är väl ca 4,2liter totalt i hans opel typ. Han orkade dock inte tappa ur. Tur att den var så jävla slö så han knappt orkade vänta på höga varv i den där stackarn.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
En händelse för ca 29 år sen (15 bast). Jag och en polare fick hans syrra att köpa ut varsin 75:a absolut. Sagt o gjort så blandade vi ut dem med varsin stor flaska grapetonic och började grogga i hans föräldrars stuga.

Efter ungefär 1 timme så blev vi utkörda ur stugan (av ovannämna syrra som tyckte vi var för fulla) och vi fick den briljanta idén att cykla till polarens föräldrar som hade båten på ett ställe lite längre bort där de firade midsommar.

Vi kom ungefär 3 kilometer, efter att vi hade byggt hinder i vägen med grenar ( i stort sett otrafikerad grusväg ), badat i vänern i massa vass och massa annat dumt som jag inte kommer ihåg.

Vi somnade i en åker, vaknade kl 6 på morgonen och spydde som grisar och cyklade skamsna hem.

Jag kan fortfarande inte dricka vodka eller grapetonic. :fyllisar

Edit: Jag fick förövrigt kasta kläderna efteråt...
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Apropå det där med att leda ström för att få en lampa att lysa så gjorde vi ett liknande experiment på en fysiklektion i 8:an eller 9:an.
Vi skulle få en ringklocka att ringa genom att koppla genom att koppla sladdar på ett intrikat sätt och sedan mot ett 9V batteri (eller liknande)
Det fanns bara 3 batterier på hela klassen så som den genvägarnas drottning jag är stoppade jag sladdarna kopplade direkt på klockan och in i vägguttagen. Jäklar vad den ringde! Det blev sån fart på klockan att den började ryka och jag drog skamset ut sladdarna ur vägguttaget. Eller tja, kanske inte fullt så skamset som jag borde eftersom jag ansåg mig ha löst uppgiften på ett ytterst snabbt och effektivt sätt. :glömdet


Som genom ett mirakel lyckades jag ändå få en 3:a i betyg i fysik till slut :va
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det här är en klassiker, som säkert flera har gjort. Men man skrattar lika mycket åt sig själv varje gång man tänker på det. =)

Jag skulle byta vattenlås hos en hyresgäst på jobbet, och plockade bort det gamla. Jag ville ju inte att det skulle drälla när jag lade ner det på golvet, så jag tömde det i tvättstället, där jag tagit bort vattenlåset i fråga. :huvet

Jag har kanske möjligen rensat koppen på ett pungvattenås genom att skruva bort den, hälla ut gojset i toaletten och sköljt ur koppen i handfatet jag just skruvat bort den från. Då känner man sig väääääldigt dum. Och blöt om fötterna.

När man gör samma sak en gång till ett par år senare känner man sig 10ggr så dum trots att fötterna inte är blötare än första gången, hur kommer det sig???
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
.... förlängningssladd

För många år sedan tillverkade jag en sån sladd (hane i båda ändar) när jag var på krigsförbandsövning i skogen, det fanns nämligen stolpar med ström i ute i skogen (flygbas) men vi hade ingen intagskabel till våran klargöringskoja (tanken var att vi inte skulle få ha ström i kojorna, det var ju liksom simulerat krig)

Jag gjorde sagda kabel med dubbla hanar och stoppade in den i ett ledigt uttag i klargöringskojan och bakmatade hela kojan med den.

För att inget befäl skulle se sladden så doldes den väl i mossan.

Fungerade jättebra hela övningen, men sen skulle kabeln tas bort, så jag drog ur den ur uttaget i STUGAN och började linda upp den på armen, jävlar vad jag fick ström då kontakten tog i kinden.....

Jag fortsatte försiktigt att linda upp resten utan att ha rullen runt armen, och lyckades tappa förstavarvet så att kontakten nuddade foten... :crash
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ställde ventiler på Cumminsen.
Monterar ventilkåpa och drar allt enligt konstens alla regler.

Startar.

Vafan är det som surrar? Skronk!

Just ja. Spärrdraget kvar på generatorhjulets bult..
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top