Dyra mc-firmor?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
du kan köpa en 3 år gammal dayton för det, om du vill köpa en gammel hoj för 70 lax eller lite under kan du ju få tag på en 916/996/998 eller något dylikt med samlarvärde.. en falco.. för 70, ja då har man för mycket pengar å då spelar det la i så fall nada roll om företagen tar ockerpriser eller ej.. men för folk som vet på ett ungefär vad nått e värt å ser hur mcåterförsäljarna har ibland rent av fantasipriser e ju helt ologiskt.

De skriver lixom under sin egen dödsdom..

Fast nu blandar du ihop korten. Att där finns beg mc som är mer prisvärda än att köpa Falcon ovan är det väl inget snack om. Men är kriteriet NY mc med garantier från märkeshandlare max 70 000 så får man som alternativ Kawa ER6/Honda CBR 650 och liknande cyklar som är lika upphetsande som att hångla med sin syster.

Fast vad vet jag lixom typ nada koll på vad nått e värt å så. Mitt senaste inköp var en kolfiberorgie producerad i 30 exemplar utan regpapper:dummer
2002-ktm-660-sms.jpg
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag åker till BMW och köper de mesta i reservdelar, dels blir de rätt, dels är dem jävligt trevliga och dem har gott kaffe/macka/service. Igår låste de upp en M550 D så ja fick klättra runt i den, i mjukisar och en huvtröja, en bil som ger en månadskostnad på runt 13 000kr. Dem bemöter mig bra och det spelar ingen roll om jag kommer i mjukisar med målarfärg på eller märkes kläder. Det gillar ja! :) Imorse skulle ja köpa glykol, då kom Stefan som ja brukar prata med. "Skall du bara fylla på?" Japp! Men köp inte den för 120kr, kör in på verkstaden så fyller ja på åt dig! Fan va snällt! Kan vi kolla fryspunkten med?? Inga problem! :) Då har ja aldrig köpt en bil där utan bara delar! Jag kommer köpa mina framtida bilar där, utan tvekan! :) Och inte för att de är billigast, jag får alltid bra service, alltid hjälp om ja har frågor om att byta saker, rabbat och jäkla gött kaffe.

Men det är bara jag..

Jag har Stefan på BMW, Danne och Ola på JC, Utrustning köper ja av Filip bike thn. Jag är en person som gillar känslan "tjena Kristoffer hur är det och ett handslag eller som Danne på JC, tjena Raggarn." Sen pratar man i 30 min medans han eller och Ola slänger fram jeans. Service!
 
Last edited:

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Nu är dom giriga jävlarna ute i farten igen!
Nypriset på denna hoj -15 var 60 900:-
Nu försöker dom sälja en begagnad som nästan har gått 400 mil för 1000kr under nypris:dummer
http://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_MT_07___65645560.htm?ca=6&w=3

View attachment 428160
Ja, alltid komiskt när man ser deras blocketannonser. Dom ligger alltid så in i helvete mycket högre än alla andra. Förstår inte vem som köper av dom. Säljer nog mycket på "förmånliga" krediter
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Va ? Har den kostat 60 900:- helt ny 2015 ?
ehhhhhh ??

Jag måste erkänna att jag hade lite fel, det var 2014 som kostade 60 900:- nya, 2015 kostade dom 64900:- nya. Tycker ändå att det är helt sjukt att begära 5000:- under nypris då den är 1 år gammal och har gått 400 mil.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Jag måste erkänna att jag hade lite fel, det var 2014 som kostade 60 900:- nya, 2015 kostade dom 64900:- nya. Tycker ändå att det är helt sjukt att begära 5000:- under nypris då den är 1 år gammal och har gått 400 mil.

Blev något orolig...köpte precis en 2015 med 315mil på mätaren till sambon för 55k..tyckte det var ett ok pris...
Fick fan hicka när jag såg ditt inlägg. :smasha
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Fast skall vi fortsätta på temat överprisade beggade cyklar hos handlare så finns där många goda kålsupare, exempelvis:

Johans MC

Suzuki DL1000 Vstorm 800mil
94900kr vs 99 000 för en helt ny. De har dessutom inte gjort servicen i tid så oklart om garantin gäller.

