DR 650 SM Motard

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Svårt att se på bilderna, har du ryckutjämnare på ditt bakhjul? Om inte, hur är den att köra?

-edit- monterade du 190-kammen förresten?
 
Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Den vita tanken kom hem till pappa i går. Får väl ta ett nytt kort så ni får se skillnaden... :)
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i

DSC_0739.JPGDSC_0740.JPG

Den nya kröken ska komma på plats så småningom men Raka rör fick inte leveransen förrän efter midsommar och vågar inte köpa allt på eBay. Jaa, jag behöver göra ett skarvrör mellan kröken och ljuddämparen då den nya kröken är mycket grövre.

Har ett kopplings-kit som ska i någon helg också samt att jag ska sätta fast en riktig mätare och montera styrlås när jag får min nya krona som jag har ritat. :tummenupp
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
WTF!? Jag hade en dr för några år sedan men den såg inte alls ut som din. Måste fått ett jäla måndagsex.:)

Skitbra jobbat! :tummenupp
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Fint... Själv ska jag försöka komma i väg till Norge på min i sommar. Känns som man kan åka långt på den utan att få ont.

Inga problem, stå upp ibland bara så fixar man det :tummenupp

Mötte en DR när jag körde ut från gatan med bilen idag, såg precis ut som min innan bygget. Blev lagom paff så jag följde efter och tog regnumret :rodnar Är det någon som äger en med bokstäverna XWD på plåten så vänligen sig till! :hej
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Förresten, har du koll på om pre och post 96 modellerna kan skifta fälgar mellan sig?
Vore förträffligt med en extra uppsättning fälgar till min 94a.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Förresten, har du koll på om pre och post 96 modellerna kan skifta fälgar mellan sig?
Vore förträffligt med en extra uppsättning fälgar till min 94a.
Inte en aning men jag tvivlar på att dom är likadana. Jämför artikelnummer så vet du.

Fråga på drriders.com annars...
 
Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jaha. Då har jag beställt högkompskolv och större ventiler. Lövet ska porta toppen och sätesfräsa ventilerna åt mig och medans han sysslar med det får jag klyva motorn och stoppa i nytt vevhuslager. Kanske köper den där 3:e växeln och stoppar i också när jag ändå håller på.

Hade inte planerat att göra detta mitt i sommaren men det är lika bra att görat för det är något som inte står rätt till med hojen.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Högkompskolven, lite motorlager och den förstärkta 3:e växeln har anlänt! Håller på att riva motorn men har en hel del problem, bl a passar inte verktyget som är till för att dra av svänghjulet. :huvet

DSC_0841.jpg
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Svänghjulet kan resultera i att jag får köpa en ny motor, jag får inte loss det! Helt sjukt, jag verkar vara den första i DR650 historia som har detta problem. Och det är inte första gången jag har jävligt udda problem med den här hojen! :mad:
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top