Den här filmen ser jag mest fram emot att se

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
det finns 18 miljarder bra och duktiga okända skådisar. att se samma 17 skådisar om och om igen i 93% av alla rullar, är varken originellt ej heller det optimala för att ta sig till en film...
Håller helt med dig där. Speciellt i "ikon"-filmer som sagan om ringen, starwars, mfl så borde man rollsätta någon som kan leva med att få sitt ansikte förknippat med rollkaraktären för all framtid. Blir med "äkta" då.
Star Wars med Samuel L. Jackson...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
...jag har börjat lessna på j. depps alla konstiga överdrivna karaktärer han spelar om och om igen, framförallt i just timpa burtons rullar. det blir mer en 'another weird johnny depp characterization movie' snarare än att det bara är en film, bra eller dålig.

det finns 18 miljarder bra och duktiga okända skådisar. att se samma 17 skådisar om och om igen i 93% av alla rullar, är varken originellt ej heller det optimala för att ta sig till en film...

Fast det funkar tydligen, och det är ju huvudsaken då det är tänkt att inbringa pengar. Samma film med ett obetydligt namn skulle säkerligen vara bra men inte vara lika attraktiv bland biobesökarna.
Sorgligt men sant.
 

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Gävle.
Hoj
Street Triple R, -12
...jag har börjat lessna på j. depps alla konstiga överdrivna karaktärer han spelar om och om igen, framförallt i just timpa burtons rullar. det blir mer en 'another weird johnny depp characterization movie' snarare än att det bara är en film, bra eller dålig.

det finns 18 miljarder bra och duktiga okända skådisar. att se samma 17 skådisar om och om igen i 93% av alla rullar, är varken originellt ej heller det optimala för att ta sig till en film...

Jag håller med vad det gäller skådisarna, helt klart skulle Burton behöva anlita andra än Helena Bonham Carter och Depp. Burtons styrka är väl snarare än skådespelarvalet hans förmåga att skapa extremt visuella filmer, knasiga karaktärer och magiska miljöer vilka är faktorer som gör att jag ser fram mot filmen. :)
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Håller helt med dig där. Speciellt i "ikon"-filmer som sagan om ringen, starwars, mfl så borde man rollsätta någon som kan leva med att få sitt ansikte förknippat med rollkaraktären för all framtid. Blir med "äkta" då.
Star Wars med Samuel L. Jackson...

precis.

det som är intressant är filmen, inte huruvida superstarskådis x är bra eller dålig. filmer idag är snarare mer reklam för just den skådisen än själva filmen i sig.

visst, skådisar drar folk resonerar ju filmbolagen, men vi vet också att en bra film är det som avgör om folk går på bio eller ej, i tells ya.

Fast det funkar tydligen, och det är ju huvudsaken då det är tänkt att inbringa pengar. Samma film med ett obetydligt namn skulle säkerligen vara bra men inte vara lika attraktiv bland biobesökarna.
Sorgligt men sant.

där tror jag du 'resonerar' fel; det är lätt att gå på det 'argumentet', att skådisarna har ett sådant attraktionsvärde i sig, att folk 'bara måste' gå och se den filmen.

precis som i reklamens underbara värld (jobbar som kreatör på reklambyrå), så är det idén som är avgörande om folk gillar en reklamfilm eller ej.

Jag håller med vad det gäller skådisarna, helt klart skulle Burton behöva anlita andra än Helena Bonham Carter och Depp. Burtons styrka är väl snarare än skådespelarvalet hans förmåga att skapa extremt visuella filmer, knasiga karaktärer och magiska miljöer vilka är faktorer som gör att jag ser fram mot filmen. :)

exakt så, i tells ya.

