Då har man hamnat i tidningarna...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Helt missat de här, skönt att de gick såpass bra!

Jobba på med återhämtningen så får vi ta en tur till våren, lovar att tanka innan den här gången :)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag tog körkortet på en en breva 750 så motorkonfiguration ala tvärställd v-twin med tillhörande kardan känner jag mig rätt hemma med! Den guzzin som skulle kunna bli en kandidat är v7 stone. Enkel, lätt och avskalad, precis som jag gillar det. Racerversionen är snygg men passagerarplats och möjlighet att ha bagage är ett krav.
Nu blir detta lite OT med tanke på att tråden faktiskt handlar om att du lever (tack och lov!) trots att du använde din Honda på älgjakt... Men, jag känner till ett par V7-ägare och de är väldigt nöjda! Snygg hoj, gott ljud, fin på vägen. Effektsvag förstås, för den som vill gasa rakt fram, men det är du ju van vid. Och det ju ändå kurvhastigheten och kurvorna som är roliga! :)
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Idag, under lunchen bestämde jag för att sätta en milstolpe - nämligen besöka en MC butik! Jag välkomnades av en vacker syn av diverse 2-hjulingar med en lätt doft av gummi, metall och suspekta vätskor. Med andra ord hade jag kommit rätt!

Jag provsatt en hoj för att testa om rörligheten i högerfoten var tillräcklig för att jag skulle kunna operera bakbromsen utan att trycka ner den med hälen. Det gick! Det var dock en liten fördröjning mellan att jag ville trycka ner tårna tills musklerna svarade på kommandot, men jag har hela vintern att jobba på saken. Kraften i benet räckte dock inte att parera med så jag höll på välta den hojen jag satt på, men klarade mig tack var det en närliggande pelare jag kunde ta tag i. Att kicka gick inte så bra heller, men det kommer, även om det är tveksamt att jag kommer behöva nyttja den egenskapen.

Precis efter att jag klivit av kom en farbror till mig och började snacka. Han sa att hans son äger just den hojen som jag precis satt, en xt125x. Han berättade hur hojen upplevdes, hur de har moddat den samt diverse annat. Det visade sig att han ska sälja den till våren, då sonen ska gå upp till mellanklass. Utifall den minimala risken skulle inträffa att jag är på jakt efter en ny hoj samtidigt som han ska sälja bytte vi nummer. En xt125x kändes som en trevlig hoj som jag satt fint på. Perfekt för sommarens skogsvägtouring i fjällen! :)

Nu när jag har satt referenspunkten ska jag sikta på att kunna parera en 125a med högerbenet om en månad. Om ytterligare en ska jag se hur den manövern går med en tyngre hoj. Skadar aldrig med lite extra inspiration till rehaben! :)
 

Semlan84

Sådär ja...
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
cb1000ra -11
Fy fan inge kul läsning men skönt att det gick så bra som de gick under omständigheterna.

Krya på dig! :krama
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Nu är man återigen på 2 hjul! Slutade med en liten encylindring fyrtaktare - som det ska va! Känner mig riktigt nöjd med köpet, speciellt efter att ha bytt ut det höga originalstyret mot ett sportigare och snyggare. Ska bli så gött att åter igen vara ute på vägarna, njuta av landskapen, campa i skogen och dra på festivaler! Nu återstår det bara att köpa ny personlig utrustning, från topp till tå (bokstavligt talat!)

Vad gäller benet så klarar jag numera gå skapligt utan hjälpmedel en kortare sträcka, annars använder jag en hemmabyggd käpp. Med andra ord ser jag inga hinder för att fortsätta köra, allt från en vända på favoritvägen i krokarna till äventyr ute på någon kontinent nånstans i världen! :)
 

Bifogat

  • IMG_1153.jpg
    IMG_1153.jpg
    244.2 KB · Visningar: 235
Last edited:

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Jag gillar att du verkar få ut så mycket av din åkning med hojar som är väldigt basic, det är faktiskt en konst i sig det!
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Fast är det verkligen det?

En sann motorcyklist tycker att framförandet på två hjul är intressant. Inte vad man har för spec eller vilket märke det är.

:)
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Mycket tänkvärd läsning! Din inställning och vilja att komma tillbaka gillar jag! Det vi andra kan lära oss av detta är att ingen av oss är odödlig!
Håll gärna denna tråd levande så vi får vara med om din resa tillbaka till tung hoj och ett fullt fungerande ben igen! :)
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Vilken historia, och vilken återhämtning, va duktig du är Pledians :) Min sambo föll från taket av stugan (kring 2m höjd) 5 juni 2012, bröt smalbenet och mycket i fotleden (trasslade in sig i steget), på högersidan ... samma som dig, flera ops för att fixa till allt. Rehaben tog lång tid, men sommaren 2013 var han åter på hoj igen :banana Han haltar också lite grann, och har fått köpa en annan mc stövel för högerfoten, med bredare skaft för han är stel i fotleden, men annars så kör han i princip helt normalt :tummenupp Och det kommer du göra å :yoparty Förresten, vi kör moppe ibland också (Honda MT5) och ifjol fick jag alltid kicka igång hans åt honom, men i år går det bättre för han att göra det själv, så länge det inte behövs alltför många spark ;) (Han har faktiskt nu tagit bort allt "metallskrot" från benet, vilket man kan göra först ett år efter grejerna opererats in, ifall man får besvär av dem, villket han hade)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top