Den dummaste frågan/påståendet ni hört ?

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Min förra flickvän Lina jobbade som guide på slottet i Stockholm under somrarna. Hon fick höra några helt otroliga mängder korkade saker från besökarna, i synnerhet från de amerikanska. Några axplock:

Turist: -Do you have the same problems with your vikings as we have with our native americans?


-Look honey, it's the royal castle! (Sagt av en turist till en annan. De befann sig inne på slottet, och tittade ut genom fönstret på Operan.)


Lina: -This is the kings guest apartement.
Turist till en annan: -Did you hear that? Elvis used to live here!

Häpp.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
En gång för länge sen när min dåvarande tjej kom hem från video-butiken så frågade jag henne om hon spolade tillbaka filmen varpå hon svarade: "O nej, de glömde jag". Självklart va det en DVD.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
URRninja skrev:
Lina: -This is the kings guest apartement.
Turist till en annan: -Did you hear that? Elvis used to live here!

Fy vad jag tycker om den här tråden. Berättade historian här ovan för min mentor och han skrattade rätt gött han också.

Men visst hade det varit mer spännande om det hade varit så att "The King" brukade bo på slottet? :tummenupp
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Kanske inte så dumt bara okunnigt.
Kompisens avgasrör var av och hängde på backen, vi kör till en
gör det själv hall. Väl uppe på bryggan så föreslår han att vi kan
binda fast avgasröret i den där runda stången under bilen.
Jag förklarar då att det där är kardanstången och att den roterar
när man kör med bilen.
Hans kommentar: Å fan snurrar den :hihi
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Hur många kalorier innehåller sperma?- frågade en tjej mig en gång :va

Hur mycket orkar man dricka?? :tungan

En historia som jag hört:

Föreläsning om säd, professorn säger att säd innehåller mycket glukos så att de orkar simma.
En tjej frågar då: -Om nu sperma innehåller så mycket socker... varför smakar det då salt?
Asgarv i hela salen... prof tystar alla och säger med lugn röst: -Jo, det är för att smaklökarna för salt befinner sig längst bak på tungan. Salen gungar. :fyllisar
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
medic skrev:
En historia som jag hört:

Föreläsning om säd, professorn säger att säd innehåller mycket glukos så att de orkar simma.
En tjej frågar då: -Om nu sperma innehåller så mycket socker... varför smakar det då salt?
Asgarv i hela salen... prof tystar alla och säger med lugn röst: -Jo, det är för att smaklökarna för salt befinner sig längst bak på tungan. Salen gungar. :fyllisar

:rofl :rofl :rofl :tummenupp
 

Farmer

#639
Gick med
14 Jul 2004
Ort
PÅ banan
Hoj
kawa
tycon1 skrev:
Haha, jag har haft en gammal klasskamrat som var mytoman av högsta graden..kan berätta milslånga stories, men här kommer en favvo!
'
Han börjar med att berätta att hemma hos honom minsann, där har dom 100mbit interenet sedan flera år tillbaka (och det var ett par år sedan han berättade det) Så den sannoliken var väldigt liten ...men iaf, och så bor dom i en fet villa med en 25m pool, och hans pappa hade tydligen det rätt gott ställt, så han hade en 911turbo och en Ninja...(nu kommer det bästa)
Killen i sig har nog aldrig suttit på en cykel, och klämmer ut sig....
Jag fick testa pappas ninja en gång, och eftersom jag inte är van så tog jag det rätt lungt...körde i en ca 160km/h...(han var 16år)

Och sedan att en goldwing tydligen vägde lite över ett ton....:banana

haha vem?
 

Coola Ola

Guest
ej namngiven person här på forumet, apropå att bygga om ramen för att få plats med annan motor:

ktm rasade fett, skulle behöva köpa en ny cylle, kolv, vev. blir för dyrt.
VArför jag valde pegaso motorn va ren slump, hittade en komlpett (mc-demontering med papper)motor med fuggar, blåsor, tändning-allt!
för drygt 3 lax, värt och testa men det e ju lite och göra innan det e klart
jag hade planer på stoppa in en r1 motor(det finns en hel del sådana på mc-skrotar för en billig peng) men pegaso motorn e relaitvt liten och det e motard
variant jag vill bygga, med en r1 motor skulle det blir street stukpå den.

men vad tror ni om att besikta hojen?? blir det som nybygge???
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Råkade höra en diskussion mellan några tonårstjejer när jag och polaren satt och käkade fylleburgare efter en helkväll.

"Ååå vet ni vad? Dricker man ett badkar med vatten blir man full!" :3freak
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
När man är gravid eller har fått barn hör man oxå en hel del knäppa kommentarer/frågor....

Smal i övrigt men en jättemage.."Ska du ha barn???"......nä jag har svalt en badboll.................om stora dotterns hår när hon var liten......"är det självlockigt?"...............nä hon hade pappilotter i heeeeeeeeela morgonen !! :3freak
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Markus skrev:
Var det mamma? Fy fan vad jag lider med dig. :hihi Nåja, nu är det händerna på täcket när mamsen är hemma antar jag?

Morsan lyckats hålla sig borta rätt väl (bor i garaget) men man har suttit/legat med nån brud när polare kommer in...
 

Wille

Gröna Faran
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/Hägerstensåsen
Hoj
SÅLD ZX6R
Ingen som har nämt nåt om politiker? Dom är ju dom värsta mytomanerna som finns. Speciellt precis innan ett val..
Enda gången dom med säkerhet vet vad dom talar om är ju när dom säger att dom ska höja skatten.
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Utdrag ur samtal på jobbet.
Blev prat om jag skulle fara på nåt...

