Dagbokstråden

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Uppdate på vinterputsen. igår kväll spenderades en timme i duschen tillsammans avfetning tvättsvamp och med min älskade kåpor. grundlig rengöring med efterföljande lackrengöring och vax. nu glänser dom vacker där på köksgolvet. :)
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
r matte skrev:
Uppdate på vinterputsen. igår kväll spenderades en timme i duschen tillsammans avfetning tvättsvamp och med min älskade kåpor. grundlig rengöring med efterföljande lackrengöring och vax. nu glänser dom vacker där på köksgolvet. :)

Suck :lol Avfettning i duschen av alla ställen...!!!

Jag vinterputsar inte!!! Vart några mil skogsväg idag....Grus, lera och vattenpölar :yoparty Hittade en vattenpöl utanför garaget, här ska tvättas tänkte jag, så ja la på en fet böörn.......så det enda som är rent är hjulhuset bak :hihi

BTW. Powerwheelisarna börjar sitta nu :banana
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Igår sålde jag min cbr 900. Sporthoj va inget för mig de får man ta när man blir gammal och stel :gnissla
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
270904

Jaha sitter man på soldathemmet och svär åt deras sega burkar. tror hela K3 delar på ett 56k.. :3freak bra skönt att inte ha kvällstjänst iaf, fick börja dagen med litet motionspass som vara i 2h var skit kul... :rolleyes: sen efter det var det kartlära hela eftermiddagen, typ klippa klistra Alá Dagis :hihi nje vad har ni gjort som är cilvilt och kul!?
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
SimmPsi skrev:
Jaha sitter man på soldathemmet och svär åt deras sega burkar. tror hela K3 delar på ett 56k.. :3freak bra skönt att inte ha kvällstjänst iaf, fick börja dagen med litet motionspass som vara i 2h var skit kul... :rolleyes: sen efter det var det kartlära hela eftermiddagen, typ klippa klistra Alá Dagis :hihi nje vad har ni gjort som är cilvilt och kul!?


Tillbringa gårdagskvällen i garaget med att rensa ut allt som fanns där och bytte plats med garagekompisen. nu står hojen ,morsan hoj och en moped snyggt uppradade . ser ut sem en verksta :yoparty. jo sen har jag köpt en ny motor till bilen he he kanske kan få ner 40 hk till i räsern :banana
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Fredag 24/9:
Jobba. Slutar 19:15. Därefter vart det svensexa för en kopmis som gifter sig den 2/10. -Vi börjar lite lätt på Skybar med ett antal 6:eek:r, fortsätter tungt på Blue Moon med flera 6:eek:r.. och avslutas på efterfest - dock en avslagen sådan. :fyllisar Hemkomst 05:00 ca. Brudgummen bra i gasen :D

Lördag 25/9:
Vaknar å går upp ca 10:00. (brudgummen ringer o väcker mig. Kan inte han sova får inte jag sova säger han. :fatta! )
Toastmaster på min SYSTERS bröllop. Ca 50 gäster. Faktiskt inge bakis och håller låda hela kvällen
Nykter o kör, mycket lyckat bröllop! Überlycklig syster :)

Söndag 26/9:
Erkänt lite sömnig.. kom hem från bröllopet 05:00. Fixar lite hemma. Startat hojen och klappat den lite så den inte känner sig ensam. Jenny blir lite irriterad eftersom hojen står inomhus i garaget under vardagsrummet, så hon hör inte TV:n. Gasar lite till. :rolleyes:

Måndag 27/9:
Jobbar
Tisdag 28/9:
Jobbar - Ser blått ut på himlen!! Coooolt!
 

Bifogat

  • Sophie o Leffe maskerad.JPG
    Sophie o Leffe maskerad.JPG
    14.1 KB · Visningar: 151
Last edited:

*CASHMAN*

Ceterum censeo Sandviken esse delendam
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
SUZUKI RM250 -91
Suck!

Funatic skrev:
Åkte lite hoj efter jobbet. Kul. Riktigt kul... :hihi
:corn :corn :corn

Jag åkte lite tåg efter jobbet, men jag såg inga hojjar på stationen vid sex när tåget kom in. Är säsongen slut?? :trött
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Börjar bli kallt nu på kvällarna, har bara åkt till jobbet idag, 5 km och 5 km hem, men har ändå hunnit med över 40 mil inom en veckas tid, så jag kan inte klaga, ju mer man kör dessto mer vill man köra.... :) synd bara att det börjar bli höst, men till sista oktober går nog, sen om dt är nogra fina dagar i november, sen kanske om det är kallt och torrt i december o januari...... :lol
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
*CASHMAN* skrev:
Jag åkte lite tåg efter jobbet, men jag såg inga hojjar på stationen vid sex när tåget kom in. Är säsongen slut?? :trött

Det är klockan 17:00 Vid stationen som gäller, hoppas det kommer folk som kör fortfarande, kunde inte vara med i onsdags om någon körde, men nästa onsdag kommer jag vid hyffsat väder(inte om det vräker ner...)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kvällskörning

Var ute en sväng igår kväll o luftade hojjen, fick också farbror blå efter mig..en fin kurva där man brukar vrida på liitte(50 km) såg farbror stå i höger efter böjen i en t-krosning, de såg nog att jag vred av rätt bra...hade de efter mig 5km i bakan, kunde inte låta bli att vrida upp hårt till 50 efter varje korsning :hihi
Sen tröttnade de och åkte på annat viktigare(kan man hoppas)uppdrag
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Jag gjorde rent hjälmen idag... Från det att den gjordes rent sist så har den varit med om ett antal av aRWe's vändor, den sista vart på 50 mil, emellan vändorna har jag bara brytt mig om att göra rent o byta visir...

Hjälmen såg ut som om den varit med om ett klusterbombsanfall, nästan så katterna fräste åt den.

Nåväl, till slut vart den ren o fin. Dagens uppgift avklarad. :tummenupp

(nästa uppgift blir skinnstället... med Cola från tjing-tjong-gatuköket i Dalarna... SkitskrajMC, känner du igen det :hihi )
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
:corn

Pejo skrev:
Jag gjorde rent hjälmen idag... Från det att den gjordes rent sist så har den varit med om ett antal av aRWe's vändor, den sista vart på 50 mil, emellan vändorna har jag bara brytt mig om att göra rent o byta visir...

Hjälmen såg ut som om den varit med om ett klusterbombsanfall, nästan så katterna fräste åt den.

Nåväl, till slut vart den ren o fin. Dagens uppgift avklarad. :tummenupp

(nästa uppgift blir skinnstället... med Cola från tjing-tjong-gatuköket i Dalarna... SkitskrajMC, känner du igen det :hihi )
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top