Ducati 821?

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Då var den hämtad, nu ska den bara köras in också (och jag måste måla fönster idag enligt tanten).

Men 7 mil blev det iaf.

Här är härligheten.

DSC_0809.jpg
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Ja just det du torskade på en torktumlare med.

Köp en Zanuzzi så har ni nåt gemensamt, både du och frun har Italienska hobbymaskiner.

Tror eventuellt att dom byggs i samma fabrik....

http://www.zanussi.se/Products/Tvättstuga/Torktumlare/Kondenstumlare/ZTBB271

Japp så är det :hihi men vad gör man inte för husfriden :tuttar. Vi får väl åka o köpa en nu snart antar jag. Den gamla står iaf på kärran o ska till återvinningen (efter att vi har städat lite mer och målat färdigt alla sabla fönster).

Imorgon ska hon dock iväg o träna häst på annan ort så då får jag lite "egentid", ska se om jag kan avverka ett antal mil iaf :D. Fick nogranna instruktioner av Panta hur jag skulle köra in den så jag får allt vänta med att dra på alltför mycket de första 200 milen. :gnissla
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Imorgon ska hon dock iväg o träna häst på annan ort så då får jag lite "egentid", ska se om jag kan avverka ett antal mil iaf :D. Fick nogranna instruktioner av Panta hur jag skulle köra in den så jag får allt vänta med att dra på alltför mycket de första 200 milen. :gnissla

Såja, 7 mil på förmiddagen (skulle handla kaffe :D) och ca 13 på eftermiddagen, så 27 mil på mätaren nu.

Upplevelser så långt: Bra vrid från botten. Föredrar touringläget på 70-90 vägarna. I stan så funkar faktiskt urban rätt så bra men även de andra lägena. Sport har jag inte kört jättemycket på ännu (håller ju på att köra in den så det blir inte så mycket bus ännu)

På kurviga vägar är den mycket lättare att hantera än den ST2 jag hade innan (skiljer iofs 15 år på hojarna). På motorväg så är det ju som vanligt mycket trafik och lastbilar (turbulens) o annat men för att vara en nakenhoj så håller den sig hyffsat stabil tycker jag. I stan så är det enkelt att hantera den då den är så lätt och smidig.

Kändes även bra där det var lite halvtaskig asfalt som typ gamla tjälskott/lagningar osv.

Skulle det vara nåt minus så är det i såna fall att avgassystemet går rätt nära höger ben men jag känner inte av det speciellt mycket då jag har MC-kläderna på. Lite "ljummet" blir det och inget jag störde mig på eller la märke till direkt.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Såja, 7 mil på förmiddagen (skulle handla kaffe :D) och ca 13 på eftermiddagen, så 27 mil på mätaren nu.

Upplevelser så långt: Bra vrid från botten. Föredrar touringläget på 70-90 vägarna. I stan så funkar faktiskt urban rätt så bra men även de andra lägena. Sport har jag inte kört jättemycket på ännu (håller ju på att köra in den så det blir inte så mycket bus ännu)

På kurviga vägar är den mycket lättare att hantera än den ST2 jag hade innan (skiljer iofs 15 år på hojarna). På motorväg så är det ju som vanligt mycket trafik och lastbilar (turbulens) o annat men för att vara en nakenhoj så håller den sig hyffsat stabil tycker jag. I stan så är det enkelt att hantera den då den är så lätt och smidig.

Kändes även bra där det var lite halvtaskig asfalt som typ gamla tjälskott/lagningar osv.

Skulle det vara nåt minus så är det i såna fall att avgassystemet går rätt nära höger ben men jag känner inte av det speciellt mycket då jag har MC-kläderna på. Lite "ljummet" blir det och inget jag störde mig på eller la märke till direkt.

Vad är skillnaden på lägena när du glider i 70-90?
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Vad är skillnaden på lägena när du glider i 70-90?

Jag tycker touringen har en jämnare gång på nåt vis än sporten, svårt att sätta fingret på. Kan vara placebo också kanske men jag gillar motorn. Urban har lite för lite pulver i de hastigheterna om man jämför dem med varandra men den är helt klart mjukast av lägena. Nu är jag långt från expert så det är väldigt subjektiva upplevelser från mig.

Mer upprät ställning än ST2 och trots ett träningspass på crossfiten idag med både axlar och ben samt rygg inblandat så funkade det för axlar och rygg (har inte mer ont än innan :tungan ).

