Tjena! Är ny här så vi får se vad man får för respons.
Har en ducati monster 620 från 05 som gått 1000 mil typ.
Den är original förutom kapad röv och silmotordämpare.
Har en hel hög med funderingar så jag spottar nog mest ur mig så får vi se hur det går!
Kopplingen klibbar. När motorn är kall så måste jag pumpa på kopplingen, annars dör hojen när jag lägger i växel. Vet någon om detta är väldigt illa för hojen? Själv har jag funderingar kring om det kan vara för att det är helsyntetsolja (och hojen har våtkopling). Kanske bättre att köra delsyntet eller mineral? Eller något helt annat problem?
Vill gärna byta luftfilter för lite goare ljud. Gör det stor skildnad om jag köper box med öppet lock och ett ducati performance filter? Tankar kring detta någon?
En annan sak är styling. Borde kanske egentligen göra en ny tråd för det men men.
Är det någon som har erfarenhet av att sänka framlyktar och intrumenten? Skulle vilja göra det samt byta styre till något lägre. Tips?? Eller andra roliga stylingtips?
Peace
Har en ducati monster 620 från 05 som gått 1000 mil typ.
Den är original förutom kapad röv och silmotordämpare.
Har en hel hög med funderingar så jag spottar nog mest ur mig så får vi se hur det går!
Kopplingen klibbar. När motorn är kall så måste jag pumpa på kopplingen, annars dör hojen när jag lägger i växel. Vet någon om detta är väldigt illa för hojen? Själv har jag funderingar kring om det kan vara för att det är helsyntetsolja (och hojen har våtkopling). Kanske bättre att köra delsyntet eller mineral? Eller något helt annat problem?
Vill gärna byta luftfilter för lite goare ljud. Gör det stor skildnad om jag köper box med öppet lock och ett ducati performance filter? Tankar kring detta någon?
En annan sak är styling. Borde kanske egentligen göra en ny tråd för det men men.
Är det någon som har erfarenhet av att sänka framlyktar och intrumenten? Skulle vilja göra det samt byta styre till något lägre. Tips?? Eller andra roliga stylingtips?
Peace