Cigarr-tråden

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Idag har jag köpt en humidor! :banana

Världens fynd, hittade en med fuktare (svamp) och hygrometer (billig plast-analog) för 50 kr på loppis. Sjukt nöjd! Nästa lön blir det såna där humibeads också men nu får jag klara mig med de två som sitter i samt den jag fick av Ketzer.

Ska fota lite sen när kameran blir ledig (kanske inte blir idag dock :()
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Kompis var på Cuba och fick med sig en låda Cohiba Esplendido. Köpte den för 500:-. Ser ut som riktiga iaf...Ska få ligga till sig innan jag provar om de är äkta eller ej.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Kompis var på Cuba och fick med sig en låda Cohiba Esplendido. Köpte den för 500:-. Ser ut som riktiga iaf...Ska få ligga till sig innan jag provar om de är äkta eller ej.
Hmm, låter sjukt billigt. Ta en på prov och kolla uppbyggnaden.
Låter trist att lagra för att senare bli klar över att det är fake.

...just my 2...:)
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Hmm, låter sjukt billigt. Ta en på prov och kolla uppbyggnaden.
Låter trist att lagra för att senare bli klar över att det är fake.

...just my 2...:)


Krattade löv och sög i mig en i lugn takt, smakade mumma! Fick med i samma pris små askar gigariller, Romeo&Julietta, Cohiba, Partagas m.m!
Tror att Espendidon kan vara 2:a sortering, men inte långt ifrån 1:a. Bra o jämna i storlekarna och konsistens. Köpt tidigare från Kuba 2:a o 3. sortering på kända märken och då har man kunnat se det med blotta ögat. Känner mig klart nöjd!:Bugar
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Har fått ett gamalt linneskåp och jag är sjukt sugen på att göra cigarr skåp av ena delen. Vad tror expertisen om ett sånt tilltag?
Någon som vet nån firma i sverige som säljer Spanskt cederträ?
 

Bifogat

  • DSC00389.jpg
    DSC00389.jpg
    227.5 KB · Visningar: 82
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Någon som vet nån firma i sverige som säljer Spanskt cederträ?

Förvisso inte i Sverige, men webbhandel är ju nuförtiden gränsöverskridande, speciellt inom EU då man slipper att riskera tull.

http://www.humidorbau.de/holz/index.html

Kompis var på Cuba och fick med sig en låda Cohiba Esplendido. Köpte den för 500:-. Ser ut som riktiga iaf...Ska få ligga till sig innan jag provar om de är äkta eller ej.

Hmm, låter sjukt billigt. Ta en på prov och kolla uppbyggnaden.
Låter trist att lagra för att senare bli klar över att det är fake.

...just my 2...:)

Instämmer med pbas, spontant låter det för billigt för att vara äkta. Cigarrerna kan vara välgjorda och välsmakande utan att för den delen vara äkta. Cubanerna brukar ha koll på vad deras nationalskatt betingar för värde.

Huvudsaken är i vilket fall som helst att cigarrerna faller dig i smaken.
 
Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Instämmer med pbas, spontant låter det för billigt för att vara äkta. Cigarrerna kan vara välgjorda och välsmakande utan att för den delen vara äkta. Cubanerna brukar ha koll på vad deras nationalskatt betingar för värde.

Huvudsaken är i vilket fall som helst att cigarrerna faller dig i smaken.

Att tro att man får äkta Esplendidos, som till på köpet är världens mest kopierade cigarr, för en femhundring är nog att vara en smula naiv men precis som du skriver: Så länge dom smakar bra är det ju bara att vara nöjd.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
En av fördelarna med att lämna 1900-talet är att man kan realtidsskriva recensiontioner medan man avnjuter sina rökverk.
Har precis rubbat och polerat diskbänken på uteköket och vad kan då vara en lämpligare belöning än en cigarr och en espresso?

Från humidoren letade jag fram en 5 Vegas cask strength, en av alla de cigarrer jag köpte under mina år i usa.

Ganska mycket smak, djupt chokladbärig utan sälta. Det smakade att det inte är en cuban...



Edit; Helt okej cigarr. Funkade att röka en tisdag förmiddag. Dock är det ingen jag kommer att köpa fler gånger om tillfälle till det ges.

Sent from my ST17i using Tapatalk
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1320746093452.jpg
    uploadfromtaptalk1320746093452.jpg
    80.1 KB · Visningar: 62
Last edited:

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Dagens lilla cigarrskörd H.uppmann #2, H.uppmann magnum 50 samt en kartong Hoyo De monterrey Piramide LE 2011. De två sistnämnda avnjöts i helgen så det var dags att fylla på förrådet av just dem.
@blacktriple. hmmm.. cask strength. En Abelour A'bunadh avnjöts med dem.
 

Bifogat

  • IMG_0084small.JPG
    IMG_0084small.JPG
    118.6 KB · Visningar: 60

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Dagens lilla cigarrskörd H.uppmann #2, H.uppmann magnum 50 samt en kartong Hoyo De monterrey Piramide LE 2011. De två sistnämnda avnjöts i helgen så det var dags att fylla på förrådet av just dem.

