Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det är det här jag aldrig förstått.

Okej att karln är hur grym som helst och har gjort massor för sporten.

Men varför 70 000 kr för en cross man förmodligen aldrig kommer köra?
Kommer man ha den på någon pedestal i garaget och beundra och berätta för sina vänner om hur man har en (i ordets rätta bemärkelse) unik cross?
Titta på den vattenkylda motorn och tänka att det är lätt värt 70 000 kr man kunde lagt på en hoj man faktiskt kör istället.
Förundras över de dubbla framskivorna och tänka att nä..semester kan man ju ta nästa sommar istället. Eller sommaren därpå.

Kalla mig konstig men jag köper hellre en ny välfungerande sak utan historia än en gammal sak jag aldrig kommer använda men som har historia.
Ibland är jag glad att jag inte hänger upp mig på gamla grejer..

Fråga Toyman :D
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850

Ja den karln måste ju vara Bitcoin miljonär eller något så mycket som han lägger bara på hjälmar och annat meningslöst. Hojarna är ju coola men lite väääl många kanske :gnissla

Hade jag haft den tiden och den ekonomin hade jag ju levt livet ute i världen istället och upplevt nya saker. Inte bunkrat hojar och hjälmar därhemma.

Men men alla har väl olika känslor för vad som är skoj antar jag. Somliga tänker "flest saker när man dör vinner" jag tänker "sälj allt och lev upp pengarna innan man dör"
 

l!ime

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2013
Ort
västerås
Hoj
yz 250
"Står nu utan kedja men startar och går i övrigt som den ska. "
sånt här får mina varningsklockor att ringa, hur svårt ska det vara att sticka till biltema och köpa en kedja så att man istället kan sälja en fullt fungerande hoj som går att köra? när de är såna här lätta skitfel i annonserna så tänker jag att dom har nått att dölja..

"batteriet är urladdat så du kan absolut inte provköra HEHEH"

suck...
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja den karln måste ju vara Bitcoin miljonär eller något så mycket som han lägger bara på hjälmar och annat meningslöst. Hojarna är ju coola men lite väääl många kanske :gnissla

Hade jag haft den tiden och den ekonomin hade jag ju levt livet ute i världen istället och upplevt nya saker. Inte bunkrat hojar och hjälmar därhemma.

Men men alla har väl olika känslor för vad som är skoj antar jag. Somliga tänker "flest saker när man dör vinner" jag tänker "sälj allt och lev upp pengarna innan man dör"

Vad fan är det med Sporthoj egentligen?
Är sidan på väg att mergas med Familjeliv...?
Du hackar på en medlem här inne som om han inte fanns?

Tony kanske har levt ute världen allaredan? Han kanske är less på det och är tillbaka hemma igen?
Han har pengar och gör något med dem som roar honom. Kul för honom!
Du har varken pengar eller "tid" som pensionären Tony. Synd för dig.

Men att posta ett inlägg där du beklagar dig över din situation och pissar på Tonys...? Allvarligt?


Vad fan är det med Sporthoj egentligen?
Är det verkligen den samlade tummelplatsen för total okunskap och historielöshet?
Bröderna Dönges var dem som lyfte in professionalismen i den svenska dragracingen för mer än förti år sedan!
Dom drev ett team, med allt vad det innebar - när andra låg på asfalten halvvägs till tävlingen och meckade möbelbuss från 50-talet.

Dönges Bros har bara genom sitt tävlande och sina satsningar gjort mer för svensk dragracing än de flesta andra. Dom insåg tidigt att sponsordekaler är till för att föra fram sponsorns budskap, inte täcka de egna rosthålen och krockskadorna. Dom höjde inte bara lägstanivån för de halvhjärtade, utan satt dessutom hela tiden nya ribbor för andra att försöka nå upp till. I Sverige och faktiskt utomlands också.

Så det var på dragracing Tony blev rik...?
Precis! Dragracing har alltid varit en bombsäker moneymaker...

Tänk om folk kunde lära sig att strunta i andras pengar och engagera sig lite i sina egna istället.
Var glad åt att Toyman plöjt alla sina pengar i olika former av motorsport eller MC-relaterade projekt!

Toyman har haft tur i livet. Hårt arbetande, ambitiösa och hängivna människor har ofta det. Det är dom andra som hela tiden har sådan himla otur.

Tony har dessutom redan innan han drog sig tillbaka haft gott om tid i sitt liv. Hårt arbetande människor brukar ha gott om både tur och tid. Tänk så det kan hämpa sig...

Igen - lite respekt, tack.
 
Last edited:

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Lungt och fint, killen har naturligtvis ingen aning om vem Toyman är, inte Nisse Hedlund heller osv.......

Hövlighet, respekt för andra människor osv. är också gammalt och förlegat precis som många i dag tycker att gamla hojar, kunskap etc... är förlegat.

Det är bara en sanning som kommer att bestå - "förgasarhästar" är starkare!!

God Jul :):krama
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Ja den karln måste ju vara Bitcoin miljonär eller något så mycket som han lägger bara på hjälmar och annat meningslöst. Hojarna är ju coola men lite väääl många kanske :gnissla

Hade jag haft den tiden och den ekonomin hade jag ju levt livet ute i världen istället och upplevt nya saker. Inte bunkrat hojar och hjälmar därhemma.

Men men alla har väl olika känslor för vad som är skoj antar jag. Somliga tänker "flest saker när man dör vinner" jag tänker "sälj allt och lev upp pengarna innan man dör"

Den klassiska Svenska avundsjukan...

För mig var Toymans motorcyklar mc-mässans höjdpunkt och det är härligt att Toyman samlat på sig dessa hojar och transporterar alla dessa till mässan för att visa dem för mässbesökarna!

Ta du din TDM850 och åk jorden runt, lev livet ute i Världen några år så får du som du vill! :7peta :hej
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Han har redan gjort det...

Ja den karln måste ju vara Bitcoin miljonär eller något så mycket som han lägger bara på hjälmar och annat meningslöst. Hojarna är ju coola men lite väääl många kanske :gnissla

Hade jag haft den tiden och den ekonomin hade jag ju levt livet ute i världen istället och upplevt nya saker. Inte bunkrat hojar och hjälmar därhemma.

Men men alla har väl olika känslor för vad som är skoj antar jag. Somliga tänker "flest saker när man dör vinner" jag tänker "sälj allt och lev upp pengarna innan man dör"

Några har redan påpekat det...men han har, redan gjort det, vart där o.s.v!
Du däremot verkar känna dig förfördelad med ett kass resultat i livets lotteri?:confused:
Fast det är underhållande när någon ventilerar sin frustration offentligt... :rolleyes:

Men mest intressant är att du verkar vara historielös...tyvärr brukar det leda till framtidslöshet. :rolleyes:

Men vem vet...det kanske finns hopp... :)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Noll koll på klassiska fordon och deras möjliga värde och noll respekt för legendariska namn inom svensk motorsport. Är detta ytterligare två kännetecken på den moderna spårrtthåjsåkaren...?
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Jadu... :glömdet Man skulle kunna tro att det är en R1 -98 han försöker kränga :D

wLEXWg5.jpg
 

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Toyman skrev:

Tjipp.

Bara så ingen missförstår mig så tycker jag att Toyman är en kille (okej, kanske gubbe) som gör precis det man ska göra om man har några kronor över.
Jag kan inte på något sätt säga emot eller något illa om honom då jag själv köpte Rossi-hjälmar osedda och utan aning om de passar bara för att det är Rossi-hjälmar och ser bra ut.


Jag tror det är väldigt många har som upskattar honom och hans hobby.

Men om jag ska klaga på något.

Så är det inte dags att skaffa större garaget :D
Eller vad säger du?:hihi
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja den karln måste ju vara Bitcoin miljonär eller något så mycket som han lägger bara på hjälmar och annat meningslöst. Hojarna är ju coola men lite väääl många kanske :gnissla

Hade jag haft den tiden och den ekonomin hade jag ju levt livet ute i världen istället och upplevt nya saker. Inte bunkrat hojar och hjälmar därhemma.

Men men alla har väl olika känslor för vad som är skoj antar jag. Somliga tänker "flest saker när man dör vinner" jag tänker "sälj allt och lev upp pengarna innan man dör"

Gnäller du på toyman? Karln är ju grym! Så ska jag ha det när jag blir stor..
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top