CBX 1000 "Bygget"

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ring denna kille han gör dekaler & är Honda fantast Bo heter han 0707544555 har firman i Karlskoga men skickar ochså. Jag köpte av honom till en VFR jag lagade var kanon.
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Snyggt färgval. Har en kompis som byggde om en CBX för ett tiotal år sedan och han hade en snarlik kulör på sitt bygge.
Den mullrade gött med det 6-1 systemet.
 

Bifogat

  • CBX.jpg
    CBX.jpg
    170.5 KB · Visningar: 723

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ang. dekaler hade det varit ballt med Hondas gamla rejsvingar, de som står runt "HM". Och sedan göra dem rätt stora, och sedan avhuggna, så inte hela vingarna får plats.
Ofta får små dekaler, som sitter mitt i ingenting, det att se billigt och 18-års-dekaltrimmad-240.
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
hej, vad menas med "klassat in lagren till veven" ?

vart köper du ventiler och vad har du för vevstakar?

mvh fredrik
 

RRRRR

Medlem
Gick med
14 Aug 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Honda CBR1000RR
Hur många turbos det blir har jag inte hunnit fundera på, har en bit dit. Blir säkert budget bygge. Lackade tanken i går(tors) med RIKTIG färg som luktar gott:hihi. Har kollat på nätet efter tankdekaler, men tycker det verkar dåligt. Någon som vet en bra sida som det går att handla på. Har ingen lust att köpa orginal. Blir väldigt dyrt. Motorn är klar, ska bara på med kopplings och ventilkåpan när de kommer. Nästa steg blir sprutet:huvet


View attachment 351283View attachment 351282

// Peter

Hej
Jättefint bygge. Har du kollat efter dekaler här:
http://www.awesomegraphics.co.uk/
?
Jag köpte lite där för några år sen, snabbt, billigt, snyggt tycker jag. Kan inte direkt se några klassiska CBX-dekaler på sidan, men skicka iväg en förfrågan kanske...
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Tack för alla tipsen om dekaler, det var till stor hjälp.:Bugar Gäller bara att hitta lämplig storlek.
Ang. ventilerna så har jag köpt dem från crc2onlinecatalog.com och det är vesrah ventiler till CB900. HELA 1mm större än CBX:en. Går att handla hemma oxå. Vevstakarna blev en kompromiss. Skulle köpt Carillo, men då jag köpte så mycket annat från Tims så blev det Falicon istället. Klassningen = mäta in spelet mellan lager och vevaxel med plastgage. Skittråkigt!

// Peter
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Jag köper dekaler från Dekaltrim. Dom kan fixa de storlekar och färger du vill ha. Dom kan även fixa dekaler efter eget önskemål, som min Absolut Racing.
DSC00282.jpg

Tack för alla tipsen om dekaler, det var till stor hjälp.:Bugar Gäller bara att hitta lämplig storlek.
Ang. ventilerna så har jag köpt dem från crc2onlinecatalog.com och det är vesrah ventiler till CB900. HELA 1mm större än CBX:en. Går att handla hemma oxå. Vevstakarna blev en kompromiss. Skulle köpt Carillo, men då jag köpte så mycket annat från Tims så blev det Falicon istället. Klassningen = mäta in spelet mellan lager och vevaxel med plastgage. Skittråkigt!

// Peter
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
Petta59:

Vad ska spelet vara mellan vev och lager? Och om det inte är rätt hur justerar du? Vem/vad är Tims?

mvh Fredrik
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Hej!

Spelet skall inte vara större än 0,08 mm. Lagerhalvorna är märkta i olika kulörer beroende på tjocklek, sen är det bara att mäta och plocka i så det blir rätt spel. Tim´s är en firma i USA som specialicerat sig på CBX. En del delar är ganska dyra, och endel är det helt rätt pris på. Annars handlas det rätt mycket i England hos David Silver, krävs att man har tillgång tilll reservdels nr, annars blir utbudet smalt. CSMNL i holland har reservdels katalog tillgänglig på nätet, som man åxo kan handla av. Även Six center i Holland erbjuder en del delar. Sen finns ju Ebay naturligtvis.

// Peter
 
Last edited:

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Hej!
Näe, det är nog lite för mycket kvar att göra på den. Fick frågan förra året men då var det för mycket kvar. Kanske nästa år om man får frågan...

// Peter
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Nu var det ett tag sen vi fick någon uppdatering, hur går det?:)
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Hejsan!

Nu har jag köpt emblem till tanken. Det blev runda orginal märken som sitter på CBR och VF 1200. Blir nog bra tillsammans med handskurna ränder. Har fått tillbaks ramen från kromningen ( tack för hjälpen niclas ) och det blev så bra, Nästan en fabrikare. Skulle göra iordning kopplingskåpan för sensor till triggerhjulet, men det får vänta. Måste ju se hur det ser ut med ramen på motorn. :tummenupp Fortsatte med bakdelen som var för lååång som nåra tyckte. Så den är framflyttad 3cm med vad det nu innebar, sitter bl a en stötdämpare ivägen. Ser nu bättre ut. Synd att man inte gjorde det på en gång... Nu blir det trottelhusen och kopplingskåpan som står på tur. Lite Bilder.

// Peter
IMG_0881.JPG IMG_0885.JPG
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
haha.. jag tänkte precis innan jag läste texten att jag tyckte baken harmonera bättre =)
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Har inte hänt så mycket mer än att jag fått hem emblemen, och lite annat från Ebay. Blir nog bra med Orginal emblem. Blir ett litet avbrott på byggandet, för jag ska byta kedja, drev, och lager i motorn, på den röda. Måste göra klart den så det blir lite utrymme. 8 kvadrat och tre hojjar känns lite trångt, när 2 är i delar.

IMG_0886.JPG

// Peter
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top