CB 600 Hornet

Rickardo

No Guts No Glory...
Gick med
20 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
zx9r fighter
Stilo skrev:
1765981 Köpte min Hornet i Augusti en -98 med få mil...måste säga att jag är väldigt nöjd, den har dock en något bluddrig gång på lågvarv, nån med samma problem eller det är precis så det skall vara?
Inte för att det stör men har garanti mot säljaren så går det att fixa skall det göras...

Jag tycker att min också bluddrar lite på lågvarv... tror det är för att man inte har något där nere på varvräknaren att göra :hihi
 

pettisson

Guest
_Taz_ skrev:
2080384 de e faktiskt lättare än man tror... först tar du ett lager plastic padding glasfiberväv med medfäljande klet o sen toppar du me ett lager glasfiberspackel... blir hårdare än plasten

hmmm, låter ju inte allt för krångligt. Men efter man lackat och allt, funkar det då, alltså att inga sprickbildningar uppstår eller något sånt.

Vad jag mest tänker på när man ska fylla igen hålet, är att man måste ju ha en botten, alltså lägga något under. Är det bara att kleta på glasfiberväv underifrån då eller, och sedan bara låta det vara så när man är klar?
 

_Taz_

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kommer
pettisson skrev:
2099641 hmmm, låter ju inte allt för krångligt. Men efter man lackat och allt, funkar det då, alltså att inga sprickbildningar uppstår eller något sånt.

Vad jag mest tänker på när man ska fylla igen hålet, är att man måste ju ha en botten, alltså lägga något under. Är det bara att kleta på glasfiberväv underifrån då eller, och sedan bara låta det vara så när man är klar?


för mig funkar det kanonbra har bara kört ca 50 mil än så länge men det verkar precis lika hållbart som plasten....

ja gjorde så att ja la i väven underifrån, penslade på kletet o lät det härda,vände på kåpan o spacklade igen glipan mellan väven o kåpan med glasfiberspackel på ovansidan
sen va de bara in på lack...
 

Frodie

Murphys lag regerar!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
Honda CRF450R -09 #715, Husaberg 650FE -07 #81
Örnie skrev:
2141236 Letar efter hornet 600 så det är bara att säga till om ni funderar på att sälja :pannkyss

Jag funderar på att prova någon annan hoj...bara för att det e dax och inte för att jag e missnöjd.

Min har gått 550 mil, har speciallack (liquid silver - EJ original), micron slip-on, borttagen katt, tailguard med vitt bakljus (led), miniblinkers (led), HISS (startspärr), crosstyre.
Självklart får man med original ljuddämpare och grenrör vid köp, samt originalstyre.
prisbild: ca 62K

Inte svart men fan så ball färg.
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Ingen som har gjort nått roligt senaste tiden på någon hornet?
Jag vill ha bilder =D

Själv är jag nöjd med hur min ser ut... vill inte kladda mera kanske ett rostfritt kedjeskydd =S
 

pettisson

Guest
Inget gjort än kanske, men jag skulle vilja är annars att lacka min Hornet till en mörkare nyans av blå. Annars diggar jag blått mest av alla de färger som finns tror jag.

Rostfritt kylarskydd borde alla ha. Ser ju så fint ut :)

/ P
 

Clabbe81

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
CB 600 eller?
Ska man köpa en Hornet och i så fall vilken årsmodell?

Håller på att ta kortet nu och funderar på vilken hoj man ska köpa sig. Har blivit lite sugen på en Hornet, vad säger ni om den för en nybörjare? och i så fall vad bör man tänka på när man köper den, årsmodell etc?

/Clabbe
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
pettisson skrev:
2148678 Inget gjort än kanske, men jag skulle vilja är annars att lacka min Hornet till en mörkare nyans av blå. Annars diggar jag blått mest av alla de färger som finns tror jag.

Rostfritt kylarskydd borde alla ha. Ser ju så fint ut :)

/ P

Absolut! Fan att allt ska kosta :död

Clabbe81 skrev:
2149910 Håller på att ta kortet nu och funderar på vilken hoj man ska köpa sig. Har blivit lite sugen på en Hornet, vad säger ni om den för en nybörjare? och i så fall vad bör man tänka på när man köper den, årsmodell etc?

