Dagbokstråden

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Vänstern efter depårakan var ju iaf jävligt fin när jag var där.. bästa jag varit med om.. sen peta ned och sen högerkurvorna efter det.. jävla bra bana..

Jag håller med. Det var en riktigt bra kombination. Första vänstern kan man gå in i med hög fart, sen kasta över hojen för att ta första högern. Där var det lätt att förivra sig och börja ge på för mycket gas. Då fick man problem eftersom den kniper åt i utgången :huvet.
 

Bifogat

  • Presentation1.jpg
    Presentation1.jpg
    74.6 KB · Visningar: 104

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jag håller med. Det var en riktigt bra kombination. Första vänstern kan man gå in i med hög fart, sen kasta över hojen för att ta första högern. Där var det lätt att förivra sig och börja ge på för mycket gas. Då fick man problem eftersom den kniper åt i utgången :huvet.

Blå och röda sträcken, Gas o broms???
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Blå och röda sträcken, Gas o broms???
Eller gas och avslag:va

Ni är ju smarta så att man blir tårögd. Ni har rätt båda två.

Röd, acceleration.
Blå, deceleration (eller broms som en normal människa kallar det).
Omväxlande blå och röd, jämn fart.
Fast jag har fått lära mig att det bara ska finnas 2 lägen när man kör på banan, gas eller broms, så jag får väl skämmas lite.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
mummel, mummel...800 mil, men jag brukar seeggga ut säsongen..

Men jag får lov att ställa av i slutet av den här månaden pga försäkringskostnader..:( Skönt att ha en hoj som inte är så dyr i försäkring...
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Tack till snubben på motarden som hjälpte mig ut ur diket utanför Rytterne idag! Hojen klarade sig bra! :)

Bara hojen?

Ni är ju smarta så att man blir tårögd. Ni har rätt båda två.

Röd, acceleration.
Blå, deceleration (eller broms som en normal människa kallar det).
Omväxlande blå och röd, jämn fart.
Fast jag har fått lära mig att det bara ska finnas 2 lägen när man kör på banan, gas eller broms, så jag får väl skämmas lite.

Hmmm då undrar jag om du inte ska gasa lite tidigare i kurvorna.
Du har inte en sådan datalogg över när du satt ditt snabbaste vara på Gelleråsen? Och vad använder du för GPS-logger?
Blir det nåt rejs i år? Skulle vara kul att kika, eller mecka :)
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kul dag, upp, frulle, tvätta seKsförtin' - kika på damrallyt i Sura, iväg på seKsförtin' på småvägarna ut mot Lisjö och mötte upp Korven, Evis och Gabor med resp. knoddar ivrigt gasande på varsin minicross.

Kaffe och trevlig pratstund, och gott me' garv åt telningarnas äventyr - skjutsade Evis lille Simon lite (vad starka smågrabbar är, jääädrar vad han höll i sig :hihi ), tackade för mig och frapp-frappade hem via "genvägar", så det blev tre gånger så långt som det borde varit. :hihi

Kul med moped!


...så brände vi av en terrängmil i löparskor prexis - 52,44...undrar om man får straffa för det imorgon när det skall köras BKK? :crash
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Löparskor? FUSK, när de finns kängor M90 :D

Kul dag, upp, frulle, tvätta seKsförtin' - kika på damrallyt i Sura, iväg på seKsförtin' på småvägarna ut mot Lisjö och mötte upp Korven, Evis och Gabor med resp. knoddar ivrigt gasande på varsin minicross.

Kaffe och trevlig pratstund, och gott me' garv åt telningarnas äventyr - skjutsade Evis lille Simon lite (vad starka smågrabbar är, jääädrar vad han höll i sig :hihi ), tackade för mig och frapp-frappade hem via "genvägar", så det blev tre gånger så långt som det borde varit. :hihi

Kul med moped!


...så brände vi av en terrängmil i löparskor prexis - 52,44...undrar om man får straffa för det imorgon när det skall köras BKK? :crash
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Hmmm då undrar jag om du inte ska gasa lite tidigare i kurvorna.
Du har inte en sådan datalogg över när du satt ditt snabbaste vara på Gelleråsen? Och vad använder du för GPS-logger?
Blir det nåt rejs i år? Skulle vara kul att kika, eller mecka :)

När man tittar på loggen så skulle jag helt klart kunna börja ge mer gas tidigare. Men det känns inte så när jag kör, då blir jag lite harig och håller igen lite väl mycket. Har väl fortfarande lite highsider rädsla kvar i kroppen.

Jag änvänder mig av en sån här. http://www.laptimer.se/?category_id=67&item_id=CATHGRW
Dyr som tusan. Men efter att ha gråtit blod över priset i ett par månader så börjar det äntligen kännas som om att det var ett bra inköp.

Tyvärr så tillåter inte ekonomin nått race i år. Ska ivarjefall försöka köra några träningar till i år. Men nästa år då kommer jag ge mig in i leken på riktigt.

Skicka över en mailaddress så kan jag maila dig bästa tiderna från Gelleråsen.
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Har idag varit till Gävle med 990 och fått 750-milsservice gjord.
11 mil dit i molnigt väder, betala 3100:- och åka hem 11 mil i regn.:rolleyes:

Har provat på ett skapligt uppställ vid en omkörning också, då bakdäcket spann loss i vätan.
Kunnat vässa en penna i hålet där bak som SGM brukar säga..:D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Har idag varit till Gävle med 990 och fått 750-milsservice gjord.
11 mil dit i molnigt väder, betala 3100:- och åka hem 11 mil i regn.:rolleyes:

Har provat på ett skapligt uppställ vid en omkörning också, då bakdäcket spann loss i vätan.
Kunnat vässa en penna i hålet där bak som SGM brukar säga..:D

"Det var en flicka från Gränna, som sitt rövhål så kunde spänna - hon kunde hålla en nål, strypa en ål - ja, till och med vässa en penna!"

:D
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
"Det var en flicka från Gränna, som sitt rövhål så kunde spänna - hon kunde hålla en nål, strypa en ål - ja, till och med vässa en penna!"

:D

Oj vad du är esoterisk och bevandrad i poesins värld(your a poet and did´nt
know it)Lite synd att jag fyllt mitt huvud med porr ist så att det inte finns utrymme för korta rim som dessa:)
 
Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
ja ha då lämnar jag högfartsplastracketbomberträsket åter en gång och faller in i ledet av bombafethårtpåslangenklubben :yoparty
 

Bifogat

  • duke.jpg
    duke.jpg
    239.4 KB · Visningar: 67

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Arboga
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
ja ha då lämnar jag högfartsplastracketbomberträsket åter en gång och faller in i ledet av bombafethårtpåslangenklubben :yoparty


Kommer följa efter, väntar nog dock till våren innan jag köper mig en hoj. siktar på ktm 625.

Fast kommer väl ha kvar firebladen om jag inte får den såld smidigt.
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
ja ha då lämnar jag högfartsplastracketbomberträsket åter en gång och faller in i ledet av bombafethårtpåslangenklubben :yoparty

Hmm inte bra att svika gixxerklubben ju :huvet nu blev jag med sugen på en citymoppe för bakhjulsbombning :gnissla

Är affären helt klar? Grattis isåfall till nya hojen..
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top