Dagens Blocket! (mc-relaterat)

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Hehe.. det och ljuddämpare.. sett han insane genius som byggt en v12 av en cbx? Med förgasarhästar och allt..

Jag har sett en video med ett par äldre män, nåja medelålders, som satt ihop två cbx-6, vilket ljud! Frågan är väl hur körbar den är, misstänker det kan bli lite värmeproblem med den bakre raden luftkylt..

Turbo på den motorn vore ett helgerån, förstöra ljudet med en roterande ljuddämpare, hua.. Sen är vevaxeln rätt skör i original också..
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag har sett en video med ett par äldre män, nåja medelålders, som satt ihop två cbx-6, vilket ljud! Frågan är väl hur körbar den är, misstänker det kan bli lite värmeproblem med den bakre raden luftkylt..

Turbo på den motorn vore ett helgerån, förstöra ljudet med en roterande ljuddämpare, hua.. Sen är vevaxeln rätt skör i original också..

Ja dom höll på i 17 år tror jag. Körbar? Näe.. låter som en ferrari? Yes..
Sen kan du vara lugn.. jag kommer inte ha tid att bygga nåt sånt innan nästa sjuka idé får fäste i hjärnbarken :thumbup:
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Han har pengar och gör något med dem som roar honom. Kul för honom!

Och faktiskt även för oss som kan få ta del av det hela, samlat... och slippa fara världen runt.

Noll koll på klassiska fordon och deras möjliga värde och noll respekt för legendariska namn inom svensk motorsport. Är detta ytterligare två kännetecken på den moderna spårrtthåjsåkaren...?

Det där är generellt för alla kids numera, de vet inget om något.
Face Down Generation

Såg nyligen ett tv-program där en nisse skulle testa att hålla i ett elstängsel, både en i programmets panel och en av grannens ungar (22-23 år) undrade vad som var så speciellt med det snöret...

:3freak
 

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Grimeton
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
lägger bara på hjälmar och annat meningslöst. Hojarna är ju coola men lite väääl många kanske :gnissla

Hade jag haft den tiden och den ekonomin hade jag ju levt livet ute i världen istället och upplevt nya saker. Inte bunkrat hojar och hjälmar därhemma.

Men men alla har väl olika känslor för vad som är skoj antar jag. Somliga tänker "flest saker när man dör vinner" jag tänker "sälj allt och lev upp pengarna innan man dör"[/QUOTE]

Får man inte ha hur många motorcyklar man vill?
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Dagens svensk:))

7 900:-
BMV 3,18i M-Power edition (Ful optik)

Seljer velkött min bmv pga stodier.

Utröstning:
Alifelgar somar M3 ekta split 17"
Vinterdeck kan köpas från min kusin (på bild)
Stort basjud spela micket högt decibel (tevlingsbas)
Bara liten råst inte micket att diskutera, bilen ej nytt!
13 8xx mil äkta ej skruvat mätare (service dokument fins på alla milen)
elhissar defect vänster dårren
apsolut nytt handbråmswire ock belegg back på bilen (dokument fins)
Chipps, går micket bra!
Ängla egon LED
Ej besiktat men inga problem den körs som nitt
Avsteld men vid snab afer jag kan bju på skaten

7900 kr men kan vid snab afer koma ner lite i priset.

Bilen kan ses i Göteborg o Malme

Snela, inga testpiloter, däckspark eller facebook kompis, nu e det det recker!!

Svarar dignet runt

Göteborg, Östra Göteborg
Modellår: 1994
Växellåda: Manuell
Miltal: 13 000 - 13 499
Tillverkningsår: -
Bränsle: Bensin
Mejla annonsören
070 - visa numret
Betala varan direkt
Ta bort, ändra, förnya
Trygg bilaffär
Se upp om annonsbilen plötslig står utomlands, i strid med annonsens beskrivning! Fler tips
Skriv ut - köp bläck
Köpekontrakt
Dela - mejl, Facebook, Twitter
Spara annons
Anmäl annons
Andra har även tittat på de här annonserna...
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
SHIT!!! chipps på köpet. Om det är Pringles Sour Cream Oninon så är jag på!!!!
Känns ju dock annars som annonsen är ett stort enda skämt!! Var tvungen att gå in på blocket och kolla och där var den!! :banana:banana:banana
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Dagens svensk:))

7 900:-
BMV 3,18i M-Power edition (Ful optik)

Seljer velkött min bmv pga stodier.

