DR 650 SM Motard

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Finns det ingen verkstad som kan lossa svänghjulet åt dig?
Borde gå och borde bli billigare än att köpa en annan motor.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Surt alltid något som ska jävlas :huvet

:hihi Motorn är ju hel för sjutton. Jävlar vad dum jag känner mig tänker inte säga ett ord till om det. Cyllen var dock paj och kolvringarna behövde bytas så det var väl tur i oturen att avdragaren inte funkade. Nu låser jag in mig i skamvrån i en vecka. :glömdet

En god vän hade sagt att det skulle vara stumt axiellt spel i kolvstaken, han menade nog axiellt med staken och jag trodde han menade axiellt med vevaxeln. Så jag var ju på väg att riva hela skiten. Nåväl nu har jag alla delar hemma vid ett kommande motorhaveri. :tummenupp

Kunskap berikar livet men jag känner mig helt korkad.
 
Last edited:

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Kalmar-Öland området
Hoj
DR 650-99
Men det är bra du lär dig mycket om den under tiden ..Så vet jag vem jag ska fråga sen när min jävlas eller jag vill bygga om den :p :tummenupp
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Gött att Postnord har tappat bort min specialfrästa högkompskolv. Nu har ju industrifolket semester så det blir ingen hoj den här sommaren :(:gråta
 

moddlaren

Guest
Gött att Postnord har tappat bort min specialfrästa högkompskolv. Nu har ju industrifolket semester så det blir ingen hoj den här sommaren :(:gråta

Vet precis hur det känns mitt wiseco foder o kolv tappade dom bort med o ingen ersättning.. Det måste den som skickar till dej begära att få o sedan föra över gelltet på ditt konto.. Ingen usa firma e nog sugen o traggla med posten åt dej..tyvärr:gråta
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hur har det gått, några framsteg? :)

Sicken timing du har! Javisst! Fick på 790 cyllen med kolv igår och toppen blir klar i veckan eller nästa. Skickar dock inget sådant viktigt med posten mer så jag tar bilen till Skövde och hämtar den.
Ska kolla på elektroniken med den nya hastighetsmätaren ikväll, lite märkligt att TrailTech har lyckats knö in en extra lampa på samma antal kontakter som det är original och jag hittar ingen på google som har frågat innan mig, märkligt.

DSC_2421.jpg

Kolven är förresten 110,4 mm i diameter, mäktigt är det :kär
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Längesedan nu, har byggt om elen i vinter och lagt alla kontakter under tanken. Är inte helt nöjd men det funkar och den kan rulla med detta denna säsongen iaf!

Min topp blev det inget gjort med hos min f.d. kompis, han kunde inte ett skit, var bara stor i käften och hade stor volym av kunniga kompisar som var mindre villiga att göra något alls åt min topp. Fick tillbaka den i det skick jag lämnade den i Oktober trots att jag några dagar tidigare hade blivit lovad att det bara var sätesfräsning som saknades. Bullshit Owe!

Topplocksverkstan fick ta vid och göra rubbet inklusive svarva nya ventilstyrningar i brons. Så nu är toppen portad med 32/36 ventiler (org. 28/32). Därtill är den planad 0,15mm.

Gjorde premiärturen i tisdags, blev 25 kurviga mil i lugnt tempo, maxfart på 130 km/h säger nya mätaren. :hihi På 1/3 gas dessutom, det finns gott om kraft kvar! :crash Men jag får väl köra in han lite snelt innan jag ger järnet men 200 ska nog inte vara något problem för hojen sen om jag kan sitta kvar upprätt i den hastigheten tvivlar jag på. :D
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top