Ducati Streetfighter

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Ok, vad fick dig att byta SD:n mot en Streetfighter?

Mitt byte var väl egentligen en olyckshändelse. Jag har väl alltid varit lite motvals, och KTM:en började kännas lite mainstream och vanlig på något sätt. Tänkte egentligen inte ersätta SD:n utan bara sälja den och köra enduro ett tag. Men det gick ju inte alls så när suget efter gathoj kom tillbaka (tog inte många veckor) så fick jag hitta något annat istället och Ducatin är ju ganska ovanlig.
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Mitt byte var väl egentligen en olyckshändelse. Jag har väl alltid varit lite motvals, och KTM:en började kännas lite mainstream och vanlig på något sätt. Tänkte egentligen inte ersätta SD:n utan bara sälja den och köra enduro ett tag. Men det gick ju inte alls så när suget efter gathoj kom tillbaka (tog inte många veckor) så fick jag hitta något annat istället och Ducatin är ju ganska ovanlig.
Ok. :tummenupp... och du ångrar inte bytet? :rolleyes:
 

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Tjena!
Jag startade hojen med låset i bromsskivan.... :huvet
Därmed tänkte jag höra ifall det finns någon här som har en bromsskiva till höger sida fram att sälja?
En ny hos AVA-MC är alldeles för dyr.
Ni kan väl PM'a mig i så fall?

Tack!
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Ok. :tummenupp... och du ångrar inte bytet? :rolleyes:

Ångrar? Inte mycket direkt. En ytterligare fördel är att man kan vara med i ducatiklubben och därmed få tillgång till en massa schyssta bankörningar till bra pris. Det enda jag ångrar är att jag sålde enduron...
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Nu när hojen står i vardagsrummet så börjar det ju rycka i fingrarna.. lite sugen på slipon:tungan Inte för att det behövs.. Nån som har några tips på var man får tag på slipon från tex Termignoni eller Akrapovic?
Finns inte mkt på ebay till 848an.. Riktigt dyrt med verkar det som:/

Edit, Pratade med claessons motor idag, dom ville ha 16000kr för termi slipon och ecu..

Vafan är det så jävla dyrt? Vad har ni betalat?
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Nu när hojen står i vardagsrummet så börjar det ju rycka i fingrarna.. lite sugen på slipon:tungan Inte för att det behövs.. Nån som har några tips på var man får tag på slipon från tex Termignoni eller Akrapovic?
Finns inte mkt på ebay till 848an.. Riktigt dyrt med verkar det som:/

Edit, Pratade med claessons motor idag, dom ville ha 16000kr för termi slipon och ecu..

Vafan är det så jävla dyrt? Vad har ni betalat?

Jag ska kanske sälja mitt Termi slipon. Men det är ingen big deal om du får med ecu'n eller inte, den går iaf inte "som den ska" med ecu'n. :) Mappa om den hos någon som kan så går den som den ska! Har för mig Italia bike-center i Arboga kunde mappa original. var inte dyrt heller, skulle landa på typ 2000:- max, kan varit mindre men det kommer jag inte ihåg i nuläget :näsblod

Ring dom och fråga vad det kostar annars :) Dom är riktigt bra att ha och göra med!
 

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Är det någon här inne som vet vilken/vilka modeller/årsmodeller av Streetfightern som har guldfälgar?
Samt är det någon som vet var man kan få tag på ett par och vad de kostar?
Lite sugen då min streetfigher inte har dessa.
 

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Fan vad död den här tråden är då!

Ny fråga som nån säkert kan hjälpa mig med;
Jag saknar dekalerna till mitt Termignoni slip-on och tänkte beställa från Ebay.
Men innan jag beställer nåt och väntar en evighet på att de ska komma för att sedan inse att det blivit fel frågar jag här först.

Vilka är måtten på dekalerna som ska sitta på Streetfighter slip-onet?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Någon som riktat en ram till en streetfighter med lyckat resultat? Har ett fint repobjekt som tagit en stöt i nosen.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Fan vad död den här tråden är då!

Ny fråga som nån säkert kan hjälpa mig med;
Jag saknar dekalerna till mitt Termignoni slip-on och tänkte beställa från Ebay.
Men innan jag beställer nåt och väntar en evighet på att de ska komma för att sedan inse att det blivit fel frågar jag här först.

Vilka är måtten på dekalerna som ska sitta på Streetfighter slip-onet?

Tjenare! har just nu inte tillgång till garaget. Borde inte gissa på sånt jag inte har underlag till men då jag vet att våra stickers på Termosarna är rätt små, gissar jag iaf på dessa pga att dom ska passa 1098ans. Dock lär det vara "sporthojen" 1098 men som sagt, tror att dom är av samma storlek. Kommer kanske vara i mitt garage imorgon eller mot helgen senast. Då kan jag mäta mina.

http://www.ebay.com/itm/749-999-109...01?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item20ce16bc0d

Hoppas det hjälpte lite ändå.
 

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Tjena! Jag är starkt intresserad av en SF 848 och tycker service kostnader är överkomliga:

100 milsservicen kostar 2122:-
År 1 2107:-
År 2 2107:-
År 3 4028:-
1200 mils service 2107:-
sedan håller det på så till 2400 mil och då kostar det 9612:-

Men hur är den att äga förutom detta? Om jag går på halvförsäkring (Ca 8000 halv/hel 21år) och råkar ut för singelolycka, vad kostar då kåpdelar och diverse grejor generellt jämfört med ska vi säga fz1n eller z1000?:va

Och annars är det värt att gå på Hel/Hel för ca 15000?

Skriv också gärna hur ni upplever 848an generellt jämfört med andra hojar ni har ägt innan (För/nack)!:)

Mvh Tobbe
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tjena! Jag är starkt intresserad av en SF 848 och tycker service kostnader är överkomliga:

100 milsservicen kostar 2122:-
År 1 2107:-
År 2 2107:-
År 3 4028:-
1200 mils service 2107:-
sedan håller det på så till 2400 mil och då kostar det 9612:-

Men hur är den att äga förutom detta? Om jag går på halvförsäkring (Ca 8000 halv/hel 21år) och råkar ut för singelolycka, vad kostar då kåpdelar och diverse grejor generellt jämfört med ska vi säga fz1n eller z1000?:va

Och annars är det värt att gå på Hel/Hel för ca 15000?

Skriv också gärna hur ni upplever 848an generellt jämfört med andra hojar ni har ägt innan (För/nack)!:)

Mvh Tobbe

Tja! vid helförsäkring, kolla vad din självrisk är då. Min nu (jag är 24 år) har 2000 i självrisk och tror mig minnas att jag har 12000 om året (helförsäkring). Bor 5 min från stockholm kan man säga! ;) Men jag gissar du kommer ha runt 10k i självrisk, det hade jag tills jag kunde uppgradera min försäkring till 24+.

Du kommer vurpa nån gång. och om du vurpar och får byta tex, avgasrören, tank,bakparti, styre etc etc. Det är lätt 25+ för bara det om du ska ha fräscha saker.

Jag hade kört helförsäkring i ditt fall om din ekonomi räcker för det. Du ska inte köpa nått du precis har råd med, det tycker inte jag iaf. :) Min brorsa har den nya varianten av z1000, sjukt soft hoj helt enkelt. man sitter som en kung på den, känns lite som en tourer och är HELT olik min 1098. Det är slående när man ibland kör hans hur 2 hyfsat likadana hojar kan vara såpass olika.


Tipsar att kika in här för mer info om 848'an och även 1098 då en del saker är snarlika/likadana.

http://www.ducati.ms/forums/138-streetfighter/
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Tja! Har samma fråga typ. Vill ha en Hypermotard men tycker toppfarten är lite låg=/ . Ägt både hyper S och streetfighter 1098S. Men nu har jag kört /tävlat bana i 2 år och känner att det är dags o byta ned sig. Problemet med 1098s är att den är grym på banan men så "opraktisk" på vägen. HyperS är lite slö längst upp. Så tänkte på ny hypermotard 2013. Men så såg jag 848 streetfighter, japp klippt o skuren åka med glinen i garaget men endå köra ca 4 bandagar om året. Allt jag läst sett om 848 verkar great, men vill höra vad en svensk vill säga om hojen// over out Fredrik
 

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Tja! vid helförsäkring, kolla vad din självrisk är då. Min nu (jag är 24 år) har 2000 i självrisk och tror mig minnas att jag har 12000 om året (helförsäkring). Bor 5 min från stockholm kan man säga! ;) Men jag gissar du kommer ha runt 10k i självrisk, det hade jag tills jag kunde uppgradera min försäkring till 24+.

Du kommer vurpa nån gång. och om du vurpar och får byta tex, avgasrören, tank,bakparti, styre etc etc. Det är lätt 25+ för bara det om du ska ha fräscha saker.

Jag hade kört helförsäkring i ditt fall om din ekonomi räcker för det. Du ska inte köpa nått du precis har råd med, det tycker inte jag iaf. :) Min brorsa har den nya varianten av z1000, sjukt soft hoj helt enkelt. man sitter som en kung på den, känns lite som en tourer och är HELT olik min 1098. Det är slående när man ibland kör hans hur 2 hyfsat likadana hojar kan vara såpass olika.