Utröstning:
Alifelgar somar M3 ekta split 17"
Vinterdeck kan köpas från min kusin (på bild)
Stort basjud spela micket högt decibel (tevlingsbas)
Bara liten råst inte micket att diskutera, bilen ej nytt!
13 8xx mil äkta ej skruvat mätare (service dokument fins på alla milen)
elhissar defect vänster dårren
apsolut nytt handbråmswire ock belegg back på bilen (dokument fins)
Chipps, går micket bra!
Ängla egon LED
Ej besiktat men inga problem den körs som nitt
Avsteld men vid snab afer jag kan bju på skaten

7900 kr men kan vid snab afer koma ner lite i priset.

Bilen kan ses i Göteborg o Malme

Snela, inga testpiloter, däckspark eller facebook kompis, nu e det det recker!!

Svarar dignet runt

Göteborg, Östra Göteborg
Modellår: 1994
Växellåda: Manuell
Miltal: 13 000 - 13 499
Tillverkningsår: -
Bränsle: Bensin
Mejla annonsören
070 - visa numret
Betala varan direkt
Ta bort, ändra, förnya
Trygg bilaffär
Se upp om annonsbilen plötslig står utomlands, i strid med annonsens beskrivning! Fler tips
Skriv ut - köp bläck
Köpekontrakt
Dela - mejl, Facebook, Twitter
Spara annons
Anmäl annons
Andra har även tittat på de här annonserna...


"Ring dygnet runt" "bilen kan ses i Gbg och Malmö" - Jo det är en kille som antagligen fyller år eller har skaffat sig en ovän eller...........ja precis vad som helst, det enda säkra är att det INTE är en seriös annons i alla fall.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
"Ring dygnet runt" "bilen kan ses i Gbg och Malmö" - Jo det är en kille som antagligen fyller år eller har skaffat sig en ovän eller...........ja precis vad som helst, det enda säkra är att det INTE är en seriös annons i alla fall.


Medans jag, som Stockholmare, inte ser någon som helst anledning till att den inte skulle vara äkta. Invandrare stavar väl inte bättre på västkusten?
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Det är ju helt uppenbart att det är någon som kan svenska som skrivit BMW-annonsen. En som driver med utlänningar, helt enkelt. Någon som sett för mycket på partaj.
 
Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
http://www.blocket.se/dalarna/Kawasaki_ZX10R_Ninja_Latt_laggd__1468mil_51317213.htm?ca=11&w=3


1000cc
174hk. 184hk med hjälp av fartvinden enligt fabrik.
Första cykeln med över 1hk/kg torrvikt

den där fartvinden får man aldrig underskatta.

Jag vet att det låter lustigt men det är sant det där med att hojen får lite mer hästar uppe i farten :)
Hade själv en exakt likadan en gång i tiden, det kallas för (Ram Air) Det vet du säkert redan men jag ville säga det ändå. Den hojen ZX-10R årsm 04-05 är en av dom absolut sjukaste maskinerna att köra. Styrdämpare var inte standard och det gick inte att hålla framhjulet nere på dom 3 första växlarna:yoparty
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Jag vet att det låter lustigt men det är sant det där med att hojen får lite mer hästar uppe i farten :)
Hade själv en exakt likadan en gång i tiden, det kallas för (Ram Air) Det vet du säkert redan men jag ville säga det ändå. Den hojen ZX-10R årsm 04-05 är en av dom absolut sjukaste maskinerna att köra. Styrdämpare var inte standard och det gick inte att hålla framhjulet nere på dom 3 första växlarna:yoparty

Håller med! Styrdämpare var det första jag köpte till min! Roligaste hojen jag har kört! :) Kort hjulbas + lätt maskin + massa hk = anabola matad widowmaker!
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
jo jag förstår också att det måste funka lite som en luffarturbo eller liknande, men tycker att det är lite som att skriva ut att en överladdad hoj kan få högre effekt om man höjer laddtrycket eller att om du kör hojen i temperaturer lägre än 4 grader får den också mer effekt.
 

Sned

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2011
Ort
Strängnäs
Hoj
Suzuki GSXR 750 2009
inkl pilotglasögon

Skärmavbild 2014-01-04 kl. 22.02.39.jpg

"Pruta om skicket inte är bra"...och OM skicket är bra finns ingen prutmån? Hur som helst ingår det ett par pilotbrillor, kan ju vara värt nåt!
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
OM man är seriöst intresserad så finns möjlighet att få se en bild på det som man är seriöst intresserad av! Vilket skämt! :näsblod
http://www.blocket.se/stockholm/Mycket_fin_Suzuki_SV1000_S_51365951.htm?ca=11&w=1
Blocket dräller av usla mobilbilder tagna i hel/halvmörker och ffa "lånade" bilder..
Om man, som i detta fallet, vill sälja nåt för 40 papp, hur svårt kan det då vara att fixa en korrekt bild??
Liite kan man väl begära av säljaren? Det är ju han som vill bli av med hojen, så en liiten ansträngning kan man väl få begära..?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top