uncletom
Gudomlig sporthojare
Varför vill du ha så små blinkers på din hoj? Personligen gillar jag stora tydliga 'lampor'.Sjuuukt små, plug & play och är godkända för hojen
Varför vill du ha så små blinkers på din hoj? Personligen gillar jag stora tydliga 'lampor'.Sjuuukt små, plug & play och är godkända för hojen
Föutom att jag vill att andra tydligt ska se vart jag är på väg så vill jag helst ha så få utstickande delar som möjligt. Stör linjerna tycker jag.Varför vill du ha så små blinkers på din hoj? Personligen gillar jag stora tydliga 'lampor'.
Då var dem på plats och pinnen i db-killern borta. Med pinnen försvann också ljudet från kanariefågeln som tydligen satt på pinnen.Idag börjar detaljarbetet med min nya Urban motard. Pinnen i db-killern på Termignoni ska bort och mina nya blinkers ska ersätta original.
Sjuuukt små, plug & play och är godkända för hojen. Det här blir bra.
Nej det borde inte vara så, utan siffran "nnW-.." specar bara viskositeten på oljans minimum-temperatur, dvs kalla starter på hösten eller vintern. En '15-olja' blir då trögare vilket resulterar i att kopplingen kan sega sig lite, i alla fall innan motorn blir varm.eller är det skillnaden 15/10W50 som gör det?
Inbillning.
Så länge oljan är klassad för våtkoppling M / M2 så märker du ingen skillnad.
Kul att någon kallar motorn i en Scrambler 800 för prestandamotor
Det är inget magiskt med olja till en motor. Köp OKQ8-Shell-Catrol-Motul för MC så blir allt bra. Biltema funkar också.
Men viskositeten påverkar väl oljans lämplighet inom vissa temperaturintervall? Som min koppling t.ex. kladdade endast ihop under drygt 10 graders temperatur med 15W oljan (inga problem över 10 grader)Jag vill påstå att det är andra parametrar än viskositet som avgör lämpligheten hos en olja. En del motorer kräver tillsatser som inte finns i alla oljor. Det bör framgå av handboken om det är något speciellt för varje hoj.
? .. eller hur. Jag jämför nog med mina egna hojar. Jodå, så är det. Så enligt mig är motorer som är över 500cc och med 2 eller fler cylindrar "hög prestanda". Sedan är jag väl medveten om att det finns motorer som varvar 15000 rpm och bara håller för ett race. Dom hojarna kan vi kalla för 'super bikes'. Inget jag gärna sätter mig på hur som helst.kallar motorn i en Scrambler 800 för prestandamotor
Är det inte 100ggr lättare att byta till ett styre med högre rise?Nu har jag monterat ROX styrhöjare. Syftet i mitt fall är att få styret närmare kroppen.
Vinkeln blev som den blev, en kompromiss mellan kabellängder och sittposition. Kablarna från höger sida ser mer spända ut än de är, finns lite slack i dem oavsett styrutslag.
Det enda jag är orolig för är om de kan/kommer vika ned sig vid aggressiv körning - bara att testa och se
Estetiskt tilltalande - nej inte alls ? Men jag bryr mig inte om sådant trivialt som estetik eller dömande blickar ?
View attachment 475475
Jo, tanken var att kunna justera styret till den position jag vill ha.Är det inte 100ggr lättare att byta till ett styre med högre rise?
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |