Dagbokstråden

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Fffaaannn

Nu e jag så jävla less. först pajade bilen igår igen på väg hem från jobbet. så jag hämta hojen tänkte åka med den då paja den med. går illa som fan. GGGAAA trött jag blir. Och så har nån dum jävel sntt mon cykelsadel. BBBLLLÄÄÄ bara att bita i det sura äpplet å jobba vidare.
 

R-Sickan

Guest
Det hagla idag !

Var ut och åkte hoj lite hoj idag.

Men när jag hälsade på föräldrarna så började det hagla.
Och då menar jag stora hagel.

Marken blev vit på några sekunder och grannens billarm gick igång.
han ut fort som attan och stängde av larmet och sprang in i huset igen.
Gick inte många sekunder så började den larma igen. Ha ha.

Blev kvar där en stund för att himlen skulle klarna upp lite och sedan
full fart hemmåt. ( Lugn aRWe vi är hela). :D

Hade hjärtat i halsgropen när jag visade upp R1:an för föräldrarna men gissa vad jag blev chockad när pappa log ett brett leende och frågade om han fick köpa Suzukin av mig. :hihi
Mamma sa inte mycket utan svarade bara att Jaaaa den är Väll Fin. :confused:

R-Sickan
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
2004-08-22 -> 24 : Nurburgring

Jahaja, då "råkade" man trilla ned till nurburgring igen. Inte för att åka hoj, utan för att åka med i en plåtlåda med hjul, som mest beter sig som en torktumlare [porsche med sportchassi].

Eftersom det vart en del roliga bilder [??] så slänger jag upp några. Dom är inte nån speciell ordning....

1: Vy från Hotel An Der Nordschleife. Notera banan längst bort mot kullen.
2: Parkeringsplats i Kochen. Positiv särbehandling - extra breda parkeringsrutor för kvinnor.
3: Moddad Bandit 1200? med präktig tyskröv. Fi fan....
4: Hojåkare på nordslingan, utgången ur Pflanzgarten. Knäet är i backen...
5: Alternativ till klubbtröja - rasta / kermit-skinnställ.
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    55.4 KB · Visningar: 132
  • 3.jpg
    3.jpg
    69 KB · Visningar: 149
  • 2.jpg
    2.jpg
    69.4 KB · Visningar: 146
  • 4.jpg
    4.jpg
    65.2 KB · Visningar: 146
  • 6.jpg
    6.jpg
    94.6 KB · Visningar: 139
Last edited:

Linus

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZX-6R Ninja 95
Det här har jag gjort idag..

Sitter på Camp Clara i Liberia och har just fått tillgång till internet.

Idag har vi varit inne i Monrovia - huvudstaden. Kul att se Afrika! De flesta är glada att vi är här och gör tummen upp :tummenupp och vinkar - men som vanligt finns det de som inte tycker att det är lika bra och pekar finger.

Ikväll har vi varit ute och övat med mörkerhjälpmedel.. höll på att vådabeskjuta en irländare som stod på post.. tur att inte han också hade googles - då hade det kanske slutat värre än med bara en laserstråle i bröstet på honom..
Sprang på en lila orm också.. - den verkade snäll och högg bara i pipan.. :)

Skriver lite mer sakligt någon annan gång. Hejs!
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Linus skrev:
Sitter på Camp Clara i Liberia och har just fått tillgång till internet.

Idag har vi varit inne i Monrovia - huvudstaden. Kul att se Afrika! De flesta är glada att vi är här och gör tummen upp :tummenupp och vinkar - men som vanligt finns det de som inte tycker att det är lika bra och pekar finger.

Ikväll har vi varit ute och övat med mörkerhjälpmedel.. höll på att vådabeskjuta en irländare som stod på post.. tur att inte han också hade googles - då hade det kanske slutat värre än med bara en laserstråle i bröstet på honom..
Sprang på en lila orm också.. - den verkade snäll och högg bara i pipan.. :)

Skriver lite mer sakligt någon annan gång. Hejs!

Tjena Tomas

Jaha du sitter därnere i Liberia och solar dig medan det blir kallare och regnigare här uppe i nord, se till att hålla ordning på infödingarna så dom inte slåss.
Hare :D så bra på din semester

Robban
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Akta dig för Malaria-ekorrar. :rolleyes:

Hoppas du har det bra där nere, take care!



Linus skrev:
Sitter på Camp Clara i Liberia och har just fått tillgång till internet.

Idag har vi varit inne i Monrovia - huvudstaden. Kul att se Afrika! De flesta är glada att vi är här och gör tummen upp :tummenupp och vinkar - men som vanligt finns det de som inte tycker att det är lika bra och pekar finger.

