CAPTAIN AWESOME
Ny medlem
Såhär ser det ut med min odåga till hoj som jag hade förhoppning på att köra i veckan.
Startar jag hojen har jag ett till två försök att få igång den, sen har batteriet så dåligt volt-tal att den inte orkar dra runt startmotorn.
(Batteriet är nytt och har också "byt" till nytt under försöken)
När hojen väl är igång kan jag inte justera tomgången under 1200rpm för då dör den. Om jag varvar den hårt vid stillastående så dör motorn efter att jag har kört den.
När jag kör den så hoppar den och hugger den vid 3-5000 varv men kan även hugga vid högre varvtal. När jag varvar ut den känns det inte som den vill ladda fullt i accet.
När jag kör kommer det väldigt många avgasknallar vid gasavsläpp.
Hastighetsmätaren visar en fin 0:a oavsett hastighet.
Hojen har i dagarna kommit från verkstaden där man hade kört den i bänk och testat att "jucka" på nyckeln och då hade enligt deras utsago exakt samma sak hänt att den hade huggt i olika varvtal. Man påstår nu att det flesta felen kan knytas till tändningslåset.
Uppenbart för mig är ju att batteriet inte verkar bli laddat eller att något suger ur mer än vad det kan få tillbaka. Avgasknallarna verkar också tyda på att tändningen på något viss inte fungerar ordentligt då bensin antänds i avgassystemet.
Ny bensinpump/stift/soppa och kablageanslutningar är kollade.
Någon som har någon tanke? Har själv googlat sönder alla forum.
Startar jag hojen har jag ett till två försök att få igång den, sen har batteriet så dåligt volt-tal att den inte orkar dra runt startmotorn.
(Batteriet är nytt och har också "byt" till nytt under försöken)
När hojen väl är igång kan jag inte justera tomgången under 1200rpm för då dör den. Om jag varvar den hårt vid stillastående så dör motorn efter att jag har kört den.
När jag kör den så hoppar den och hugger den vid 3-5000 varv men kan även hugga vid högre varvtal. När jag varvar ut den känns det inte som den vill ladda fullt i accet.
När jag kör kommer det väldigt många avgasknallar vid gasavsläpp.
Hastighetsmätaren visar en fin 0:a oavsett hastighet.
Hojen har i dagarna kommit från verkstaden där man hade kört den i bänk och testat att "jucka" på nyckeln och då hade enligt deras utsago exakt samma sak hänt att den hade huggt i olika varvtal. Man påstår nu att det flesta felen kan knytas till tändningslåset.
Uppenbart för mig är ju att batteriet inte verkar bli laddat eller att något suger ur mer än vad det kan få tillbaka. Avgasknallarna verkar också tyda på att tändningen på något viss inte fungerar ordentligt då bensin antänds i avgassystemet.
Ny bensinpump/stift/soppa och kablageanslutningar är kollade.
Någon som har någon tanke? Har själv googlat sönder alla forum.