Cagiva Mito-tråden

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Det går nog bra bara du pluggar ;)

Jag vet vad "felet" är. Sensorn som känner av hur hög nivån är i tanken är väldigt lång, därför tänds den tidigt, och det där med att din blinkar är väl att det skvätter upp soppa på sensorn ibland.
:)

Skvätter upp soppa på sensorn?? det e la när det inte är nån soppa på sensorn som lampan börjar lysa??:O
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Jaha, du menade så, jag trodde att du menade att lampan lös och blinkade ibland. :D

nej en gång så var den enbart tänd . och då gick det inte med att enbart stänga av och sätta på tänningen sen efter jag hade käkat så var den släckt igen och då blinkade den lite då och då när man kör. fast om man står still och bara lutar den åt olika håll då tänds den inte, inte heller om man gungar fram och tillbaka så att det gå upp på kanterna, kommer inte äns en liten blink på den^^
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
nej en gång så var den enbart tänd . och då gick det inte med att enbart stänga av och sätta på tänningen sen efter jag hade käkat så var den släckt igen och då blinkade den lite då och då när man kör. fast om man står still och bara lutar den åt olika håll då tänds den inte, inte heller om man gungar fram och tillbaka så att det gå upp på kanterna, kommer inte äns en liten blink på den^^

Kollat så kontaktytorna är okej? inga kabelbrott?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sensorn blir väll avtäck ibland, då soppan skvalpar omkring när man kör?
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2906409 aa nu har det varit för mycket ot:D

Jag är skitnervis för mitt teoriprov den 2 maj:/

och jag fattar fortfarande inte min bensinmätare att den blinkar lite då och då:S
för ett tag var den tänd hela tiden. sen så stängde jag av den och sätte på den igen och då lös den fortfarande, så så gick jag in en stund sen gick jag ut igen och sätte på tänningen och då lös den inte:/ jag har inte tankat sen dess och kört en bit och den har abar blinkat lite då och då... några förslag vad som kan vara felet?
Det kommer gå bra. ;)

Och felet är som sagt att skiten är felkonstruerad. :hihi

Nu är hojen ihop igen, och bytet av packboxar summeras som reativt pilligt och tidskrävande, men inte särskilt svårt. :)

Nu ska jag sova, och imorron blir det förhoppningsvis gazz-runda med en GG och en Varadero. :)

Natti. :kiss

:trött :trött
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Det kommer gå bra. ;)

Och felet är som sagt att skiten är felkonstruerad. :hihi

Nu är hojen ihop igen, och bytet av packboxar summeras som reativt pilligt och tidskrävande, men inte särskilt svårt. :)

Nu ska jag sova, och imorron blir det förhoppningsvis gazz-runda med en GG och en Varadero. :)

Natti. :kiss

:trött :trött

Jadå, det går nog fint tror jag med.

Jaså, najs :tummenupp Kladdigt måste du lägga till också.

Blev det nån runda idag?
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2909240 Jadå, det går nog fint tror jag med.

Jaså, najs :tummenupp Kladdigt måste du lägga till också.

Blev det nån runda idag?
Mjo, kladdigt var det. :( Nu läcker gaffelbenet igen. :gråta Antingen skada på benet, eller skit i packboxen. :( Vet att jag har en skada längst ner på benet, kan ha varit denna som pajjade p-boxen. :gråta Jaja, nu får skiten gå så länge det går, den får vi sen... :hihi

Jodå, det blev gazz. :tummenupp Dock höll jag på att frysa ihjäl på vägen hem. :gnissla
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Mjo, kladdigt var det. :( Nu läcker gaffelbenet igen. :gråta Antingen skada på benet, eller skit i packboxen. :( Vet att jag har en skada längst ner på benet, kan ha varit denna som pajjade p-boxen. :gråta Jaja, nu får skiten gå så länge det går, den får vi sen... :hihi

Jodå, det blev gazz. :tummenupp Dock höll jag på att frysa ihjäl på vägen hem. :gnissla

Vafan! dåligt sur du ska vara nu då. :gnissla

Najs! :) Eeh, hur kunde du frysa ihjäl? jag har svettats ihjäl idag när jag var ute och åkte :va

Eller åkte ni såinihelvetes fort? ;)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2909465 Vafan! dåligt sur du ska vara nu då. :gnissla

Najs! :) Eeh, hur kunde du frysa ihjäl? jag har svettats ihjäl idag när jag var ute och åkte :va

Eller åkte ni såinihelvetes fort? ;)
Mjo, det känns för jävligt, nu när jag har lagt ner så mkt tid på det. :mad: Men det är inget att göra åt nu... :(

Nja, vi kör som faen. ;) Nä, men jag körde i jeans och skinnjacka bara, eftersom jag inte har stövlar än. Det var 7 grader och dimma. :( Brrr!
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mjo, det känns för jävligt, nu när jag har lagt ner så mkt tid på det. :mad: Men det är inget att göra åt nu... :(

Nja, vi kör som faen. ;) Nä, men jag körde i jeans och skinnjacka bara, eftersom jag inte har stövlar än. Det var 7 grader och dimma. :( Brrr!

Själv åkte jag med jeans och huvtröja igår:) inga handskar och gummi skor. :squid men kallt blev det jo. :näsblod

För övrigt kommer jag troligtvis att köpa en mito idag, RS:en blev såld, då blev det liksom lite lättare. :D
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Mjo, det känns för jävligt, nu när jag har lagt ner så mkt tid på det. :mad: Men det är inget att göra åt nu... :(

Nja, vi kör som faen. ;) Nä, men jag körde i jeans och skinnjacka bara, eftersom jag inte har stövlar än. Det var 7 grader och dimma. :( Brrr!

Nä, men läcker det lika mycket nu som innan?

Hehe okej :)
Men vilken tid? för vi hade över 20+ hela dagen, och 15+ klockan 23.30 :va

Själv åkte jag med jeans och huvtröja igår:) inga handskar och gummi skor. :squid men kallt blev det jo. :näsblod

För övrigt kommer jag troligtvis att köpa en mito idag, RS:en blev såld, då blev det liksom lite lättare. :D

Najs! :tummenupp
Du kommer inte bli besviken, tro mig.. Den där Miton såg även riktigt fräsch ut. :)
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2909893 Nä, men läcker det lika mycket nu som innan?

Hehe okej :)
Men vilken tid? för vi hade över 20+ hela dagen, och 15+ klockan 23.30 :va



Najs! :tummenupp
Du kommer inte bli besviken, tro mig.. Den där Miton såg även riktigt fräsch ut. :)
Vet inte, varken ville, eller hade tillräckligt med rörelse i kroppen för att kunna kolla när jag kom hem igårkväll. :hihi

Det var vid 8-tiden. :kalltsomfan :näsblod

2909791 Själv åkte jag med jeans och huvtröja igår:) inga handskar och gummi skor. :squid men kallt blev det jo. :näsblod

För övrigt kommer jag troligtvis att köpa en mito idag, RS:en blev såld, då blev det liksom lite lättare. :D
Najs, den verkade riktigt fin. :)
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top