Ikväll har vi varit ute och övat med mörkerhjälpmedel.. höll på att vådabeskjuta en irländare som stod på post.. tur att inte han också hade googles - då hade det kanske slutat värre än med bara en laserstråle i bröstet på honom..
Sprang på en lila orm också.. - den verkade snäll och högg bara i pipan.. :)

Skriver lite mer sakligt någon annan gång. Hejs!
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Klockrent! :hihi


R-Sickan skrev:
Hade hjärtat i halsgropen när jag visade upp R1:an för föräldrarna men gissa vad jag blev chockad när pappa log ett brett leende och frågade om han fick köpa Suzukin av mig. :hihi
Mamma sa inte mycket utan svarade bara att Jaaaa den är Väll Fin. :confused:

R-Sickan
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
040911

Idag har jag insett hur otroligt KEWL jag är! :Bugar :rock Inte nog med att jag har slangat som en äkta rookie hela 1an X antal gånger, gjort en stoppie på 2dm och dagens NYA körteknik KNÄSKRAP!!! :cool Har blivit några extra varv i rondeller idag när man lärt sig hänga som en Orangutang med knä i marken :D
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Jag har sett skrapmärkena på knäpuckarna :tummenupp
Kallt som f-n, killen!

Ps.
Lycka till på baskerprovet! Ds.


SimmPsi skrev:
Idag har jag insett hur otroligt KEWL jag är! :Bugar :rock Inte nog med att jag har slangat som en äkta rookie hela 1an X antal gånger, gjort en stoppie på 2dm och dagens NYA körteknik KNÄSKRAP!!! :cool Har blivit några extra varv i rondeller idag när man lärt sig hänga som en Orangutang med knä i marken :D
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
040919

Funatic skrev:
Ps.
Lycka till på baskerprovet! Ds.

Tackar!Gick bra på baskerprovet, kom in i mål efter 27h :p man var lite seg,sliten och HUNGRIG. Blev en sträcka på nästan 8mil att stånka sig fram :banana
Som belöning fick jag min Gröna Basker och förlorad känsel i 4 tår :yoparty
Nu är man ledig en HEL vecka!!Wohooooo!!!blir dock EJ nån hojåka då mitt bakdäck är HELT slut, korden tittar fram :gråta
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
GRATTIS! BRA JOBBAT!!! :yoparty



SimmPsi skrev:
Tackar!Gick bra på baskerprovet, kom in i mål efter 27h :p man var lite seg,sliten och HUNGRIG. Blev en sträcka på nästan 8mil att stånka sig fram :banana
Som belöning fick jag min Gröna Basker och förlorad känsel i 4 tår :yoparty
Nu är man ledig en HEL vecka!!Wohooooo!!!blir dock EJ nån hojåka då mitt bakdäck är HELT slut, korden tittar fram :gråta
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Igår kväll så försvann strömmen ett tag. Sen kom den tillbaka. Då släckte jag och gick o la mig.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
så då var det slutåkt. nu står bättan i garaget avställd och igår plockade jag hem alla kåpor. He he fyllde köket hemma men massa plastkåpor. lite finputs i höstmörkret. kan även bli ett fint julpynt :). så jag tackar för mig den här sesongen vi syns i vår!
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
r matte skrev:
så då var det slutåkt. nu står bättan i garaget avställd och igår plockade jag hem alla kåpor. He he fyllde köket hemma men massa plastkåpor. lite finputs i höstmörkret. kan även bli ett fint julpynt :). så jag tackar för mig den här sesongen vi syns i vår!

Tanken har slagit mig med. Men kanske, kanske, kanske kan det bli en repa till.
 

Valerie

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki sv650s-06
Pejo skrev:
Tanken har slagit mig med. Men kanske, kanske, kanske kan det bli en repa till.

Paniken är nära förestående... :rofl

Jag vill åka mer hoj i år!!!

Dom säger att första vintern är värst!???

Men, visst finns det väl hopp om någon vända till i år? :banana :banana :banana
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Valerie skrev:
Paniken är nära förestående... :rofl
Jag vill åka mer hoj i år!!!
Dom säger att första vintern är värst!???

Första vintern är nog allra värst. Min förra vinter var överdjävlig... jag hade skrotat min hoj, hade ett försäkringsärende som drog ut på tiden, och ingen hoj... ingen alls, fram tills i november då 750'n inköptes.

Lite tips för ett övervintrande: För det första, gör "motorcykliska" saker. Skaffa bra mc-filmer, t.ex Faster, krisar det så skaffa GR1 o 2
Skaffa en miljon filmsnuttar på datorn o kolla på
Om du inte redan har en mekmanual till hojjen, skaffa en. Mekmanualen var min toa-lektyr nr1 förra vintern... alltid finns det nån sida man inte bläddrat på.
Meka med hojjen, vare sig det behövs eller inte. Som en gammal räv sa - plocka isär, gör rent, fetta in, sätt ihop...
Om klubben anordnar onsdagsfika - kom o snacka hoj.
I januari, när motardnissarna börjar köra ute på isen med dubbdäck, ligg på som en hök så du får prova på att åka lite. Sånt dämpar abstinensen massor.
Kolla på bilder från sommarens åkturer (det är därför kameran är med, vaffan trodde ni annars?).
Åk på mc-mässa i tokholm, oavsett om det är den stora eller lilla.

Ja, du förstår konceptet. Lev på gamla minnen, tills du kan skaffa nya... lycka till.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
040923

Eftersom man börjar få några få år på nacken och regeringen tycker jag inte längre är värd att skämma bort med gratis tandvård så har jag renoverat hela käften idag :crash 2 tänder fick sig en omgång :D Så se upp här är snubben med Hollywood smile igen :tungan
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top