Ja kanske på AUGUSTI buller..
Jaha, när är det då? i helgen eller?

Kan tilläga att det var under JULI :tomten
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
hehehe arbetsrelaterade kommentarer då....
Varför måste man larma på när man ändå sitter här hella natten???
Svaret på detta från en annan som också just utblat sig :) jo men du förstår det är ju så att man liksom ska ha larm för att det ser fin ut !!! :rolleyes:

en annan

du varför går vi tre lika ronder i tre olika hus??
haha ja jisses jag har inte komme på ett svar på den än ska jag säga...

tredje...
På skjutbanan för att ta vapenlicens

du om jag har fingret här och trycker in så menar du att alla tre atomatsäkringar inte gäller längre...*personen siktar vapnet på instruktören fullt ladat med fingret på avtryckaren*
precis och vart riktar du vapnet då?? (instruktören)...
ööööö rakt fram (persoenen som inte vet vart piparn SKA vara riktad)...
hehehe kan fan inte vara kul å vara vapeninstruktör de riskerar livet var å varanan dag :)
 

Maximilia

Guest
Wille skrev:
Ingen som har nämt nåt om politiker? Dom är ju dom värsta mytomanerna som finns. Speciellt precis innan ett val..
Enda gången dom med säkerhet vet vad dom talar om är ju när dom säger att dom ska höja skatten.


Våra politiker kan dom också.... Kommentar: Avveckla kärnkraftverken, vi behöver ingen kärnkraft när vi har el :huvet Ja just det.... :fatta! Det var någon grön representant som sa det.....
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
har en mytoman/prylbög till kompis som fungerar perfekt som diskutionsämne med andra kompisar om man inte har nåt annat/vettigare att snacka om :tomten
t.ex. jämföra det man har hört med vad han har berättat för den andra kompis. :näsblod

är så att har han nåt (nytt) så flashas det med prylen som tusan, t.ex. när han köpte en 3-mobil (lite över ett år sen, så det va nya heta saker då... som strulade som fan), och försökte impa oss andra med kameraljuset och att han hade en mp3-låt i den (medans vi andra tre kör med varsin ipod istället hehe)

jaja, det han ljugit mest om är nog att han äger en hoj (Yamaha Dragster), men efter ett tag blev man fundersam då det kom fram att _ingen_ av oss andra nånsin har sett den, och den va ständigt på lackering eller bänkning :)3freak) eller motsvarande - tills en dag då en kompis tröttnade på hans snack om hojen. vi tre va och lirade biljard, ena kompisen (som håller på att ta körkort) snackade om hurdan streetfighter han vill ha och vad han har råd med, och så kommer mytomanen med ett inlägg om att han minsann har en helsvart kolfiberhjälm med svartviser som skulle passa till hans framtida streetfighter (hjälmen kanske han äger, vad vet jag) varpå han fick svaret "vad har du den hjälmen till?... inte mycket till nytta utan hoj..." och sen blev det knäpptyst :rofl

det värsta/roligaste va nog när jag frågade min förra flickvän en sak om honom... är så att han ofta stoltserat med att han fick in henne i kompisgänget genom att vara ihop med henne för några år sen och hur han gjorde slut och hon inte ville det (bla bla bla...) (detta snackade han så tidigt om att det va innan man upptäckte att snackar han om nåt som han inte flashar/visar upp så stämmer det inte). så en dag frågade jag henne när, hur länge och varför hon va ihop med honom egentligen... och shit vilken tabbe... den blicken man fick kunde verkligen döda på 2 mils avstånd :3freak
nästa gång hon träffade honom (på en buss) så fick han minst sagt en utskällning :lol

p.s hans brorsa ska även ha ägt ett 3d-animeringsföretag (passande nog nämnde han detta när jag och en kompis började en 3d-kurs i gymnasiet) som han sålde för att köpa en bondgård :3freak och ha satt in 1 miljon kr till honom som han skulle få när han blev 18 (hmm... man kanske skulle fråga vad han har dom pengarna nu haha), brosan äger föresten även en Mercedes SL55 AMG men sjukt mycket tillbehör, några man aldrig hört talas om, t.ex. att bilen automatiskt ska höja sig innan fartgupp då den är så sänkt att den måste göra det.

jaja, jag ser hans snack som underhållning, och samtalsräddning när man träffar andra kompisar :tummenupp
 

dobermagnus

FFF/ Farbror Frejs Fanclub
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
xr 600
hade en klasskamrat som ljög om det ena å det andra ex:
att hans brorsas gamla C Compact gjorde 120 på ettans växel :kocko
om att han hade varit med om en crash i 250km å frontat med ett träd
å överlevt tack vare att han inte hade haft bilbälte på sig å flygit
ur å gjort en frivolt iluften bla bla bla... :kocko
han hade gjort en roundkick på en kille som var typ 2m hög å kickat
över hans huvud...tillägg han är själv smidig som ett kassaskåp :rolleyes:
:3freak
 

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Ort
göteborg
Hoj
r1
jag hade två kompisar som var riktiga tok mytomaner förut, hur som helst så skulle jag ha fest så jag sa år båda att komma (dom kännde inte varann) jävlar vilken rolig kombination det blev, dom satt å ljöj hela kvällen den ena värre än den andra hela tiden, så om ni vet två mytomaner se till att dom träffas så har ni många timmars skratt framför er
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top