Då har man hamnat i tidningarna...

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Orange.
Härligt att det gick så bra! Se nu till att flexa ut de där tårna ordentligt! Och sluta stöta på sjukgymnasten! :tungan :hej
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Usch, inte roligt att skada sig!

Men som alla säger, det kunde varit värre!

Min sista vurpa drog jag av korsbandet och yttre ledband i v-knä. Maken till seg rehab får man leta efter......

Var nog bra att benet ditt gick av för då kanske du klarat dina ledband och ligament.

I övrigt får du se det positivt. Vart ju slut på säsongen ändå :-D

Krya på dig :)
 

Jabbekot

Jabbekot
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Oxie
Hoj
89:a GPZ900R A6 och en 95:a CBR1000F
Hur mår du nu, då?
Finns det nånting, som vi kann hjälpa till med?
Mvh
Jakob
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Del III

Hur fortlöper det hela? Över 1 månad sen uppdatering.
Helt riktigt, det är på tiden med en uppdatering!

Under de senaste 2 veckorna har jag känt att jag kommer tillbaka till livet.

Under sjukhusvistelsen och under den första veckan hemma kände jag mig hjälplös och rejält skadad. Det enda jag kunde fokusera på var att klara mig till slutet av dagen, för att få uppleva morgondagen. Högerbenet var rejält svullet, såren såg ut som atombombnedslag och jag hade ingen känsel i stora områden, vilket gjorde att min själ inte kände igen högerbenet som min egen kroppsdel. All energi var dränerad vilket gjorde att även de mest triviala vardagssysslorna blev till enorma projekt. Tack och lov att jag inte bor själv!

Nu känner jag mig tillräckligt optimistisk för att göra ett försök att komma tillbax till jobbet, från och med nästa vecka! Att åka tunnelbana i rusningstid känns som en stor risk, samtidigt som transporten som helhet skulle ta väldigt mycket energi, så jag har lyckats övertala försäkringskassan att betala taxiresor till & från jobbet ända fram till årsskiftet! Ledighet är skönt men till slut tröttnar man på att bara sitta hemma. Dock känns det fel att använda ordet ledighet.

Dagliga rutiner har varit sjukgymnastik med fokus på att få igång rörlighet i höger knä och höger fot. Jag klarar inte riktigt att räta ut knät och böja foten ordentligt så att den släpar efter en aning när jag går med kryckorna. Någon belastning utöver benets vikt är det inte dax för ännu. Jag har dock minskat på den dagliga medicineringen, svullnaden börjar lägga sig och såren läker, så sakta men säkert ska jag se till att vara återställd. Det är mitt mål och motivationen är på topp!

Under senaste sjukhusbesöket träffade jag den läkaren som hade opererat mig, och han tyckte att läkningsprocessen gick bättre än vad han hade hoppats på, vilket naturligtvis är glädjande att höra! Besöket inleddes dock med en gnutta komik: När jag var på väg till "min" avdelning såg jag en råtta springandes genom sjukhuskorridoren, jagandes av ett gäng sjuskyrror med hinkar och moppar! Såg helt sjukt ut! :)

Förutom alla vänner som har hjälpt mig, vill jag tacka Bike redaktionen, närmare bestämt Jonathan Balsvik. Nån vecka efter att jag startade denna tråd får jag ett PM, där han erbjuder mig ett krya-på paket i form av alla nummer av tidningen för året samt en bunt med hojrelaterade filmer, från bioduksmaterial till ren racing. Att någon gör nåt sånt för en total främling får mig att tro på mänskligheten.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Vill inte kapa tråden men älgar kan vara lite jobbiga att möta...som tur var körde jag en stoooor bil istället för hoj. Klippte en 17-taggars tjur i över 100 km/h med min ford fiesta. Skallade honom genom glastakluckan då han tryckte in taket. Klarade mig med stora skrapsår i huvudet och lite nackont och har inga större besvär idag.
 

Bifogat

  • 228091_10151051730966924_1676068909_n.jpg
    228091_10151051730966924_1676068909_n.jpg
    163.3 KB · Visningar: 127
  • 251023_10151053025586924_384721143_n.jpg
    251023_10151053025586924_384721143_n.jpg
    140.6 KB · Visningar: 128

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Förutom alla vänner som har hjälpt mig, vill jag tacka Bike redaktionen, närmare bestämt Jonathan Balsvik. Nån vecka efter att jag startade denna tråd får jag ett PM, där han erbjuder mig ett krya-på paket i form av alla nummer av tidningen för året samt en bunt med hojrelaterade filmer, från bioduksmaterial till ren racing. Att någon gör nåt sånt för en total främling får mig att tro på mänskligheten.

Det är empati om något, en sann hjälte! :tummenupp

Krya på dig!
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Haha ser iaf ut som hondan tog hem ronden mot älgen :) nästan som man skulle kunna fråga sig vad den är gjord av. Ser nr ut som den bara har trumlat runt lite i en lätt vurpa.

tycker tvärt om, du borde skaffa dig en CX igen :) du har ju iaf beprövad 100% överlevnads statistik på den haha.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Haha ser iaf ut som hondan tog hem ronden mot älgen :) nästan som man skulle kunna fråga sig vad den är gjord av. Ser nr ut som den bara har trumlat runt lite i en lätt vurpa.

tycker tvärt om, du borde skaffa dig en CX igen :) du har ju iaf beprövad 100% överlevnads statistik på den haha.
Haha, det kanske är så jag ska se på saken! :D

