Efter kraschen .....

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Trea! Jag var förste förlorare. Gamle grävlingen var segrande.

Han borde tänka på att jag körde ihjäl en sån med hojen förra säsongen. :)hota!) Då vann jag, dock helt utan egen förtjänst...puh, leskigt.

Att köra på en grävling är som att köra på en sten.

Men en gammal grävling blir man bara om man har lärt sig att hålla sig undan det farliga.

Liksom HD-åkare lärt sig att se upp för en blå Chevapickis! :D
 

Repsol-Hawk

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2015
Ort
Huddinge
Hoj
CBR1000RR
ehhhh va? Det bärgaren gör är att han kör fordonet till en uppställningsplats(som troligtvis i trådskaparens fall är Håga industriområde där bärgarna(assistanskåren/Södertörns bilbärgning utgår ifrån,alternativt till skroten... Lite är beroende på vad som har hänt och under vilka omständigheter(Kan behövas göra en teknisk undersökning) En hoj blir ganska lätt skrot vid vurpa som sagt, och reparationskostnaderna överstiger oftast cykelns värde.
Skulle en bärgarna köra varenda bil/mc till verkstäderna skulle vi behöva en parkeringsplats lika stor som Arlanda.
Skulle det vara en vältolycka eller något mindre så skulle den självklart köras till verkstad.

Vem f-n är så korkad att man bärgar en "vältolycka" hmm ... vad det nu är !? Tror inte att något försäkringsbolag tar en sådan.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Att köra på en grävling är som att köra på en sten.

Men en gammal grävling blir man bara om man har lärt sig att hålla sig undan det farliga.

Det var som att köra på katten nån vecka tidigare, otroligt nog. Gissar att jag kört över huvud/hals/nacke med ett plågsamt slut för grävlingen som inte dog på fläck. Vakade dock över stackaren på någorlunda behörigt avstånd tills all aktivitet var över. Jag har f ö kört på grävling med bil, cykel och mc så jag vet vad du menar. Den enda som överlevt var den som sprang mellan fram och bakhjul på min gamla ITOH Mustang. Obehagligt på en rad sätt, troligtvis mest för min del...


Andra meningen...uppenbarligen.
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Tur att det gick bra..material kan man alltid ( för det mesta iaf ) laga..
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top