"Det här köpte jag idag!"-tråden

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Nu var det inte idag jag köpte denna utan det var för 2 veckor sedan eller nåt. Men jag lägger upp bilder på den ändå :tungan Fan vad nöjd jag är. Funkar som shoppingbil också.


20160811_203727-1.jpg

20160808_200608.jpg
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Det blev en ny cykel. Fick kört 10 mil igår. Helnöjd!

En jävla massa fina komponenter ihopmonterade av en blind tysk...
8cfb7468a3589ab8ef8a456277adbfc5.jpg


Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Saknade den bärbara Asus ROG G752VT datorn som jag sålde men när jag ansåg mig mer eller mindre lurad när Asus stoppat i ett Nvidia GeForce GTX 980 med beteckningen M på slutet som innebar en grafikförlust på ca 40-50% bara för att spara ström i dessa bärbara datorer köpte jag istället en Asus ROG G752VS med den nya generationens grafikkort som även finns i stationära datorer.Så nu är där gott om kraft över med en Intel Core i7 6820HQ samt Nvidia GeForce GTX 1080 8GB.Detta även överklockat av Asus så att det ger ännu mer kraft.Nackdelen är kanske att denna bärbara dator är aningen tjock för att få plats med allt samt blytung om man tänkt bära den längre sträckor ... vem som nu skulle göra det.Nu får det vara slutdatat i ämnet. :crash

photo hosting sites
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Nu var det inte idag jag köpte denna utan det var för 2 veckor sedan eller nåt. Men jag lägger upp bilder på den ändå :tungan Fan vad nöjd jag är. Funkar som shoppingbil också.


View attachment 432973

View attachment 432972


Fett cool, det är som att ha en Ducce, den är vacker att se på och ibland slutar den fungera men det gör inget, för den är vacker att se på.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
En maskin, vet inte vad jag ska kalla det riktigt... Massa olika tillbehör och arbetsområden och jag hoppas att den kommer spara in ca 150h/månad de kommande 6 månaderna...
ChameleonProduktbild01.jpg
dsc_7560_b_1600.jpg
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Spara tid, är det en tidsfördröjare eller tidsmaskin hehe :D


Psst jag vet att det är en slipmaskin :crash

Precis, en billig tidsmaskin :gnissla

Det är mer än bara en slipmaskin... Det är en tapetnedtagningsmaskin, det är en glättningsmaskin, det är en slipmaskin, det är en rivmaskin och massa andra roliga prylar kan man göra.
En smidig sak verkar det vara åtminstone, jag hoppas att den är så bra som de påstår att den är. Vi renoverar lägenheter och bara tiden vi lägger ned på tapetnedtagning är grotesk. Sen står vi och flexar putsade ytor för att kunna putsa upp och tätskikta och det ska denna klara av också.
Och sen bredspacklar vi alla väggar och kör med Flexgiraff och den här blir ett bra komplement bara där.
Men den kostade som två Flex så jag hoppas att den är minst dubbelt så bra :3freak
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Litet sidospår, men vad är speciellt med Flex jämfört med andra fabrikat av slipmaskiner eftersom det fått bli ett eget verb, "flexa"?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Du skulle inte ta och köpa ett ordentligt skrivbord också när du ändå hade plånboken framme? ;)
Får ont i ryggen bara av att kolla :rofl

Näää, kunde inte låta bli så jag skaffade en Acer Predator också till vänster för att dra runt HTC Vive systemet. :crash
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top