Ducati Streetfighter

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Däckfråga!
Det nämndes tidigare i tråden mo tips på däck men det kändes aldrig som att dendiskussionen tog fart.
Jag måste byta nu här lagom till säsongens slut.
Vad bör jag köra för däck?
Jag kör ganska mesigt fortfarande och ingen bana alls än, kanske nästa säsong.
Men jag vill ha ett par däck som håller så länge som möjligt givetvis och som passar min körstil (läs mesig).

Några tips?
 

Halcyon

Guest
Hur är streetfightern gämfört med monster körmässigt?
Jag suktar över en Sport 1000 classic men de existerar knappt och utseendet på streetfightern är ju grymt! Så streetfighter kan vara ett alternativ:)
Hur upplever ni skillnaden mellan 848 och S?
 
Last edited by a moderator:

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Är det nån mer i landet som har märkt av problemet med den expanderande tanken på Streetfightern? Det är ju ett ganska vanligt problem på framför allt amerikanska forum, men här har jag inte läst något om problemet.

Min tank verkar i vilket fall ha växt till sig över sommaren och nu är det såpass att den snart tar i övre gaffelkronan och nyckelhålet är inte längre centrerat i den svarta plastprylen som sitter fast i tanken. Jag kommer antagligen att ha svårt att montera tillbaka tanken nästa gång jag tar av den. och risken finns ju också att den spricker om det blir spänningar när fästena inte tillåter att den rör sig mer.
 

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Jag har varit lite orolig för det där. Men jag tror inte något har hänt med min.
Du har inte bilder så vi får se hur det ser ut?
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Jag har varit lite orolig för det där. Men jag tror inte något har hänt med min.
Du har inte bilder så vi får se hur det ser ut?

Har inga bilder just nu, men kan ta några under veckan. Får nog ta tag i detta under vintern, frågan är om man kan få något via försäkringen? Det borde ju vara maskinskada kan man tycka.
Sen rycker det ju en hel del i köpfingret när man ser bilderna på den fina aluminiumtanken och den skulle ju definitivt lösa problemet. Men ca 20k är rätt mycket pengar...
 

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Tjena, någon som satt på Ducati performance Quickshifter på sin? Och om det är en lätt grej, Verkar som om det ska vara plug'n play. Och vad ni tycker om de? :)

Mvh
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
inget som jag har testat iaf. Är man så seriös med sin bankörning så man behöver QS så är väl streetfightern egentligen inte riktigt rätt hoj. Men ur ett rent prylperspektiv kan jag förstå dej, har också såna behov ibland... :gnissla
 

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Streetfighter 848
inget som jag har testat iaf. Är man så seriös med sin bankörning så man behöver QS så är väl streetfightern egentligen inte riktigt rätt hoj. Men ur ett rent prylperspektiv kan jag förstå dej, har också såna behov ibland... :gnissla

Man är lite ha-galen när man såg de kosta ca 2000 kr. Och det är väll aldrig något som är "i vägen" på gatan, och är nog gött o ha om man nu vill köra några bandagar ;)
 

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Man är lite ha-galen när man såg de kosta ca 2000 kr. Och det är väll aldrig något som är "i vägen" på gatan, och är nog gött o ha om man nu vill köra några bandagar ;)

Vart hittar du den för 2000:- ?
Har suttit å kikat på lite olika QS men om man kan få DP för 2k så äre ju ett givet köp.
 

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Någon som är intresserad av termi slipon/ecu/luftfillter till en SF-S btw? Har en annons uppe här på sporthoj.
 

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Okej, men den kan ju inte funka på en -10s 1098 ..
Verkar ju va plug 'n play, har ju ingen DQS option i mina menyer.
 

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Det jag ogillar mest med ducati är att det alltid är så snålt med information, men jag lyckades då komma fram till att den bara funkar på 2012> modeller :(
 

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Det jag ogillar mest med ducati är att det alltid är så snålt med information, men jag lyckades då komma fram till att den bara funkar på 2012> modeller :(

Såg det med precis, verkar vara hyffast dyrt om man skall köpa ett eftermarknads paket.
 

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Mjo, DPs egna ligger ju runt $1000 så därför jag blev fundersam..
Lutar åt att det blir bazzaz usb4 om det nu blir någon alls.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Har ett par Termignonidämpare i kolfiber med tillhörande Ecu och luftfilter till salu. Jättefint skick, har gått ca 500 mil och inte en repa. De är till en Sf848. Pris.. bud. nypris var 11000kr. Skicka pm vid intresse.
 

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Ystad
Hoj
Ingen för tillfället...
Hoj hoj, vet inte om däckfrågan är löst för dig Johan men själv ska jag montera Michelin Pilot Power 3 tills denna säsongen. Körde med de förra året på min Monster 1100 Evo och var riktigt nöjd med de. Alternativ är annars Michelin Pilot Road 4 som oxå ska vara ett riktigt bra däck för landsvägskörning, kanske inget toppalternativ om du ska köra bana dock.

//Tobbe "Michelin frälst"... :crash

Däckfråga!
Det nämndes tidigare i tråden mo tips på däck men det kändes aldrig som att dendiskussionen tog fart.
Jag måste byta nu här lagom till säsongens slut.
Vad bör jag köra för däck?
Jag kör ganska mesigt fortfarande och ingen bana alls än, kanske nästa säsong.
Men jag vill ha ett par däck som håller så länge som möjligt givetvis och som passar min körstil (läs mesig).

Några tips?
 

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Hoj hoj, vet inte om däckfrågan är löst för dig Johan men själv ska jag montera Michelin Pilot Power 3 tills denna säsongen. Körde med de förra året på min Monster 1100 Evo och var riktigt nöjd med de. Alternativ är annars Michelin Pilot Road 4 som oxå ska vara ett riktigt bra däck för landsvägskörning, kanske inget toppalternativ om du ska köra bana dock.

//Tobbe "Michelin frälst"... :crash


Tack för svaret!
Nej, jag har legat på latsidan i vinter och inte tagit tag i nya däck än.
Men vad skulle du säga skillnaden är mellan damtvåan däcken du tipsar om?
 

Tobbe_Borg

Socio #1823
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Ystad
Hoj
Ingen för tillfället...
Skillnade på Road 4 och Power 3 är väl lite som jag skrev innan att Power 3 är ett mer "sport" inriktat däck, mer för de som kanske kör på bana någon gång då och då eller bara vill ha det där lilla extra greppet på gatan utan att göra avkall på våtegenskaperna. Road 4 är ett mer landsvägsanpassat "sporttouring" inriktat däck där du fortfarande har ett bra grepp men kanske inte det där lilla extra som man egentligen aldrig är i behov av vid normal gatåkning. Road 4 ska dessutom vara riktigt bra i regn samt ha en bra livslängd vid normalt användande. Helt ärligt så tror jag nog att Road 4 är ett däck som skulle funka kanon till 95% av de som kör gathoj, tror även det skulle funka att åka bana med nån enstaka gång om man nu inte har racegener i kroppen... :tummenupp

Hoppas jag varit till någon hjälp för dig Johan, du kan själv gå in på www.duells.se och läsa om däcken då de numera är ansvariga i Sverige för Michelins mc-däck.

// Tobbe :hej
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top