s9d8as0vjk
Guest
CJ900RR skrev:om det var den dahlbäcks-golfen som det var länkat till här ovan så pratar vi om samma. hurvida allt som skrivs i bilsport är sant eller inte kan iof diskuteras men, min personliga åsikt är att dom är långt mer pålitliga än t.ex aftonbladet, expressen eller någon internet-sida.
nu är ju grejen med den här golfen att den inte är orginal. motor, drivlina, bromsar, ja nästan allt är utbytt till värsting-grejer ifrån audis rally-lager. och det sitter ju knappast någon löjlig 4-hjulskoppling ifrån Hallbergs (heter dom så?) utan det är väl konstant drivning på alla fyra hela tiden.
dessutom så sitter motorn bak vilket innebär en helt förändrad viktförhållning. och jo, i det här fallet så kan du jämföra golfen med en mustang med boss-paketet, då det i bägge fallen rör sig om extremt upphottade bilar.
Edit; sedan så finns det väl filmbevis på golfens prestanda. om du går in på zatzy.com så kan någon säkert fixa det åt dig.
Haha, det låter ju som du tror dig själv när du skriver.
4 hjul har svårare att spinna loss än 2 oavsett hur viktfördelningen ser ut. Och att en 2.2-liters motor (om informationen ovan är korrekt) har samma bett som en fullpreppad Mustang ser jag som föga trolig. Jag har åkt med i hyfsat vassa bilar (runt 400hk) med 4-hjulsdrift och visst kan man få dom att spinna. Typ i en start alternativt i väldigt låg fart ...