Chockhöjning av försäkringspremie (TryggHansa)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Haha, försäkringsbolag i ett nötskal. Samma produkt till olika pris!

Japp och Suzukis hade varit billigast om de höll vad de lovade i beräkningen och inte räknar med att folk ska fuska. Det är ju inte ok mot de som inte fuskar liksom.
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Värt att notera är att vad gäller märkesförsäkringen så är det även 25kkr i självrisk vid stöld. (Var iaf senast jag kollade).. Känns nog "sådär" att slanta den summan när man inte gjort något fel själv utöver att man inte låst in hojen i ett bankvalv.

Japp, gäller läsa hela villkorsbilagan. Vissa fb vill ju verkligen inte ha en som kund. Frågade If om en ZX-10R. 80.000 om året… :banana
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Japp, gäller läsa hela villkorsbilagan. Vissa fb vill ju verkligen inte ha en som kund. Frågade If om en ZX-10R. 80.000 om året… :banana

Jag frågade trygg hansa om en zx-10r när jag var 19-20.
"Jag får ett felmeddelande, det går inte att visa pris eftersom det går över 300000kr"

:banana
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
View attachment 404502

Du ska nog se över den premien :dummer

Du sa inte var du bor, så jag tittade på mig själv i mölnlycke.


Bor i Torslanda (42353)


Det där e Bilsport & MC ?

Där får jag 9797kr för en 24+ (som jag ser att du fick 5743kr). Med 40+ försäkring går den ner till 5309kr.

Postnummer spelar dock ingen roll, använder jag samma som du använde i Landvetter så är det ändå samma siffror. Så varför är en 24+ försäkring betydligt dyrare för mig än för en "spoling" :D
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Bor i Torslanda (42353)


Det där e Bilsport & MC ?

Där får jag 9797kr för en 24+ (som jag ser att du fick 5743kr). Med 40+ försäkring går den ner till 5309kr.

Postnummer spelar dock ingen roll, använder jag samma som du använde i Landvetter så är det ändå samma siffror. Så varför är en 24+ försäkring betydligt dyrare för mig än för en "spoling" :D

Torslanda:
Helförsäkring: 9797 kr
Halvförsäkring: 6347 kr

Kävlinge (där jag bor):
Helförsäkring: 5363 kr
Halvförsäkring: 2209 kr

Betalar ca 7700 utan krav på inlåsning nattetid (10% dyrare) för min SF med dubbla effekten :va

Kör man mer vårdslöst i Torslanda?
 
Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Torslanda:
Helförsäkring: 9797 kr
Halvförsäkring: 6347 kr

Kävlinge (där jag bor):
Helförsäkring: 5363 kr
Halvförsäkring: 2209 kr

Betalar ca 7700 utan krav på inlåsning nattetid (10% dyrare) för min SF med dubbla effekten :va

Kör man mer vårdslöst i Torslanda?

Kanske, men det är inte jag. Jag kör bra som fan.... Bil, på hoj e jag kass men inte trafikfarlig.

Kan eventuellt bero på närheten till Gbg eller nåt?

Men visst lite laglöst land är det allt men det brukar det vara på landet.

SF 848 skulle kosta dig 15000 här. Flytta aldrig hit.....
 
Last edited:

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
spettan- 4500 cirka i fjor, nu detta år tar TH rätt jämnt 6000 för samma försäkring (hel förs, avställbar)
okej, 4500 var bra, 6000 är inte mycket mer men lite surt att som extrem helkund hos TH ändå få stå ut med detta (efter samtal med TH så justerades däremot många av mina försäkringar till det klart bättre!!- så kanske besparingarna tar ut kostnadshöjningen på spettan......)

men det verkar som att MC inte är PK längre- straffa ut kunderna genom att göra det orimligt dyrt att försäkra.....som att sakta kväva problemet tills det inte andas och rör sej längre= problemet löst

//jj
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Sådär. När man kom hem nyss låg mina nya villkor för kommande "försäkringsperiod". zx6an har gått upp från 13 till 23k avställningsbar halvförsäkring. Dags att byta bolag även om den i princip aldrig är påställd. :huvet
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Kanske, men det är inte jag. Jag kör bra som fan.... Bil, på hoj e jag kass men inte trafikfarlig.

Kan eventuellt bero på närheten till Gbg eller nåt?

Men visst lite laglöst land är det allt men det brukar det vara på landet.

SF 848 skulle kosta dig 15000 här. Flytta aldrig hit.....

1098*

Jag köper inte småmotorer :7peta




(11900 för 848, 14800 för 1098 när jag kollar på ditt postnummer)
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Tänkte a men vafan, byter till en äventyrshoj då istället om det ska vara på det här viset......

KTM Adventure -09...
47388:- per år...

Jag började min karriär med en DT50 och ser ut att tvingas avsluta den på samma sätt :mad:
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det är helt jävla otroligt, är det för R6?

Kollade Gjensidige på mig själv. 40+, kort sen -94, inga skador, inga stölder, inte ett skit någonsin. Bor ca 15km utanför Gbg i ett lungt attraktivt villaområde. Hojen är en Monster 696, jävligt gulliga och tama små saker jämfört med en R6 och borde ha en betydligt attraktivare premie.

17800kr helår helförsäkrat. Helt jävla otroligt.....

Gjensidige tar hänsyn till hur länge du ägt hojen också, inte bara till effekt/vikt/ålder hoj och förare.

Kan vara det som spökar...
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Har TH totalt stängt ner internettjänsten för att kolla priser? Jag har i.a.f. inte kunnat kolla några premier där på flera dagar.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top