Ett av huvudskälen till att jag skaffade en CX är att den är konstruerad som en stridsvagn - överdimensionerat gods, inget går sönder, obefintlig behov av service. Det märks på vikten, 230kg körklar är rejält mkt för en 500 kubikare.
Vem vet, jag kanske hade klarat mig oskadd om jag hade ingenjören som konstruerade den hojen till farsa :)

Kan nämna att när jag passerade london under förra årets europa runt resa så krockade jag med en lexus som svängde ut framför mig. Den vänstra cylindern åkte in i bilens högra framsida. Bilens stänkskärm blev inbucklad och stötfångaren slets loss. CXen klarade sig med endast några små repor på topplocket! :rock

Jag kommer helt klart sakna den hojen. Att vrida på gasrullen och låta v-twin motorn varva upp med dess härliga ljud såväl som vrid fick mig att le varje gång jag gjorde det. Buffeln har fått vara med om ett antal dragrace från rödljus mot betydligt starkare fordon utan att skämma bort sig. Ett streetfighetstyre gjorde underverk för hanteringen och känslan av att sitta på en riktig motorcykel har funnits ända sen första provturen.

Men jag har ju hela vintern på mig för att fundera på en ersättare...
 
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Det är empati om något, en sann hjälte! :tummenupp

Eller fiffig kundvård, eftersom TS poserade med Bike-tidning på första sjukhusbilden :)
Helt klart en schysst gest iaf.

Ska man krascha ska man tydligen krascha med gammal tung hoj.
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Haha, det kanske är så jag ska se på saken! :D

Ett av huvudskälen till att jag skaffade en CX är att den är konstruerad som en stridsvagn - överdimensionerat gods, inget går sönder, obefintlig behov av service. Det märks på vikten, 230kg körklar är rejält mkt för en 500 kubikare.
Vem vet, jag kanske hade klarat mig oskadd om jag hade ingenjören som konstruerade den hojen till farsa :)

Kan nämna att när jag passerade london under förra årets europa runt resa så krockade jag med en lexus som svängde ut framför mig. Den vänstra cylindern åkte in i bilens högra framsida. Bilens stänkskärm blev inbucklad och stötfångaren slets loss. CXen klarade sig med endast några små repor på topplocket! :rock

Jag kommer helt klart sakna den hojen. Att vrida på gasrullen och låta v-twin motorn varva upp med dess härliga ljud såväl som vrid fick mig att le varje gång jag gjorde det. Buffeln har fått vara med om ett antal dragrace från rödljus mot betydligt starkare fordon utan att skämma bort sig. Ett streetfighetstyre gjorde underverk för hanteringen och känslan av att sitta på en riktig motorcykel har funnits ända sen första provturen.

Men jag har ju hela vintern på mig för att fundera på en ersättare...

Som att dundra fram på en pansarbrytande tungstens-maskin :yoparty

Själv hoppar jag fram på en Moto guzzi och vad jag tycker du ska välja för ersättare kanske inte är så svårt att gissa ;) Fast CX är någ betydligt driftsäkrare. Själv hade jag oturen att avsluta min säsong med lite oseriös drifting i en rondel 4km hemifrån. Kan säga att min Guzzi är hyfsat hård men tyvärr är vägräcket hårdare :( fast firman jag lämnade in den på för 6 veckor sen ringde i torsdags och sa att jag kunde hämta den :tummenupp



Oavsätt vad för hoj du nu väljer tror jag det är viktigt att du hoppar upp på järnhästen så snart som möjligt så man kan komma på spåren så snabbt som möjligt igen. Är lätt att bli avskräckt annars om man har fått bita i den sura änden av ens hobby/livsstil. Men så är det ibland. Inget gott utan något ont :fakta Fast du verka vara en skön snubbe som gärna går i mål med flaggan i topp så jag tror inte det ska vara något problem :tummenupp
 

Broder Gavira

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Flertalet
Mmmhhmm, hade själv denna modell som första hoj på 80talet. Kan ju säga att den är pansarbrytande, så en liten älg hade ju inte en chans i H-vetet. :fakta
Honda CX500 modellen fick snabbt smeknamnet "plastgrisen". Troligen första gången en gris med tillhörande förare haft ihjäl en älg :crash! Krya på sig!
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Som att dundra fram på en pansarbrytande tungstens-maskin :yoparty

Själv hoppar jag fram på en Moto guzzi och vad jag tycker du ska välja för ersättare kanske inte är så svårt att gissa ....
Jag tog körkortet på en en breva 750 så motorkonfiguration ala tvärställd v-twin med tillhörande kardan känner jag mig rätt hemma med! Den guzzin som skulle kunna bli en kandidat är v7 stone. Enkel, lätt och avskalad, precis som jag gillar det. Racerversionen är snygg men passagerarplats och möjlighet att ha bagage är ett krav.

För övrigt är detta min första vecka på kontoret! Får taxiresan betald av försäkringskassan ända fram till årsskiftet, känns grymt lyxigt och spar mig en hel del energi och risk. Fast varje gång vi hamnar i en kö så drömmer jag mig bort att jag grenslade ett betydligt smalare fordon som utan ansträngning kunde smita fram mellan bilarna och alltid vara först iväg från rödljusen...
:hojcbr

Tack för alla svar och krya på önskningar!
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Ja de är grymt snygga men känns mer som en andra hoj. Den hojen jag sitter och sneglar på är Moto Guzzi 1200 Griso 8V grön med ekerfälgar :)


skönt att börja komma igång. Åker sällan taxi men det är klart någon form av lyxig känsla i det hela :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top