Mascot Motor

Kawasaki ER6 55 mil 1 ägare
1000kr billigare än en helt ny

Honda VFR 800 X
Moppe som verkar helt klart seg i hallarna, du får en ny för 104900 hos Beviks.

Fottas, Northbike,Fordonsbolaget och Ekebäcks är 4 handlare som ebjuder beggade cyklar med varierande miltal till exakt samma pris. Man kan ju förfäras eller så kan man gå in hos handlaren och skambjuda hårt.
 
Last edited:

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Har bara gott att säga om Northbike. Bytte in min gixxer å fick mer än vad jag skulle ha begärt om ja la ut den på annons. Fick dessutom en tankväska värd ca 2500kr(bmw orginal) då hojen vart ett par dar försenad.:tummenupp
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Fast skall vi fortsätta på temat överprisade beggade cyklar hos handlare så finns där många goda kålsupare, exempelvis:

Johans MC

Suzuki DL1000 Vstorm 800mil
94900kr vs 99 000 för en helt ny. De har dessutom inte gjort servicen i tid så oklart om garantin gäller.

Mascot Motor

Kawasaki ER6 55 mil 1 ägare
1000kr billigare än en helt ny

Honda VFR 800 X
Moppe som verkar helt klart seg i hallarna, du får en ny för 104900 hos Beviks.

Fottas, Northbike,Fordonsbolaget och Ekebäcks är 4 handlare som ebjuder beggade cyklar med varierande miltal till exakt samma pris. Man kan ju förfäras eller så kan man gå in hos handlaren och skambjuda hårt.

Jag blir så förbannad på firmor som nästan lurar kunderna, det finns ju tyvärr alltid någon som köper skiten av dom för begärt pris. Det finns kunder som känner sig som vinnare bara dom får ett par handskar på köpet.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Efter att ha gjort affär med såväl Northbike som andra firmor så kan jag helt enkelt säga att oavsett priset, så är det en viss skillnad i att göra affär med dem eller med t.ex. AVA. Jag förstår precis varför deras omsättning utvecklas åt lite olika håll... och det är inte pga priserna.

Luras?? Att ta bra betalt och att ge bra service ser jag inte som att luras, men att ge kass service på ett till synes godtyckligt sätt måste väl kvala in betydligt bättre på begreppet "luras"?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Med höga utgångspriser kan de istället bjuda bra för din hoj i inbyte... marginalen blir densamma, men kunden blir nöjdare.
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
Bra i inbyte? Vart fick du det ifrån? :va

Kikade på en hayabusa dom hade ute (sådär lamt överdyr) ch dom erbjöd mig ett inbyte på min bandit 1200, 15 000.

Tackade för mig med att dom hade haft en exakt likadan ute som gått 3000 mil längre för 35 000. Den var utan corbindyna, öhlinsfjädrar i framgaffeln etc....

Sålde den för 10 000 kr mer än vad dom erbjöd mig. :)
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
Har bara gott att säga om Northbike. Bytte in min gixxer å fick mer än vad jag skulle ha begärt om ja la ut den på annons. Fick dessutom en tankväska värd ca 2500kr(bmw orginal) då hojen vart ett par dar försenad.:tummenupp

Den som ligger ute för 32?

Klassiskt överprisad. Varför inte bara hitta en schysst k2 i 20 - 25 000 kr spannet. Får man en 1000 cc som gått kortare med.

Vad bytte dom in den för?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Bra i inbyte? Vart fick du det ifrån? :va

Kikade på en hayabusa dom hade ute (sådär lamt överdyr) ch dom erbjöd mig ett inbyte på min bandit 1200, 15 000.

Tackade för mig med att dom hade haft en exakt likadan ute som gått 3000 mil längre för 35 000. Den var utan corbindyna, öhlinsfjädrar i framgaffeln etc....