jag blir däremot mindre sugen på att kolla in hans filmer, just för att det är samma skådisar om och om igen, som är med.
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag håller med vad det gäller skådisarna, helt klart skulle Burton behöva anlita andra än Helena Bonham Carter och Depp. Burtons styrka är väl snarare än skådespelarvalet hans förmåga att skapa extremt visuella filmer, knasiga karaktärer och magiska miljöer vilka är faktorer som gör att jag ser fram mot filmen. :)
Kanske är så att Tim är lite snål och frugan samt bästa polaren jobbar gratis? :näsblod

Jag ser fram emot den rullen också. Gillar de flesta av Burtons filmer och även Depp och HBC som skådisar, men det känns som sagt lite ingrott. Jag tror att samma film fast med nya, hyffsat okända skådisar skulle kännas mycket fräschare och bättre (menat lite generellt över Burtons filmer).

Det spelar ingen roll hur bra en skådis är, personligheten lyser igenom och ens egen bild av skådespelaren speglas över från andra karaktärer han/hon spelat.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
där tror jag du 'resonerar' fel; det är lätt att gå på det 'argumentet', att skådisarna har ett sådant attraktionsvärde i sig, att folk 'bara måste' gå och se den filmen.

precis som i reklamens underbara värld (jobbar som kreatör på reklambyrå), så är det idén som är avgörande om folk gillar en reklamfilm eller ej.

Jag är övertygad om att du inte kan jämföra med reklamvärlden i detta fallet.
Min tjej vill se filmen "bara" för att Depp är med i filmen då hon brukar gilla hans filmer och jag är fortfarande övertygad om att så är fallet med resterande 95% av världens befolkning.
Och många filme rhar ju fallit platt tack vare usla okända skådisar, likväl som det har förekommit filmer som har blivit bra just tack vare okända skådisar...

Du har fel :mad:
 

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
bra fråga...
Hoj
Väntar på en Mille...
Håller med i stort om att lite mer variation bland skådespelarna hade varit trevligt, det är därför det är bra med Bskräckisar ;) man får på sin höjd en gammal avdankad halvkändis och resten är nya ansikten.

Mer specifikt dock så kan jag inte tänka mig någon som skulle göra the mad hatter ens i närheten av så bra som Johnny Depp.

Han ÄR the mad hatter...
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag är övertygad om att du inte kan jämföra med reklamvärlden i detta fallet.
Min tjej vill se filmen "bara" för att Depp är med i filmen då hon brukar gilla hans filmer och jag är fortfarande övertygad om att så är fallet med resterande 95% av världens befolkning.
Och många filme rhar ju fallit platt tack vare usla okända skådisar, likväl som det har förekommit filmer som har blivit bra just tack vare okända skådisar...

Du har fel :mad:

du har knappast kommit med argumentation som påvisar att jag har fel; det funkar definitivt som i reklamvärlden.

det är regissörens jobb och ansvar, att visualisera ett manus utifrån just hans idéer, tankar och magkänsla, på det bästa sättet han kan. precis som en kapten på ett fartyg är chef för hela fartyget och bestämmer exakt allt på fartyget. i 9 av 10 fall, är det dock studiobossarna som kräver x antal filmstjärnor i bärande roller och inte regissören. dessutom finns det i det skrivna kontraktet mellan studion & regissören alltför ofta, att regissören inte har full konstnärlig frihet (eller ingen alls eftersom det är vanligt med beställningsjobb) till 'sin egen film' (såna regisörer har bara ett fåtal på denna planet, tex james cameron, ridley scott och ett fåtal till) bossarna står för pengarna och vill ha 'säkra pengar' tillbaka, dvs en mer eller mindre garanterad vinst. i sin enfald tycker och tror de att med en filmstjärna eller två, så blir det så. och visst, ibland drar filmstjärnor publik.

men i syvende och sist, så är ett bra manus avgörande, likväl som att en bra idé i en reklamfilm, gillas av allmänheten.

jag föreslår å det grövsta, att du ägnar dig åt att fira jul och äta dig mätt på äcklig julmat, eller så får du komma på mina föreläsningar där jag bla gör jämförelser mellan reklam-och filmvärlden.

period. (det engelska ordet/uttrycket)
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top