Efter kraschen .....

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Det blir lätt så när bitterfittor skriver av sig sina aggresioner på internet.
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Stå på dig Repsol-Hawk och hoppas det löser sig för dig, både vad gäller skador på dig och hojen. Jag förstår din frustration. Du kanske snart är ute och åker på Bulten igen. Stockholms roligaste sträcka att köra.:hihi:rofl

Jag håller på dig!!! :yoparty
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Ja vad säger man, imponerad som fan!

Skulle nog tryckt på röd lur ganska omedelbart på det samtalet om jag vore den där "Roger".
Saknar tålamod för att hantera folk överlag, framförallt argt folk på telefon :huvet


Bästa någonsin, Arg kund ringer till jobbet och skriker o svär i telefonen, kollegan säger bara lugnt att "jag lägger på nu, du kan ringa upp när du lugnat dig". Och sen la på. Kunden var aningens lugnare när han ringde upp igen efter en halvtimme :D
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Som bilplåtis så kan säga dig att bärgaren kör ingen bil eller mc till verkstan, om dom anser att den är i för dåligt skick!
 

Repsol-Hawk

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2015
Ort
Huddinge
Hoj
CBR1000RR
Ja herregud. Bitterfittor, bilplåtis, hantverkare och snorvalpar som vurpar på 3-hjulingen. Det var ju en j-a tur att ambulanspersonalen sa att jag inte var i för dåligt skick att köra till sjukan. Dock skrev dom in mig var jag befann mig så jag gick att lokalisera. Till skillnad från bärgare och plåtnicklas.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Som bilplåtis så kan säga dig att bärgaren kör ingen bil eller mc till verkstan, om dom anser att den är i för dåligt skick!

Det gäller att vurpa när man har en kamrat med sig som kan fixa riktig bärgning alltså? :va

Eller hoppas att bärgaren inte anser att min hoj inte är i för dåligt skick! :dummer
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Det gäller att vurpa när man har en kamrat med sig som kan fixa riktig bärgning alltså? :va

Eller hoppas att bärgaren inte anser att min hoj inte är i för dåligt skick! :dummer
ehhhh va? Det bärgaren gör är att han kör fordonet till en uppställningsplats(som troligtvis i trådskaparens fall är Håga industriområde där bärgarna(assistanskåren/Södertörns bilbärgning utgår ifrån,alternativt till skroten... Lite är beroende på vad som har hänt och under vilka omständigheter(Kan behövas göra en teknisk undersökning) En hoj blir ganska lätt skrot vid vurpa som sagt, och reparationskostnaderna överstiger oftast cykelns värde.
Skulle en bärgarna köra varenda bil/mc till verkstäderna skulle vi behöva en parkeringsplats lika stor som Arlanda.
Skulle det vara en vältolycka eller något mindre så skulle den självklart köras till verkstad.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Jag betalar också skatt och försäkring på min hoj men jag kraschar inte under mina Isle Of Man körningar på annan ort för när man då gör detta har man nämligen misslyckats och de som då bor på denna sträcka t ex kallad slingerbulten och är trötta på den privata mc parodin får ju mycket riktigt rätt i att hojåkare inte kan framföra sina fordon säkert.Hoppas du inte slog dig för mycket och att du snart är tillbaka bakom styret. :crash

Ganska ironiskt att just DU ber andra dela upp texten i stycken.

:dummer


Edit: Pucktvåa, men det måste fan påpekas igen.
 

Repsol-Hawk

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2015
Ort
Huddinge
Hoj
CBR1000RR
Jag kanske skulle börjat med "Före kraschen" och se vart diskussionen hade tagit vägen då istället.
Förresten .... varför knastrar det om dig när du ramlar ? Dålig benstomme eller ? Och om det skramlar så är man väl typ en terminator? Eller menar du när du vurpar på hoj ;-) Förstå att det är ironi.
Och knaster vs skrammel är hastighetsrelaterat !
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Det där med att det ska knastra är från nån annan medlem som skrev det i ett inlägg för längesen. Jag tyckte det lät roligt så det har hängt med enda sen dess.

Om du krachar en custom hoj då skramlar det nog av allt förkromad plåt. Och krachar du med en sporthoj så knastrar det av all plast som knäcks till småflis.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ganska ironiskt att just DU ber andra dela upp texten i stycken.

:dummer


Edit: Pucktvåa, men det måste fan påpekas igen.

Trea! Jag var förste förlorare. Gamle grävlingen var segrande.

Han borde tänka på att jag körde ihjäl en sån med hojen förra säsongen. :)hota!) Då vann jag, dock helt utan egen förtjänst...puh, leskigt.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Jag har bokstavligen behövt släpa in motorcyklar i verkstad från bärgarflak, de kommer med alla motorcyklar som kraschat i närheten. Kvittar om hojen varit platt. Det är bara att lyfta av med gaffeltruck när det behövs, och ställa undan tills fb varit och kollat, eller tagit beslut per telefon.

Bärgaren har aldrig tagit beslutet om vad som är skrot. Däremot har de någon gång felaktigt gissat att något skulle bli skrot, men som inte blev det.

Jag har aldrig hört talas om att en bärgare bara dumpar av en hoj, utan att meddela någon var, och börjar plocka isär den?? Är det sant?
 
Last edited:

Repsol-Hawk

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2015
Ort
Huddinge
Hoj
CBR1000RR
Japp Bollox !! Min hoj hamnade i nån bärgares Twilightzone. Gick inte att lokalisera vart den tog vägen. Polisen, försäkringsbolag inte ens de (Assistans-Kåren) han jobbar för hade koll på att han plockat upp min hoj och ens mindre vart den befann sig. Det finns före och efterbilder som klart visar att kåpor och annat plast plockats eller bärgats bort eftersom "Rattlåset" var i.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Vår bil hamnade på skroten direkt när frugan körde i diket. Vi åkte dit med bilsläp och hämtade den, sedan fick jag reducerat från FB och fick laga den själv. Skulle fått 18, eftersom jag behöll bilen fick jag "bara" 14. Reparationerna gick på ca 4, plus eget arbete som inte var så mycket. Så visst händer det, men det här var för ca 15 år sedan.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top