Den här filmen ser jag mest fram emot att se

Merovingian

Guest
Avatar är enligt mig årets bästa film. Framför allt årets bästa filmupplevelse.

Agreed. Jag kommer se den igen på bio. Kul att 3D-tekniken har kommit upp sig så pass gente gamla rödgröna köret. Hoppas på att få se fler filmer i 3D i framtiden. Fruktansvärt bra film i övrigt.
Gigantfilmer såsom denna har enkom en nackdel.

De gör att verkliga livet upplevs ännu mer futilt och värdelöst.
De där få timmarna i salongen är något alldeles särskilt vid en riktigt bra film.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Agreed. Jag kommer se den igen på bio. Kul att 3D-tekniken har kommit upp sig så pass gente gamla rödgröna köret. Hoppas på att få se fler filmer i 3D i framtiden. Fruktansvärt bra film i övrigt.
Gigantfilmer såsom denna har enkom en nackdel.

De gör att verkliga livet upplevs ännu mer futilt och värdelöst.
De där få timmarna i salongen är något alldeles särskilt vid en riktigt bra film.

så rullen blir bättre när man ser den i 3d? har inte sett den, men tycker att trailern sög purjo, både vad gäller storyn och cgi...
 

Merovingian

Guest
så rullen blir bättre när man ser den i 3d? har inte sett den, men tycker att trailern sög purjo, både vad gäller storyn och cgi...

Man kan inte tillfredsställa alla med en och samma film.
Filmen blir knappast bättre som så, men upplevelsen blir.

Edit: Kikade på trailern. Gjorde inte filmen rättvisa för 5 öre.

Kuriosa: Jag noterade två ljudeffekter återanvända från Jurassic Park anno 1993.
Stora rovdjuret i skogen hade skriet från Jurassic Parks T-Rex och hästarna de red på hade det tjoande ljudet från JP's velociraptorer.
 
Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Shit. Kan inte undra vad du sett för CGI hittills om den där, and I quote, "sög purjo".

en hel del kommer med jobbet som kreatör; många reklamfilmer (utländska) har en hel del cgi numera, av varierande kvalité naturligtvis. så jag ser en hel del m.a.o.

avatar tillhör mittfåran och missförstå mig rätt, det är när det kommer till organiska objekt och det oftast i närbild, som cgi'n blir alltför ett 'tecknat' manér. det kan vara gjort så med flit, dvs att regissören helt enkelt vill ha det så, eller som oftast, att varken operatören eller cgi programmet är den absolut bästa.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
en hel del kommer med jobbet som kreatör; många reklamfilmer (utländska) har en hel del cgi numera, av varierande kvalité naturligtvis. så jag ser en hel del m.a.o.

avatar tillhör mittfåran och missförstå mig rätt, det är när det kommer till organiska objekt och det oftast i närbild, som cgi'n blir alltför ett 'tecknat' manér. det kan vara gjort så med flit, dvs att regissören helt enkelt vill ha det så, eller som oftast, att varken operatören eller cgi programmet är den absolut bästa.

Har du sett filmen? Bästa cgin jag har sett någonsin i alla fall. Jag tror inte att några reklamfilmer mäter sig med den dyraste filmen någonsin.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Såg "Avatar" i går.
Ingen 3D.
Ganska OK.
Lite för amerikansk för min smak.
Ingen tvekan om vilken del av jorden de kom ifrån.
Saknade humor.
För mycket kottplockarsnyft.
Men:
Helt OK.

Även allvarliga filmer med budskap SKALL innehålla humor.
"Gran Torino" skrattade jag mycket åt.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Har du sett filmen? Bästa cgin jag har sett någonsin i alla fall. Jag tror inte att några reklamfilmer mäter sig med den dyraste filmen någonsin.

nej, jag har ännu inte sett filmen. bara trailern och det enda jag baserar min uppfattning på, däremot tror jag att trailern, vad gäller kvalitén på cgi'n är går igenom för hela filmen.

du har inte sett de reklamfilmer jag sett.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Såg "Avatar" i går.
Ingen 3D.
Ganska OK.
Lite för amerikansk för min smak.
Ingen tvekan om vilken del av jorden de kom ifrån.
Saknade humor.
För mycket kottplockarsnyft.
Men:
Helt OK.

Även allvarliga filmer med budskap SKALL innehålla humor.
"Gran Torino" skrattade jag mycket åt.

Gran Torino var ju helt lysande. Gillar Clintan på äldre dar, han är grymt bra på att spela griniga gamla gubbar. Eller stryk det sista föresten. Jag tror inte han spelar. Han bara är sån.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
nej, jag har ännu inte sett filmen. bara trailern och det enda jag baserar min uppfattning på, däremot tror jag att trailern, vad gäller kvalitén på cgi'n är går igenom för hela filmen.

du har inte sett de reklamfilmer jag sett.
Den här trailern

[YOUTUBE-ID]2LQkTQ1foSU[/YOUTUBE-ID]

De här reklamfilmerna med superduperavancerad cgi som vida överträffar världens dyraste film med budget på 1677411827kr är alltså topphemliga och visas inte för andra människor än de som jobbar med reklam? Du får ursäkta min ignorans ifall det nu faktiskt är så men det tror jag inte en sekund på. :)
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Den här trailern
De här reklamfilmerna med superduperavancerad cgi som vida överträffar världens dyraste film med budget på 1677411827kr är alltså topphemliga och visas inte för andra människor än de som jobbar med reklam? Du får ursäkta min ignorans ifall det nu faktiskt är så men det tror jag inte en sekund på. :)

den trailern.

nej, de är inte topphemliga; sånt som visas på diverse reklamsajter som adcritic.com, bestadsontv.com osv osv för att inte tala om diverse dvd's byråer kan prenumerera på som visar de senaste reklamfilmerna, behind the scenes etc etc etc.

såhär i juletider får du tro på exakt vad du vill :)
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top