Rumpan är däremot ovan vid sadeln märker jag men så har det varit för mig på alla hojar innan jag "suttit in dem" ordentligt.
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Urban läget har jag ändrat till all hjälp medel bort. Abs samt tracks control, samt att den har full gasrespons.
Kul att ha en mapning när man vill göra wheelie
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Om nån är intresserad så är min 821:a strax tio salu. Den har gått ca: 40 mil.
Jag säljer hojen för att jag insett att jag skall hålla mig på banan, jag mår inte bra och känner mig rädd i trafiken. :( :död
Inget fel på hojen alltså!! :tummenupp

Den som vill kan höra av sig via PM. Annons kommer ut i helgen. :)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Om nån är intresserad så är min 821:a strax tio salu. Den har gått ca: 40 mil.
Jag säljer hojen för att jag insett att jag skall hålla mig på banan, jag mår inte bra och känner mig rädd i trafiken. :( :död
Inget fel på hojen alltså!! :tummenupp

Den som vill kan höra av sig via PM. Annons kommer ut i helgen. :)

Fasen vad trist med en sån fin hoj. Antar du har särskild banhoj för ändamålet. Är det något särskilt som fått dig att avstå väg eller är det dåliga vägar och dåliga medtrafikanter i största allmänhet som är boven i dramat?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fasen vad trist med en sån fin hoj. Antar du har särskild banhoj för ändamålet. Är det något särskilt som fått dig att avstå väg eller är det dåliga vägar och dåliga medtrafikanter i största allmänhet som är boven i dramat?
Det är nog jag som börjar bli gammal. :död Varken vägar, med- eller mottrafikanter eller omgivningarna har förändrats så "problemet" ligger hos mig själv. När man sitter och stirrar in i grillen på en mötande långtradare och tänker, vad händer om den eller jag kommer över på fel sida, vad händer då med mina barn och sambo, då är det dags att omvärdera sina beslut.
Som du säger, synd på en så fin hoj och jag såg verkligen fram emot många mil på den. Är svag för Ducati sen många år, hade en 900 SL förr, och saknade karaktären från twinnen, det sköna ljudet, de små vibrationerna, den röda färgen m.m.
Det gav varken min Fireblade eller Daytona mig. Hondan är fantastisk på banan så där får den stanna och Duccen får förhoppningsvis en lycklig ägare som kan göra den rättvisa. Jag fixar det inte i dagsläget.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det är nog jag som börjar bli gammal. :död Varken vägar, med- eller mottrafikanter eller omgivningarna har förändrats så "problemet" ligger hos mig själv. När man sitter och stirrar in i grillen på en mötande långtradare och tänker, vad händer om den eller jag kommer över på fel sida, vad händer då med mina barn och sambo, då är det dags att omvärdera sina beslut.
Som du säger, synd på en så fin hoj och jag såg verkligen fram emot många mil på den. Är svag för Ducati sen många år, hade en 900 SL förr, och saknade karaktären från twinnen, det sköna ljudet, de små vibrationerna, den röda färgen m.m.
Det gav varken min Fireblade eller Daytona mig. Hondan är fantastisk på banan så där får den stanna och Duccen får förhoppningsvis en lycklig ägare som kan göra den rättvisa. Jag fixar det inte i dagsläget.

Du resonerar klokt och jag förstår dig, även om jag själv kommit till en annan slutsats. Må 821:an finna en bra ny ägare och må du själv finna glädje, såväl på banan som med familjen.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Då var dryga 50 mil avklarade på den nya Ducatistan och jag börjar "känna" hojen lite mer. Blir mer och mer kär i den ju mer jag kör. :kär Tog en sväng inne i Gbg igår för att verkligen testa "jobbig" stadskörning (är ju kulturkalas med massa folk etc). Den passar verkligen som en stadshoj och är väldigt lättkörd.

Maverick_ou812 hoppas att du hittar en köpare som verkligen uppskattar hojen. Moget beslut att släppa den om du nu känner dig osäker på vägarna.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
64 mil and counting. Idag blev det lite motorväg upp till Alingsås och ner igen plus en liten repa inne i GBG.

Det är svårt att hålla sig lugn på gasen nu då man drar på. Men jag måste hålla mig, inkörningsperioden är snart över. :banana
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
X
64 mil and counting. Idag blev det lite motorväg upp till Alingsås och ner igen plus en liten repa inne i GBG.

Det är svårt att hålla sig lugn på gasen nu då man drar på. Men jag måste hålla mig, inkörningsperioden är snart över. :banana

Det fixar du snabbt med en sväng ner till Falkenberg nu i helgen och tittar på Roadracing SM. Jag tänkte puttra ner imorgon efter lunch och titta på träningen och sen en sväng dit igen på Söndag.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
X

Det fixar du snabbt med en sväng ner till Falkenberg nu i helgen och tittar på Roadracing SM. Jag tänkte puttra ner imorgon efter lunch och titta på träningen och sen en sväng dit igen på Söndag.

Ah ok, söderöver finns det ju faktiskt fina vägar och då har man ju ett mål. Tack för tipset. :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
64 mil and counting. Idag blev det lite motorväg upp till Alingsås och ner igen plus en liten repa inne i GBG.

Det är svårt att hålla sig lugn på gasen nu då man drar på. Men jag måste hålla mig, inkörningsperioden är snart över. :banana
det var möjligtvis inte du som kom puttrande vid Scandic Opalen vid Filmstaden på väg mot Heden och Avenyn vid 8-tiden i går morse? Svart hjälm och helsvart ställ? :confused:
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Tomas!
Skruvat med fjädringen något än? Kan ju vara bra att titta över saker som sag framförallt. Men det kanske Panta hjälpte dig med?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top