Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
På min Suzuki sitter laddningsregulatorn under högra plastskyddet bakom sadeln. De tre sladdarna från generatorn kommer fram här med en kontakt som går till kontakten på regulatorn. Sladdarna från generatorn isolerade med gul tygstrumpa.Jag är lite halvblond, någon bild på vilken kontakt från generatorn som jag ska ut?
Sladdarna från generatorn SKA INTE vara inkopplade till regulatorn under kontroll av motstånd i generator (under 1 Ohm) och spänning (ca 70VAC vid 5000varv/min). Man tar helt enkelt och delar kontakten generator-laddningsrelä så man kommer åt sladdarna från generatorn. Hojen startar man som vanligt med ström från det laddade batteriet. Och på min gamla (2000) Suzuki behöver inte ljuset vara på när man kör motorn. Och då räcker batteriet länge för att driva tändningen. Gott om tid att mäta spänningen från generatorn vid 5000varv/min.Sen undrar jag också hur man mäter sladdarna när dessa är inkopplade vid exemplet 5000varv/min
Laddningsreläet ser ut ungefär så här, har inget eget foto och det är tidsödande plocka av den gula plasten på höger sida under "passagerarsadeln". Laddningsrelä storlek ca 10cm x 7cm x 5cm höga kylflänsar
http://www.duells.se/katalog/catalogue.aspx?nid=315049
Och jag har en SV650S, du har en GSX-R 750 så laddningsregulatorn behöver ju inte sitta på samma plats.
"Gula plasten"? Ja min Suzuki är gul
Last edited: