Ducati Scrambler-tråden

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Jag är så jäkla sugen på en scrambler, en röd med höga pipan. Men jag vet inte om jag kommer sakna tigern för mycket, tourar en hel del.. Nån som har prövat att åkt långt på dom, bekvämt? Jag är för övrigt 1,90, kanske blir för liten, ska iväg och provköra imorgon
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag är så jäkla sugen på en scrambler, en röd med höga pipan. Men jag vet inte om jag kommer sakna tigern för mycket, tourar en hel del.. Nån som har prövat att åkt långt på dom, bekvämt? Jag är för övrigt 1,90, kanske blir för liten, ska iväg och provköra imorgon

Skoj!
Jag har varit på dagstur på cirka 40 mil utan att det känts jobbigare än på någon annan nakenhoj.
Jag och frugan åkte runt på Gotland i två dagar utan problem.
Problemet är i så fall lastmöjligheten.

Jag tycker att hojen känns ganska så liten och då är jag 175cm.

Men jösses... bara att provköra så klart.

Glöm inte att rapportera sen.
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Jag är så jäkla sugen på en scrambler, en röd med höga pipan. Men jag vet inte om jag kommer sakna tigern för mycket, tourar en hel del.. Nån som har prövat att åkt långt på dom, bekvämt? Jag är för övrigt 1,90, kanske blir för liten, ska iväg och provköra imorgon

186 här. Körde Gbg - Oslo tur o retur förra sommaren, funkade alldeles utmärkt tyckte jag. Då hade jag ändå ryggsäck också..
Höga pipan rekomenderas, snyggast och låter riktigt skönt ;)
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Härligt. Närmsta ducati handlare ligger 17mil härifrån så får ta en liten utflykt imorgon ☺
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Fy fan! Sådär kul att jag inte haft sen jag provade sporthoj första gången, eller superenduron.

Har begärt pris på en röd Icon med hög pipa och brun sadel, eventuellt blir det ekerfälgar sen. ☺
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Fy fan! Sådär kul att jag inte haft sen jag provade sporthoj första gången, eller superenduron.

Har begärt pris på en röd Icon med hög pipa och brun sadel, eventuellt blir det ekerfälgar sen. ☺

Ha ha ha EXAKT min rekation när jag testkörde scramblern första ggn.
Ett tips är att byta bakfjädringen snarast. Öhlinare kostar cirka 6000 monterad och klar.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Ha ha ha EXAKT min rekation när jag testkörde scramblern första ggn.
Ett tips är att byta bakfjädringen snarast. Öhlinare kostar cirka 6000 monterad och klar.
Kanske tar det innan ekerfälgar då. Bra tips.


Alltså 32mil för 15min provkörning i 5grader och regn och jag är helt salig endå
Men den är ju helt egen, som en fiddy på steroider typ!
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hoppas att du får ett pris på den som gör att du köper den då.

Övertrimmad moppe med smajlfaktor 100.

Satt du okej på den?
 

Call3

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Scrambler
Hallå!

Lika färsk på detta forum som beställningen på en sprillans Scrambler! Beställde en röd Icon idag från Desmocenter. Ska dock spraya om tank till mattsvart samt montera termisystem så får vänta ca 3 veckor till.. Riktigt kul att läsa om era erfarenheter och modifieringar hittills! Ska lägga upp en bild så fort jag får hem min egen :)

Vad rekommenderar ni ang inkörning?
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hallå!

Lika färsk på detta forum som beställningen på en sprillans Scrambler! Beställde en röd Icon idag från Desmocenter. Ska dock spraya om tank till mattsvart samt montera termisystem så får vänta ca 3 veckor till.. Riktigt kul att läsa om era erfarenheter och modifieringar hittills! Ska lägga upp en bild så fort jag får hem min egen :)

Vad rekommenderar ni ang inkörning?

Skoj.
Får man fråga varför du inte bara beställde en FT?
För det låter som att det är det du ska modda den till.

Välkommen till både forum och till scramblerskaran.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Hoppas att du får ett pris på den som gör att du köper den då.

Övertrimmad moppe med smajlfaktor 100.

Satt du okej på den?
Japp fast huvudsaken jag får ett bra inbytespris på min nuvarande, annars säljer jag den först.

Precis ?


Ja med tanke på den skarpa benvinkeln jag fick så sätt jag överraskande bra.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Japp fast huvudsaken jag får ett bra inbytespris på min nuvarande, annars säljer jag den först.

Precis ��


Ja med tanke på den skarpa benvinkeln jag fick så sätt jag överraskande bra.

Ja det förstår jag!
Det är ju bara vänta på vad dom säger och sen maila runt till alla ducatiåterförsäljare och höra vad dom ger. Det kan skilja måååånga tusenlappar.

Skönt!
Glöm inte att rapportera hur det går.
 

Call3

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Scrambler
Skoj.
Får man fråga varför du inte bara beställde en FT?
För det låter som att det är det du ska modda den till.

Välkommen till både forum och till scramblerskaran.

Tackar!
Jag var faktiskt inne på en FT först. Men sedan konstaterade jag att det var så pass mycket jag ville byta ut (sadel etc), plus att jag ville ha ett fullt termisystem, och inte bara sliponsen som sitter på FTn. Därmed skulle jag behöva betala för saker som jag ändå tänkte byta ut. Det blev därför billigare att köpa en Icon och spraya om tanken.

Utgick lite från denna look när jag specade:
http://www.ducatiscramblerforum.com...otech-crashbars-all-blacked-out-m-shocks.html

Tank blir mattsvart och panelerna sprayas i en mörkare brun ton som matchar sadeln (hoppas jag) :)
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Inkörning borde vara typ 100-150mil ej över 6k varv. Men det sket jag i med min som nu gått 190mil. Åkte med Desmocenter på bandag bara några dagar efter jag hämtat ut hojen. På banan var det då inga 6k varv vill jag lova ?
Hojen går kanon nu hursomhelst...
Kör ba kör!
 

Call3

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Scrambler
Inkörning borde vara typ 100-150mil ej över 6k varv. Men det sket jag i med min som nu gått 190mil. Åkte med Desmocenter på bandag bara några dagar efter jag hämtat ut hojen. På banan var det då inga 6k varv vill jag lova ?
Hojen går kanon nu hursomhelst...
Kör ba kör!

Hehe.. Jaa, inser att det kommer bli svårt att hålla sig från att testa vad den går för ;)

Är ruggit taggad på att då hem den! Kul att Desmo erbjuder bandagar. Det kanske man sa testa på!
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Japp fast huvudsaken jag får ett bra inbytespris på min nuvarande, annars säljer jag den först.

Precis ��


Ja med tanke på den skarpa benvinkeln jag fick så sätt jag överraskande bra.

Får man fråga varför du gör dig av med Tigern då jag antar att du köpte den förra året, missnöjd?
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Får man fråga varför du gör dig av med Tigern då jag antar att du köpte den förra året, missnöjd?
Nä absolut inte, kanonhoj(körde 800mil med den förra säsongen) men hojintresset har svalnat lite så söker nå nytt lite mer lättillgängligt. När jag funderar på att ta en tur med tigern så känns det som ett projekt. Kanske låter konstigt ?

På ducatin kändes det som man var liten och pluttrade runt byn på crossen, ville bara åka mer och mer.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Nä absolut inte, kanonhoj(körde 800mil med den förra säsongen) men hojintresset har svalnat lite så söker nå nytt lite mer lättillgängligt. När jag funderar på att ta en tur med tigern så känns det som ett projekt. Kanske låter konstigt ��

På ducatin kändes det som man var liten och pluttrade runt byn på crossen, ville bara åka mer och mer.

Kan förstå lite vad du menar, det ska vara enkelt att åka hoj:tummenupp
 

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
Nä absolut inte, kanonhoj(körde 800mil med den förra säsongen) men hojintresset har svalnat lite så söker nå nytt lite mer lättillgängligt. När jag funderar på att ta en tur med tigern så känns det som ett projekt. Kanske låter konstigt ��

På ducatin kändes det som man var liten och pluttrade runt byn på crossen, ville bara åka mer och mer.

Förstår precis, hade Kawa Z750 innan Scramblern. Förra sommaren blev det bara 10 mil med den...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top