/Clabbe

Skit smidig första hoj skulle jag tro. Detta är inte min första hoj men min andra efter lätt mc. Inget skämt nu men jag tycker horneten är mycket smidigare än vad lilla 125 va. Inte så mycket anorlunda att tänka på direkt. De bytte lite design från 02 till 03.
 

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
pettisson skrev:
Rostfritt kylarskydd borde alla ha. Ser ju så fint ut :)
Har precis köpt ett :banana , slänger upp en bild när jag fått hem och monterat det.
Auction_Image6.jpg
 

pettisson

Guest
Ha ha ha läckert! Vill gärna se en bild med den monterad!

Mitt kylarskydd var lite underligt i början. Jag hade inte skruvat åt alla skruvar riktigt ordentligt, så när jag varvarde vid ett visst varvtal så började det tjuta och ringa något fruktansvärt framifrån. Lite drygt när man körde på stan innan man fattade vad det var...
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Nybliven Hornet 600 ägare!

Jaha, då blev det en CB600 till slut! Plockade ut en sprillans ny svart sådan och satt och kämpade mot gaslusten hela vägen hem. Jisses, känns som julafton när man var 7 år... :banana

Tankpad på och puckarna kommer snart.... nu till en (antagligen utjatad) fråga: Vilket vindskydd rekommenderar ni? :va
 

pettisson

Guest
Finfint att det även köps nya Hornetar :)
Angående vindskydd. Menar du att sätta någon liten ruta fram vid lyset eller?

Nu är horneten min första hoj, bara kört lite NSR tidigare och det är knappt så jag har inte mycket erfarenhet av andra hojar, men jag tycker det går bra att köra som jag gör nu. Utan något som helst vindskydd. Både på motorväg och landsväg.

Blir lite blåsigt kanske - men som sagt så har jag inget att jämföra med.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Det är bättre att åka utan vindskydd, det låter som att man har ett lågt flygande viggen i hjälmen när man har ett vinskydd, dvs, all vind komma rakt in i hjälmen.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
pettisson skrev:
2161518 Finfint att det även köps nya Hornetar :)
Angående vindskydd. Menar du att sätta någon liten ruta fram vid lyset eller?

Blir lite blåsigt kanske - men som sagt så har jag inget att jämföra med.

Haha - visst är det fint. Måste ju dra mitt strå till begagnat marknaden någon gång! Blev helt förälskad i de "nya" formerna och displayen. De går faktiskt åt som smör i solsken just nu. Letade utgående 05:eek:r men det var bara att ge upp.

Ja, precis. Kollade på originalet men undrar om det gör någon positiv skillnad. Sades ju här ovan att det låter som ett viggen :3freak . Ett tonat sådant hade varit snyggt dock...

Sedan ska det väl finnas någon längre variant av originalet som ska vara ok. Men får väl prova mer och se och under tiden lita på er erfarenhet! :pannkyss
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Upptäckte en obehaglig sak i lördags när jag var ute och övningskörde. Jag får svaga wobbeltendenser i högre farter, säg 140 och uppåt. Känns mest om man svänger samtidigt, som när man svänger in efter en omkörning. Blev väldigt förvånad, för hojen har gått som ett strykjärn innan. Framdäcket är dåligt och ska bytas (nytt ligger hemma och väntar), och efter lite läsning här så verkar det som att ett kasst framdäck kan yttra sig på detta viset och jag hoppas VERKLIGEN att det försvinner iom däcksbytet. Nån annan som vart med om det?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Halogen skrev:
2162241 Upptäckte en obehaglig sak i lördags när jag var ute och övningskörde. Jag får svaga wobbeltendenser i högre farter, säg 140 och uppåt. Känns mest om man svänger samtidigt, som när man svänger in efter en omkörning. Blev väldigt förvånad, för hojen har gått som ett strykjärn innan. Framdäcket är dåligt och ska bytas (nytt ligger hemma och väntar), och efter lite läsning här så verkar det som att ett kasst framdäck kan yttra sig på detta viset och jag hoppas VERKLIGEN att det försvinner iom däcksbytet. Nån annan som vart med om det?
Kolla på framdäcket ifall du har börjat få "klackar" på vissa av mönstrena. Detta kan mycket väl ge upphov till vobbeltendenser.
Klackar uppkommer när däcket är slitet.

Annars är ju inte Hornetten känd för att vara en vobblare.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top