Tipsar att kika in här för mer info om 848'an och även 1098 då en del saker är snarlika/likadana.

http://www.ducati.ms/forums/138-streetfighter/

Tack så mycket för din input :) Blir nog Helförsäkring i så fall och ja självrisken lär nog hamna någonstans där uppe.

En z1000 är också ett val, Dem är snygga och säkert sjukt sköna som du säger men som jag hört av andra innan skall man kåpa båge med hjärtat och då hamnar Duccen överst på listan :kär
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tack så mycket för din input :) Blir nog Helförsäkring i så fall och ja självrisken lär nog hamna någonstans där uppe.

En z1000 är också ett val, Dem är snygga och säkert sjukt sköna som du säger men som jag hört av andra innan skall man kåpa båge med hjärtat och då hamnar Duccen överst på listan :kär

Ja gör det, ta en titt med bolag och se vad det blir, kan bli ännu lägre eftersom det är mindre effekt på 848, och det kanske spelar in. :) Sen köper man lätt hoj med hjärtat, visst som sagt z1000 är sköna som fan, men man får ALDRIG den känslan man får av att köra SF'n, den är minst lika rå och otyglad som den ser ut kan jag lova! Provkör duccen och sen en z1000 för att få din bild av dom två, tror att du kommer svara rätt likt mot vad jag svarade. :tummenupp

Ungefär såhär: Z1000, lurar runt i skön takt, ingen buller eller vibrationer. lugn och behaglig tur med hojen!

Och nu Streetfightern. :4skrika:4skrika:4skrika:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Försäkringsbolagen kollar "bara" på om hojen har kåpor eller inte.. Har de kåpor så blir det gigantiskt mycket dyrare.. Naket är vägen FB vill att man ska gå..

Naket = jobbigt att åka fort länge
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Försäkringsbolagen kollar "bara" på om hojen har kåpor eller inte.. Har de kåpor så blir det gigantiskt mycket dyrare.. Naket är vägen FB vill att man ska gå..

Naket = jobbigt att åka fort länge

Sant, och sant. Men sen hur kul är det att köra motorväg i 200? ;) jag har inga problem att ligga i 140-150 då och då. Men jag åker väldigt lite sån form av motorväg där jag sträck-kör långt. max är jag 15 min på en motorväg och då är det inga problem i vilken fart man än kör. Sedan är det bara bra för kortet om man inte alltid vill ligga i sånna hastigheter. :)

Sen, ja det är sjukt kan man tycka att jag ska betala så lite för en hoj jag använder på samma sätt som en med kåpor.

Hur som helst, med kåpor tycker jag att mycket av känslan med hojåkning försvinner. Det är förbannat skönt att kastas omkring som en vante när man kör.

har även bytt från standardsätet till ett racesäte. Stenhårt men fifan va skönt grepp och känsla det är! :banana
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tja! Har samma fråga typ. Vill ha en Hypermotard men tycker toppfarten är lite låg=/ . Ägt både hyper S och streetfighter 1098S. Men nu har jag kört /tävlat bana i 2 år och känner att det är dags o byta ned sig. Problemet med 1098s är att den är grym på banan men så "opraktisk" på vägen. HyperS är lite slö längst upp. Så tänkte på ny hypermotard 2013. Men så såg jag 848 streetfighter, japp klippt o skuren åka med glinen i garaget men endå köra ca 4 bandagar om året. Allt jag läst sett om 848 verkar great, men vill höra vad en svensk vill säga om hojen// over out Fredrik

Tycker helt klart att du ska provköra en streetfighter! Jag har kört ca 400 mil på min 848 och är fan helt förälskad :p Körde tidigare en 09 kawa z750, provkörde 848an och sen när jag körde hem från claessons motor så kändes z750in som en lastbil.. Streetfightern är väldigt lätt, smal, man kastar runt den i kurvorna busenkelt, riktigt rolig att köra helt enkelt! Gör sig riktigt bra på bana med, körde en heldag på Gotland Ring i sommras och hade grymt roligt:D
Kostar inte för jävla mkt att försäkra heller, jag fyllde just 23 och i sommar har jag haft körkort i 2 år. Får betala 14000 hel/hel hos Svedea, självrisken för vagnskada är då 2500 vilket jag tycker är helt ok!
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Har hittat Termignoni Slipon med Ecu och luftfilter på ebay nu, ca 12000kr. Bråkar med mig själv om det är värt pengarna:p Borde jag slå till?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top