Jasså, lite boffande av den gamle bankmannen Herman Upmanns kreationer... Trewligt! :D

Själv dök jag in till Roger på Framresor i tisdags och shoppade lite Ramon Allones, en av mina nya favoriter. :tungan

Det bästa av allt är att Roger är en så trevlig prick, att han har så otroligt bra priser OCH FRAMFÖRALLT att man kan tända en garre på plats i butiken medan man fortsätter surra om det man just valt att prova samt allehanda övriga intressanta nyheter i hans sortiment. Det är otroligt svårt att gå därifrån utan att vara minst en femhundring fattigare.

Som kund kan man inte uppskatta sådant tillräckligt. :mattias
Yo tha king Roger :Bugar
 

Bifogat

  • Framresor butik.JPG
    Framresor butik.JPG
    122.3 KB · Visningar: 86
  • Allones Extra.JPG
    Allones Extra.JPG
    134.2 KB · Visningar: 76

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Det bästa av allt är att Roger är en så trevlig prick, att han har så otroligt bra priser OCH FRAMFÖRALLT att man kan tända en garre på plats i butiken medan man fortsätter surra om det man just valt att prova samt allehanda övriga intressanta nyheter i hans sortiment. Det är otroligt svårt att gå därifrån utan att vara minst en femhundring fattigare.

Sånt är trevligt. Riktigt trevligt. Det saknar jag i Helsingborg.
Jag antar att jag måste ta mig till Köpenhamn för en dylik affär, vilket i och för sig brukar vara trevligt.

Framresors affär, jag antar att den ligger i Stockholm? En och annan gång besöker man ju huvudstaden och då kan kanske ett besök där hinnas med.
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Känner mej som en kriminell skattesmitare, för i dag fick jag ett moms och skattefritt paket :D
Påfyllning av favoriten Partagas Shorts och Partagas Culebras blev det.
 

Bifogat

  • DSC00408.jpg
    DSC00408.jpg
    239.7 KB · Visningar: 88

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Ikväll bolmades en av dessa skönheter.

Illusione Holy Lance.
20110416ihl0001-edit.jpg
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Ikväll bolmades en av dessa skönheter.

Illusione Holy Lance.
Mmm, vacker!:tummenupp
Och hur står den sig mot en Fundadores ?
Det är nog den smaskigaste pinnen jag provat hittils och det vore kul
att hitta liknande storleks- och smakmässigt från andra tillverkare/regioner.

Dessutom är det nog den vackraste vitolan av alla. :Bugar
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jasså, lite boffande av den gamle bankmannen Herman Upmanns kreationer... Trewligt! :D

Själv dök jag in till Roger på Framresor i tisdags och shoppade lite Ramon Allones, en av mina nya favoriter. :tungan

Det bästa av allt är att Roger är en så trevlig prick, att han har så otroligt bra priser OCH FRAMFÖRALLT att man kan tända en garre på plats i butiken medan man fortsätter surra om det man just valt att prova samt allehanda övriga intressanta nyheter i hans sortiment. Det är otroligt svårt att gå därifrån utan att vara minst en femhundring fattigare.

Som kund kan man inte uppskatta sådant tillräckligt. :mattias
Yo tha king Roger :Bugar


Kan bara instämma. Ska man handla garrar över disk i Stockholm då är det definitivt Roger och Framresor som gäller inte enbart för att han har bäst priser utan för att han dessutom är trevlig. Gårdagens inköp kom därifrån.

Ramon Allones, small club. Den är schysst om man vill ha en "lille en" speciellt när det börjar bli kallare och balkongen gäller.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Kan bara instämma. Ska man handla garrar över disk i Stockholm då är det definitivt Roger och Framresor som gäller inte enbart för att han har bäst priser utan för att han dessutom är trevlig. Gårdagens inköp kom därifrån.

Ramon Allones, small club. Den är schysst om man vill ha en "lille en" speciellt när det börjar bli kallare och balkongen gäller.

Just Small Club har blivit min nya "Vintercigarr". :tummenupp

Bra med Framresor är ju även att Roger ger samma rabatt (10 %) vid köp av minst 10st, som du får vid köp av 25st. Dessutom har han sänkt styckpriset från 60 till 50 kr, dvs. 45kr/st vid köp av 10st. Det är mycket cigarr för dom pengarna! :)

Och så lite fredagskul:
En läkare uppmärksammade på sin morgonpromenad denna gamla dam, du ser avbildad här nedan, som satt utanför sitt hus och rökte en cigarr.
Han gick fram till henne och sa: ”-Jag kan inte undgå att lägga märke till hur lycklig du ser ut. Vad är din hemlighet?”

”-Jag röker tio cigarrer om dan, dessutom dricker jag varje vecka en hel flaska Single malt och äter bara skräpmat. Till helgen häller jag i mig piller, har sex och utövar ingen sport.”

”-Det är ju helt otroligt! Hur gammal är du?”
”-Fyrtio”, svarade hon.

:D
 

Bifogat

  • långt liv.jpg
    långt liv.jpg
    39.7 KB · Visningar: 40
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top