Sålde den för 10 000 kr mer än vad dom erbjöd mig. :)

Och vad mer exakt vill du ha sagt med detta?

Att du inte var nöjd med det inbytespris de erbjöd och att du minsann lyckades sälja cykeln för mer pengar på blocket. Är det inte just så företag som säljer beggade fordon arbetar? Lever på marginalen mellan vad man erbjuder i inbyte och vad man tror sig kunna sälja cykeln för...:va:va:va

Och när det kommer till den överprisade GSXR så får du gärna visa mig var man kan köpa en schyst k2 för 20-25kkr. Jag hittar 6st GSXR 600-1000 av relevanta årsmodeller på blocket. 2st för 25kkr, vurpade lik med hemlackade kåpor. 2st privata säljare i rimligt skick för 27-28kkr. 3st hos handlare för 29-33kkr. Och en nisse som gör en intressekontroll på 32kkr. Fast det är säkert så att priserna sjunker i takt med att våren kommer....
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Tycker denna tråden ser på det från fel synvinkel. Om nu de är jävligt dyra på beg hojar. Då tycker jag mer det är intressant hur de begär om du är där och vill byta in din hoj? Det är då man får facit om de är några riktiga R..hål.
När genomsnitt priset på blocket är 70k och de seriöst vill ge 30k så kan det ibland vara svårt att behärska sig. Mellan raderna kollar de typ om du är en idiot.

Någon personlig erfarenhet?
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Vi har ju en sån anläggning här i stan..
De riktar ju sig uppenbarligen mot de som vill kunna köpa allt under samma tak och få en "personlig säljare" på allt från hoj till handskar. Ser man på inredningen så är det ju inte snabba deals och bra priser utan snarare "här kan du köpa en ny livsstil".

Klart att de kan passa på och ta extra betalat då. De som kommer dit är väl införstådda på att det kommer att kosta och det är ju värt det eftersom de får köpa från affär och inte behöver krångla med privatpersoner :3freak
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Vi har ju en sån anläggning här i stan..
De riktar ju sig uppenbarligen mot de som vill kunna köpa allt under samma tak och få en "personlig säljare" på allt från hoj till handskar. Ser man på inredningen så är det ju inte snabba deals och bra priser utan snarare "här kan du köpa en ny livsstil".

Klart att de kan passa på och ta extra betalat då. De som kommer dit är väl införstådda på att det kommer att kosta och det är ju värt det eftersom de får köpa från affär och inte behöver krångla med privatpersoner :3freak


Haha! Klockrent!
Så har jag inte tänkt på det, men så är det verkligen att gå in på tex Probike. Man köper inte en hoj eller reservdelar där, man löper hela Harley Davidsson livsstilen.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tycker denna tråden ser på det från fel synvinkel. Om nu de är jävligt dyra på beg hojar. Då tycker jag mer det är intressant hur de begär om du är där och vill byta in din hoj? Det är då man får facit om de är några riktiga R..hål.
När genomsnitt priset på blocket är 70k och de seriöst vill ge 30k så kan det ibland vara svårt att behärska sig. Mellan raderna kollar de typ om du är en idiot.

Någon personlig erfarenhet?

Fast priset på Blocket säger ju ingeting om vad hojen egentligen är värd. Pratar vi överpriser så finns det ju gott om privatpersoner som säger att just deras XYZ 1000 minsann är värd jättemycket!!! Tills någon tjomme bjuder 15000 papp under begärt pris och får den för det eftersom ingen annan ringde på annonsen.
Firmorna har ju i regel betydligt bättre koll på vad hojarna är värda plus att de också ska använda mellanskillnaden på hojen till att betala löner och lokaler och försäkringar och el och verktyg och lagerkostnader och checkkredit och skatter....

Som säljare eller köpare har man alltid ett val, ta affären eller gå därifrån, man måste inte vara så personligt engagerad bara för att hojar är ens stora livsintresse...:)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top