CBX 1000 "Bygget"

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Då var p-boxarna i gaffeln bytta, utan att följa anvisningarna i verkstadshandboken:fakta:va. Det är bra med genvägar när man inte har specialverktyg.:banana. I morgon blir det nog att lufta bakbromsen och sedan montera hjulen, så jag kan få ut den körbara hojjen.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Det var ett stilrent bygge, den vackra motorn gör sig bra !
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
View attachment 361873 Hittade ett system på blocket. bifogar en bild på mitt vinter projekt.
mvh Peter.
Hej! Snygg uppgradering på hojjen :rock. Ser ut att låta rätt bra, för det sitter väl ingen insatts i det smala röret. Har själv köpt ett DG 6-1:confused:, och jag som inte under några som helsta omständigheter inte skulle ha 6-1. Gillar rördragningen på dessa. Kommer bild senare. I morgon ska jag köra på strippen på lunda shoot out:dummer. Hur nu det ska gå? Senaste gången jag gjorde nåt dylikt, var typ 1980. på ett industri område.

// Peter
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
View attachment 361873 Hittade ett system på blocket. bifogar en bild på mitt vinter projekt.
mvh Peter.

Gillar hojen!:tummenupp

Bara undrar, går det att luta överhuvudtaget med det systemet. Ser ut som den "går på nosen" en del.

Har själv köpt ett DG 6-1:confused:, och jag som inte under några som helsta omständigheter inte skulle ha 6-1. Gillar rördragningen på dessa. Kommer bild senare. I morgon ska jag köra på strippen på lunda shoot out:dummer. Hur nu det ska gå? Senaste gången jag gjorde nåt dylikt, var typ 1980. på ett industri område.

// Peter

Vad är det för system? Blir intressant. Det här bygget följer man ju, högtidsstund var gång det kommer uppdatering.

Hoppas på film med bra ljud från Lunda om du ska dit med någon cbx...
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Här kommer bild på systemet, har kapat bort ljud dämparen eftersom det skall dras under sadeln,IMG_1008.JPG även en bild med den röda som jag ska köra med imorgonIMG_1006.JPG
// Peter
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Här kommer bild på systemet, har kapat bort ljud dämparen eftersom det skall dras under sadeln, även en bild med den röda som jag ska köra med imorgon
// Peter

Det blir snyggt med den färgen, den passar väldigt bra när man ser hojarna bredvid varandra, nästan som Honda Repsol och Repsol De lux...:):tummenupp
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
View attachment 361873 Hittade ett system på blocket. bifogar en bild på mitt vinter projekt.
mvh Peter.

Snyggt klassiskt enkelt japanskt effektsystem. Men ta av sista biten på röret så du får ett rakt snitt, ser ut som ett Harley-båls;)

Ingen av er grabbar som behöver skrapringar till orgnialgaffeln? Har två flång nya liggandes... 39 mm.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Jävlar vilken läcker CBX!

En läcker lack så blir den fulländad.
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Snyggt klassiskt enkelt japanskt effektsystem. Men ta av sista biten på röret så du får ett rakt snitt, ser ut som ett Harley-båls;)

Ingen av er grabbar som behöver skrapringar till orgnialgaffeln? Har två flång nya liggandes... 39 mm.

Är tyvärr lite för grova till min orginalare (35mm) Men tack för omtanken.

// Peter
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Det går långsamt här. Har spickat ihop en ny friggebod under semestern? Det blev lite trångt med seanste inköpet. Men nu finns det plats. Började med avgassytemet förra helgen, så det kommer iväg på kromning. Blev ett stopp, för det blir inte som jag tänkt i slutänden. Tittar på olika alternativ.
IMG_1067.jpg
// Peter
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Har titta på den tidigare, på cbx world. sjukt snygg:rock
// Peter
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Båda era hojar är sjukt snygga !
En vacker dag ska jag oxå bygga på en CBX...men först har jag två Kawor som ska få sig en omgång.

Keep up the good work !
 
Last edited:

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Äntligen en bra helg, fått lite gjort! Fick mejl i veckan om att ställa ut bygget på mc-mässan i januari. (Och det är ju långt dit.) :fakta Pratat med kromfirman och det verkade lungt att kroma avgassystemet till dess, om han får det typ nästa vecka. Så det är vad denna helg har handlat om, göra klart avgassystemet. Blev helt okej, tycker jag. Nästan som jag tänkt mig! Vad tycks??? Nu är det bara att fortsätta när man har farten uppe:hihi
IMG_1069.jpgIMG_1071.JPG
// Peter
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Oh yes, sexig pipdragning bokstavligt talat! :D :tummenupp
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top